Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Niet diaľnic - niet rozvoja regiónov - anketa

V týchto dňoch sa dostáva do popredia záujmu všetk

ých médií „aktualizácia nového projektu diaľnic”, ktorá pokiaľ by sa realizovala, znamenala by ďalšie zakonzervovanie súčasného stavu výstavby európskych diaľnic E 75 a E 50 - teda severnej vetvy. Niektoré strany koalície presadzujú takzvanú južnú vetvu vo forme rýchlostnej komunikácie. Tentoraz sme sa nevybrali do ulíc, ale opýtali sme sa predstaviteľov obchodnej a priemyselnej komunity, keďže z ich daní sa tiež financuje výstavba diaľnic. Čo by podľa nich znamenalo ďalšie oddialenie prác na severnej vetve?

Skryť Vypnúť reklamu

Marián Pobeha, Slovenská živnostenská komora – krajské zastupiteľstvo

Čo by to znamenalo? V materiáloch, ktoré máme k dispozícii a ktoré boli uverejnené v médiach - ide o aktualizáciu výstavby diaľnic, čo je v podstate materiál vlády SR, ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií sú tu presunuté termíny ukončenia celých úsekov diaľničných komunikácií. Pôvodné vyjadrenia všetkých reprezentantov koalície aj opozície pred voľbami boli, že jednou z prednostných vecí pre nich bude výstavba diaľnic. Toto všetko sa zrazu zmenilo a v terajšej podobe, ktorá sa predkladá, sú úplne vynechané koridory, ktoré sa mali začať, už tri časti diaľnic sa nezahájili a financie, ktoré sa mali prestavať, sa presunuli na iné komunikácie než diaľničné. Tieto financie neboli správne použité, lebo len celý dokončený úsek diaľnic prináša nejaký úžitok, časti nie sú vôbec k ničomu, mám na mysli prerušenia, kde sa chvíľu ide po diaľnici a potom zasa desať kilometrov cez obce a komunikácie prvej a druhej triedy... Najmarkantnejší je úsek Ladce - Sverepec, ktorý mal byť ukončený už tento rok a v predkladaných materiáloch je ukončenie plánované až na rok 2006, čo je podľa mňa úplne nesprávne rozhodnutie.

Skryť Vypnúť reklamu

Dušan Haluška, Slovenská obchodná a priemyselná komora pre severné Slovensko

Podľa môjho názoru treba jednoznačne dostavať medzinárodné koridory, to je sever-juh, a potom pokračovať smerom na východ. Čo sa týka južnej vetvy, môj názor je taký, že toto budovanie je v súčasnej dobe prepychom, nakoľko tieto trasy sú mínusové, z podporných fondov by sa nemohli čerpať financie a museli by sa tieto južné trasy stavať z vlastných prostriedkov. Ďalej si treba uvedomiť, že kúsok ďalej v Maďarsku je už budovaná trasa Budapešť - Gyr, na ktorú treba napojiť Košice... Myslím si, že by bola nekonečná škoda a nerozum zastaviť výstavbu, ktorá je už v takom pokročilom štádiu.

Ján Mišura, Slovenská obchodná a priemyselná komora pre severné Slovensko

Skryť Vypnúť reklamu

Keď politickí nominanti presadzujú svoje záležitosti, majú na to, samozrejme, legitímne právo, to nepopierame, ale my staviame túto diskusiu ohľadom európskych diaľnic do polohy odbornej, ekonomickej a nie sme radi, že sa to stiahlo z odborného ekonomického problému a stalo sa z toho politikum. Zastavenie výstavby už spomalilo ekonomický rozvoj na Kysuciach, Považí, Turci, na Orave, Liptove... To sú už priame dôsledky. Štát a vláda deklaruje vyrovnávanie ekonomickej úrovne regiónov, ale v praxi výstavbou infraštruktúry zakladá ešte väčšie rozdiely...

Anton Adamus, Združenie podnikateľov Slovenska, krajská rada

Musíme sa na to pozrieť z niekoľkých hľadísk: jedno hľadisko je ekonomické, to znamená rozvoj regiónu, rozvoj oblastí s pomernej vysokou nezamestnanosťou, ako sú Kysuce a Orava, druhé hľadisko je rozvoj turizmu, pretože diaľnica prechádza cez Tatry. Ďalší aspekt, ktorý je nemenej dôležitý, je, že severná vetva je zakomponovaná do siete európskych diaľnic. V konečnom dôsledku sú tu finančné prostriedky, ktoré už boli vynaložené na projekty či zrealizované úseky... Najdôležitejší je podľa môjho názoru prílev investorov a ako vieme všetci, pokiaľ nie je dobrá komunikácia, neprídu. Na druhej strane však musím povedať, že pokiaľ by sa budovala aj južná trasa, ale z financií, ktoré by sa našli inde, nemáme, samozrejme, proti tomu nič... Ale priorita pre nás je, a to chcem zdôrazniť, aby sa neuberali finančné prostiedky vyčlenené pre severnú vetvu a dokonca by sme požadovali, aby sa výstavba urýchlila.

Text a foto: Tomáš Radovský

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. Od Česka až po Jadran
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  2. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  5. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Keď ekológia spája
  8. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  9. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 269
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 140
  3. Od Česka až po Jadran 3 928
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 419
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 267
  6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 157
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 114
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 980
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 721
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 198
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Športový manažér Žiliny František Skladaný počas dnešného stretnutia s médiami.

Vlci dnes prvýkrát pred novou sezónou vykorčuľovali na ľad.


8 h
Jánošíkove dni

Podujatie sa bude konať do nedele 1. augusta.


TASR 9 h

Spoločnosť Schaeffler rozšíri technologické centrum.


TASR 14 h
 Žilinskí Vlci pri poslednom kondičnom testovaní. Dnes prvýkrát vykorčuľovali na ľad.

Známy je aj rozpis prípravných zápasov.


(red) 16 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šelma ležala neďaleko kontajnera.


a 1 ďalší 15 h

K machináciám malo prísť v súvislosti s výstavbou parkovacích domov.


19 h

Občianske združenie dostalo za stavebný delikt pokutu. Predseda hovorí, že boli presvedčení o tom, že neporušujú stavebný zákon.


27. júl

Očkuje sa bez registrácie.


19 h

Už ste čítali?