Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Vysoké pracovné nasadenie pri dokončení tunela v Horelici

Stavebnú časť chcú ukončiť v prvom polroku 2003 Č

Stavebnú časť chcú ukončiť v prvom polroku 2003

Čadca – Čulý pracovný ruch vládne pri stavbe tunela v Čadci–Horelici. Jeho dĺžka je 605 metrov a celá stavba je súčasťou trasy D3, ktorá tvorí súčasť multimodálneho dopravného koridoru č. VI. Transeurópskych sietí a Transeurópskej magistrály v smere sever – juh. V piatok 7. júna cestný tunel prerazili za prítomnosti predsedu vlády SR Mikuláša Dzurindu.

K tomu, či tunel dokončia do decembra roku 2003, nám manažér stavby Jozef Hric povedal: „Ak môžem hovoriť za našu spoločnosť, ktorou je Váhostav, tunely a špeciálne zakladania, a. s., Bratislava, môžem s určitosťou povedať, že áno. Momentálne neviem o ničom, čo by bránilo splniť termín dokončenia. Dovolím si tvrdiť, že stavebná časť by mala byť dokončená už v prvom polroku 2003, ak nie skôr. Verím, že bude pravidelný finančný tok a všetko pôjde hladko.“ Iná vec je, ako to bude s technologickou časťou tunela. Vlastný tunel sa skladá z dvoch portálov (portál Čadca a portál Žilina) a samotného tunela. Západný portál Čadca je realizovaný v náročných geologických a hydrologických pomeroch v území s aktívnymi zosuvmi a seizmikou. Stavbyvedúci Milan Šimkovič hovorí: „Otvorene vám poviem, že zo začiatku boli problémy s materiálom a financiami. Postupne sa tieto veci dali do poriadku a dnes „šlapeme“ naplno. Problémy nám robila najmä geológia. Niektoré úseky sme otvárali bez trhacích prác. Je to ťažká práca. Museli sme to zastriekať a zaisťovať. Pracovné osádky máme skúsené. Chlapi pracovali na tuneloch v Nemecku a sú dostatočne odborne pripravení na túto prácu.“ Dokončenie tunela bolo ohrozené najmä z finančných dôvodov. Dokonca sa hovorilo aj o zastavení stavby. „Chcem len dodať, že finančné toky sa podstatne upravili po zmene vlastníka, časti Váhostavu, keď závod tunely a špeciálne zakladania prešiel pod súkromného vlastníka bratislavskej firmy Danubia Holding. Od tohto času sú finančné toky usmerňované tak, aby sa práce na tuneli realizovali bez problémov,“ povedal Jozef Hric. Razenie tunelov si vyžaduje aj vysokú odbornosť a zručnosť. Pracovníkov školíme a majú dostatočné skúsenosti s robotou v náročnom teréne. „Robil som predtým na bani Cígeľ v Prievidzi. Je to síce ťažká práca, ale nijaké obavy nemám,“ hovorí robotník Ján Mečiar.

Skryť Vypnúť reklamu

Spokojnosť s pracovným nasadením tunelárov vyslovil aj predák Peter Hodoň: „Partia chlapov je tu dobrá. Rozumieme si. Je jedno, či sú z Prievidze, Handlovej alebo z východu republiky. Zamestnaní sú tu aj chlapi z regiónu Kysúc. Poviem vám, keď všetci ťaháme za jeden povraz, výsledok sa musí dostaviť.“ O tento „džob“ je zo strany Slovákov záujem. Aj keď je to práca náročná a zodpovedná, priemerný plat majú zamestnanci podstatne vyšší, ako je priemerná nominálna mesačná mzda jedného zamestnanca v SR. A tá je 12 375 korún.

Vladimír Kollár

Foto: autor

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 394
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 233
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 320
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 742
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 629
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 257
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 072
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 558
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 411
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 629
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Koronavírus: Odberné miesta v Žiline (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Žiline.

Antigénové testovanie na koronavírus SARS-CoV-2.

Menovec slovenskej národnej legendy chce s Bytčou skončiť do šiesteho miesta

Futbalistom mesta s viac ako jedenásťtisíc obyvateľmi jesenná časť absolútne nevyšla.

Mužstvo MFK Bytča pred začiatkom súťažného ročníka 2020/2021. Kapitán Juraj Jánošík v hornom rade druhý zľava.

Koronavírus: Odberné miesta v Bytči (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Bytči.

Ilustračná fotografia.

Koronavírus: Odberné miesta v Rajci (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Rajci.

Testovanie v Rajci

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Zoznam mobilných odberových miest v Turci

Tieto mobilné odberové miesta fungujú už dlhšie, ďalšie odberové miesta budú mestá a obce vytvárať.

Už ste čítali?