Autobusová prevádzkareň v Bytči tesne pred zrušením

Bytča - V sedemdesiatych rokoch bola v Bytči vybud

ovaná prevádzkareň ČSAD pre osobnú aj nákladnú dopravu. Nákladná bola zrušená v roku 1994 a z dôvodu centralizácie presunutá do Žiliny. Osobnú podľa papierov zrušili k januáru tohto roku. Najnovší verdikt znie: 1 mája z areálu prevádzky odíde nielen 40 autobusov, ale i deväťdesiat zamestnancov. Papierovo prejdú pod SAD Žilina. Naoko sa zdá, že je všetko vyriešené. Šoféri z bytčianskej prevádzky však majú na vec iný názor:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Predstavte si, že sa niekde v Setechove pokazí autobus. Kým k nemu príde pomoc zo Žiliny, cestujúci sa zbláznia. Taktiež nás zaráža, prečo o záchranu prevádzky nebojujú starostovia obcí a primátor mesta. Komu by malo viacej záležať na tom, aby boli v okrese zabezpečené všetky služby, týkajúce sa autobusovej dopravy? Každú sobotu sme prenajímali autobusy pre svadby, v sezóne pre futbalové zápasy. Niekedy to bolo až päť autobusov za deň. V bytčianskej prevádzke si ročne vybavovalo cestovné preukazy viac ako tritisíc ľudí. Nezáleží nám na tom, kde budeme od 1. mája sedieť, ale na záchrane prevádzky. Ak bude treba, pomestíme sa aj na vrátnici pri vchode do areálu.“

SkryťVypnúť reklamu

Na otázky šoférov a ďalších zamestnancov bytčianskej prevádzky sme hľadali odpoveď u Eduarda Vaníka, riaditeľa dopravno -obchodného odboru SAD - Žilina.

„Zrušenie prevádzky nebude mať žiaden dopad na dopravnú obslužnosť územia. Sieť autobusových liniek zostane nedotknutá. Ani obava, že by si cestujúci museli vybavovať preukážky v Žiline, nie je opodstatnená. Pre tieto účely máme v Bytči vyhradenú pri autobusovom nádraží unimobunku, ktorá bude slúžiť verejnosti počas mesiacov august a september. Nepravidelný druh dopravy - zájazdy a svadby si môžu záujemcovia objednať priamo u vodičov. Pre nás je neekonomické udržiavať prevádzku, ktorá prestala byť zisková. Areál chceme prenajať, v lepšom prípade predať. Mohli by sme zaň získať dvadsať až tridsať miliónov. Pri ďalšom prevádzkovaní by vznikol dlh vo výške 12 miliónov, pretože prevádzkareň nutne potrebuje rekonštrukciu umyvárne aj výdajne pohonných hmôt. Zvyšok financií, získaných z predaja, by sa mohol investovať do kúpy nových autobusov. Pre vodičov by malo byť dôležitejšie, na akom autobuse sa vozia, ako odpočiváreň, kde trávia zlomok pracovného času. Ale aj na odpočiváreň sme mysleli. Je pre ňu určená unimobunka na autobusovom nádraží v Bytči. V ich pracovnej náplni sa nič nezmení, snáď len to, že počas prestoja v Žiline budú musieť odovzdať tržbu v žilinskej prevádzkarni SAD.“

SkryťVypnúť reklamu

Zuzana Kuglerová

Foto: autorka

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 762
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 040
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 028
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 201
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 746
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 406
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 327
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 319
  1. Vladimír Krátky: Vidlák si nabiehal na vidly .
  2. Marek Kytka: LEGO® Minifigúrky 71050 Spider-Man má zmysel kupovať na investíciu?
  3. Ján Košč: Odbory nepriateľom sociálnej demokracie? - otvorený list poslankyni Plevíkovej
  4. Jolana Čuláková: Zabi bobra, zachrániš strom. Zabi "zlého" voliča, zachrániš demokraciu?
  5. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  6. Marian Mudrák: Čo je to starožitnosť?
  7. Igor Vojtek: Ako Európa preberá kontrolu nad AI. A čo to znamená pre nás na Slovensku?
  8. Vladimír Bojničan: Je skutočne Biblia tým pravým základom dnešnej modernej morálky a sú dnes kresťania jej pravými plniteľmi a garantami?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 231
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 212
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 055
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 382
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 748
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 529
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 094
  8. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 169
  1. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  4. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  5. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  6. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  7. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  8. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Práce stáli asi 700-tisíc eur.


Miroslav Kráľ.

Pod Dubňom zanechal nezmazateľnú stopu.


Tri dni a tri noci v horách. Batoh na chrbte, stan nad hlavou, nohy na chodníku. Aktuálne počasie je ideálne na túry. Radíme, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam a na čo si dať pozor.


Predstavia ich v sobotu 4. októbra.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu