ŽILINA. Využívať ju budú podľa dekana EFŽU Milana Dadu pri vyučovaní technologicky náročných predmetov. "Umožní prepojiť multimediálne predvádzanie preberanej problematiky s priamym interaktívnym prezentovaním teórie zo strany lektora. Takýto spôsob vyučovania prináša mnohé výhody,“ dodal Dado.
Študenti môžu napríklad vďaka bezdrôtovému prístupu v ktorejkoľvek chvíli predkladať svoje poznatky, postrehy alebo nápady a majú možnosť okamžite získať prezentované materiály, čím sa zefektívňuje vzdelávací proces. Bezdrôtový prístup a tablet PC umožňujú napríklad voľný pohyb lektora po miestnosti, ktorý môže z ktoréhokoľvek miesta učebne viesť vyučovanie a prostredníctvom tejto technológie súčasne komunikovať so študentmi. Vyučujúci má možnosť rýchlo vstupovať do pripravených prezentácií a tým podľa záujmu študentov vhodne modifikovať preberanú tému, prípadne ju dopĺňať ďalšími prezentáciami. Grafický softvér dovoľuje vyučovať aj predmety zamerané na multimediálnu tvorbu.
Nová učebňa vznikla s podporou 30-tisíc dolárov z grantu HP Innovative Education spoločnosti Hewlett-Packard, ktorý každoročne udeľuje stredným školám a univerzitám z regiónu Európy, Blízkeho východu a Afriky. Jeho cieľom je podporiť učiteľov a profesorov, aby predložili svoje návrhy inovatívnych vyučovacích a vzdelávacích projektov. Vybraným projektom poskytuje peňažný dar na nákup technológií a ich autorom umožňuje zapojiť sa do celosvetovej siete pedagógov, ktorí navrhujú budúcnosť univerzitnej high-tech výuky.
Medzi vzdelávacie inštitúcie, ktoré v roku 2008 získali podporu z tohto grantu patrí aj katedra telekomunikácií a multimédií EFŽU. Do výberového konania sa prihlásila so svojou koncepciou novej vzdelávacej technológie. Jej základnou myšlienkou bolo umožniť lektorovi spojenie klasickej vyučovacej metódy a najnovšej didaktickej techniky tak, aby poslucháči mohli lepšie pochopiť preberanú problematiku.
Agentúru SITA informovala Kateryna Matušková z Neopublic Porter Novelli.