covníkom Doprastavu do spojenia 7473 metrov dlhej prieskumnej štôlne najdlhšieho slovenského diaľničného tunela Višňové. Základný kameň prieskumnej štôlne položili v máji 1998 a pôvodný termín jej dokončenia bol stanovený na máj 2000. Ako nás informoval riaditeľ žilinského závodu Ing. Róbert Turanský, dôvodom oneskorenia však nie je nedostatok financií, ale veľmi ťažké geologické podmienky, ktoré sa výrazne líšia od podmienok predpokladaných v projekte.
V roku 2000 budovanie štôlne zdržala veľká geologická porucha, široká viac ako 100 metrov. Zo štôlne vtedy vytekalo 160 litrov vody za sekundu. Jej prekonanie zabralo päť mesiacov a vyžiadalo si využitie mimoriadnych technológií. V roku 2001 sa vyskytla ešte závažnejšia geologická porucha. Celkový výtok vody zo štôlne z martinskej strany predstavoval 240 litrov za sekundu. Náklady na výstavbu prieskumnej štôlne sú podľa R. Turanského vyššie ako sa pôvodne predpokladalo, v súčasnosti sa pohybujú okolo 500 miliónov korún. (adr)