Cesta popod Strečno medzi Žilinou a Martinom má na dvoch úsekoch tri pruhy. Správca cesty a minister od toho očakávajú väčšiu bezpečnosť. Časť odborníkov tomu veľmi neverí.
STREČNO. Cestu prvej triedy medzi Žilinou a Martinom popod Strečno dali na dvoch úsekoch do užívania v trojpruhovom profile. Komplikovaná cesta by tak mal byť bezpečnejšia. Dva pruhy zostali len v strednej časti cesty, v okolí úseku Váh známom ako Margita a Besná. Od hradu Strečno smerujú tri pruhy do Martina, naopak tri pruhy potom pokračujú v smere z Martina za Dubnou Skalou.
„Túto stavbu považujem za provizórium. Zvýši priepustnosť tohto, z bezpečnostného hľadiska asi najhoršieho úseku na Slovensku. Samozrejme, stále zostáva našou veľkou výzvou dobudovať diaľničný úsek D1 Hričovské Podhradie - Dubná Skala. Keď bude hotový, až potom sa vyriešia problémy na tomto úseku," povedal minister dopravy Ľubomír Vážny. Diaľničný tunel by sa podľa neho, ak sa podarí, mal začať stavať budúci rok. Financovanie by chceli vyriešiť ešte do konca tohto.
Premiér neprišiel
Na otvorenie boli zvedaví aj obyvatelia Strečna. Čakali najmä na premiéra Roberta Fica. Nakoniec však neprišiel. Ospravedlnil ho Vážny. Musel podľa neho zostať v Bratislave pre pracovné povinnosti.
Správca cesty mal pre domácich aj jednu zlú správu. Po ceste chodia miestni na huby, často na bicykli. Dnes už tam takmer nie je krajnica a Slovenská správa ciest zvažuje na úseku zákaz jazdu na bicykli.
Slovenská správa ciest zvažovala budovanie podobných trojpruhových úsekov až po začiatok severnej D1 v Ivachnovej. Podľa Vážneho to však nie je veľmi pravdepodobné. Pripravujú to však na iných miestach republiky. „Uvidíme, ako vyhodnotíme zmeny na tomto úseku a potom prípadne pristúpime k ďalším zmenám na iných miestach," povedal Vážny. Vyhodnocovanie trojpruhu pod Strečnom by malo trvať pol roka.
Podľa vás sa cestári ulievali? Pozrite si fotogalériu - KLIKNITE
Skúšky priľnavosti asfalt splnil Niektorí vodiči, ktorí v poslednom čase pod Strečnom havarovali, sa mali sťažovať na šmykľavý asfalt. Cestári si však stoja za svojím. „Pokiaľ by vodiči dodržiavali určité zásady, nemohlo k tomu dôjsť. Povrch je štandardný, všetky skúšky priľnavosti vyšli. Všetky sú podľa normy," povedal šéf Slovenskej správy ciest v Žiline Ivan Hlavoň. Vodiči podľa neho hlavne nedodržiavali vzdialenosť. V poslednom čase dostal pod Strečnom hodiny napríklad kamión. Polícia sa ale pod Strečnom v najbližšom čase chystá dôsledne merať najvyššiu povolenú rýchlosť.
Zväčšiť mapuMapa cesty pod Strečnom z Google maps.
Vedeli ste, že cestovať sa dá aj povedľa - plťami? Alebo, že na ceste chytali poľovníci malé prasiatka? A ešte niečo. O nebezpečnej ceste bola aj výstava na hrade.