Budova školy v Struhárni už dlhšie trpí nedostatkom deti, peniaze (kedže systém financovania je na žiaka) nestačia na udržanie prevádzky tejto budovy. Myslím si, že presun žiakov (prvákov a z štvrtákov) do budovy v Struhárni je len lokálny politicky ťah na udržanie budovy v prevádzke z emocionálnych dôvodov.
Na rodičovskom združení bolo prezentovane, že návrh pani riaditeľky je jediné možné riešenie problému. Inak je vraj už len možnosť prevádzky na smeny (vyučovanie popoludní). Podľa môjho názoru boli návrhy (myslím že to je už hotová vec a nie návrhy) prezentovane neskoro bez možnosti akejkoľvek diskusie. Mali byt prezentované minimálne pred zápisom prvákov do nového školského roku.
Myslím si, že prezentovane návrhy nie sú ani zďaleka jedine možné. Zvlášť pri skutočnosti, že toto riešenie je dočasné, vraj na 2 až 4 roky, potom počet deti klesne na taký počet, že sa všetci zmestia do školy v ústredí. Zdá sa mi divne investovať do školy v Struhárni na 2 pripadne 4 roky prevádzky. Vraj potom tam bude centrum voľného času.
Dôvod prečo neinvestujú rovno do rekonštrukcie školy v ústredí bol prezentovaný ako organizačný, nieje možné získať peniaze z eurofondov z dôvodu nevysporiadaných pozemkov pod budovami školy v ústredí. Zaujímal by ma dôvod prečo ešte nie sú vysporiadane.
Riešení problému je podľa mňa viac. Napríklad na spomínané 2 roky vytvoriť triedy navyše (škola ma veľkú jedáleň, špeciálne učebne, dve zborovne, telocvičňu s priestormi), pripadne použiť iné priestory v centre obce napr., kultúrny dom, budovu farského úradu (bývalú jedáleň) alebo obecný úrad. Áno, bolo by to dočasné, ale možno lacnejšie a efektívnejšie. Podľa mojich informácii by nič z tohto možno nebolo potrebné. Pri presune žiakov zo školy v Struhárni by sa len doplnili žiaci do existujúcich tried na povolene pocty.
Je pravda, že v niektorých by bol žiakov na nejaký čas nad povolený počet, čo si myslím, že by nejaká výnimka z kompetentného úradu poriešila. Viac žiakov v škole = viac peňazí, logika nepusti. Škola v Struhárni tým, že ma malo žiakov je nepochybne dotovaná aj z peňazí ktoré patria škole v ústredí. Jedna na úkor druhej, ani jedna na potrebnej urovni.
Je mi ľúto, že v Struhárni je problém s nedostatkom žiakov, ale zdá sa mi samoúčelná tato migrácia väčšiny deti, hlavne ak sa jedna o tie najmenšie. Myslím , že je nutne hľadať ďalšie návrhy a určíte sa dostaneme k nejakému kompromisu, ale urcite nie systemom „o nas bez nas".
Informácie, ktoré som tu uviedol boli prezentovane verejne na rodicovskom zdruzeni. Ostane sú len moje postrehy a názory.
Autor: Michal Krištofík