Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Vysoké pracovné nasadenie pri dokončení tunela v Horelici

Stavebnú časť chcú ukončiť v prvom polroku 2003 Č

Stavebnú časť chcú ukončiť v prvom polroku 2003

Čadca – Čulý pracovný ruch vládne pri stavbe tunela v Čadci–Horelici. Jeho dĺžka je 605 metrov a celá stavba je súčasťou trasy D3, ktorá tvorí súčasť multimodálneho dopravného koridoru č. VI. Transeurópskych sietí a Transeurópskej magistrály v smere sever – juh. V piatok 7. júna cestný tunel prerazili za prítomnosti predsedu vlády SR Mikuláša Dzurindu.

K tomu, či tunel dokončia do decembra roku 2003, nám manažér stavby Jozef Hric povedal: „Ak môžem hovoriť za našu spoločnosť, ktorou je Váhostav, tunely a špeciálne zakladania, a. s., Bratislava, môžem s určitosťou povedať, že áno. Momentálne neviem o ničom, čo by bránilo splniť termín dokončenia. Dovolím si tvrdiť, že stavebná časť by mala byť dokončená už v prvom polroku 2003, ak nie skôr. Verím, že bude pravidelný finančný tok a všetko pôjde hladko.“ Iná vec je, ako to bude s technologickou časťou tunela. Vlastný tunel sa skladá z dvoch portálov (portál Čadca a portál Žilina) a samotného tunela. Západný portál Čadca je realizovaný v náročných geologických a hydrologických pomeroch v území s aktívnymi zosuvmi a seizmikou. Stavbyvedúci Milan Šimkovič hovorí: „Otvorene vám poviem, že zo začiatku boli problémy s materiálom a financiami. Postupne sa tieto veci dali do poriadku a dnes „šlapeme“ naplno. Problémy nám robila najmä geológia. Niektoré úseky sme otvárali bez trhacích prác. Je to ťažká práca. Museli sme to zastriekať a zaisťovať. Pracovné osádky máme skúsené. Chlapi pracovali na tuneloch v Nemecku a sú dostatočne odborne pripravení na túto prácu.“ Dokončenie tunela bolo ohrozené najmä z finančných dôvodov. Dokonca sa hovorilo aj o zastavení stavby. „Chcem len dodať, že finančné toky sa podstatne upravili po zmene vlastníka, časti Váhostavu, keď závod tunely a špeciálne zakladania prešiel pod súkromného vlastníka bratislavskej firmy Danubia Holding. Od tohto času sú finančné toky usmerňované tak, aby sa práce na tuneli realizovali bez problémov,“ povedal Jozef Hric. Razenie tunelov si vyžaduje aj vysokú odbornosť a zručnosť. Pracovníkov školíme a majú dostatočné skúsenosti s robotou v náročnom teréne. „Robil som predtým na bani Cígeľ v Prievidzi. Je to síce ťažká práca, ale nijaké obavy nemám,“ hovorí robotník Ján Mečiar.

Skryť Vypnúť reklamu

Spokojnosť s pracovným nasadením tunelárov vyslovil aj predák Peter Hodoň: „Partia chlapov je tu dobrá. Rozumieme si. Je jedno, či sú z Prievidze, Handlovej alebo z východu republiky. Zamestnaní sú tu aj chlapi z regiónu Kysúc. Poviem vám, keď všetci ťaháme za jeden povraz, výsledok sa musí dostaviť.“ O tento „džob“ je zo strany Slovákov záujem. Aj keď je to práca náročná a zodpovedná, priemerný plat majú zamestnanci podstatne vyšší, ako je priemerná nominálna mesačná mzda jedného zamestnanca v SR. A tá je 12 375 korún.

Vladimír Kollár

Foto: autor

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 321
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 664
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 975
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 291
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 655
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 268
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 526
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 494
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 214
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 213
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Žilinská Kia ruší pre nedostatok dielov od zahraničného dodávateľa nočné zmeny

Do stredy bude fabrika fungovať iba v dvojzmennej prevádzke.

Predlžujeme akciu o 24h

Ak nemôžete za novinami, noviny prídu k vám. Dnes to máte s 50% zľavou na celý rok

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Žilinská nemocnica hlási už 84 nakazených pracovníkov

V Pandemickom pavilóne je hospitalizovaných 17 pacientov.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?