Autobusová prevádzkareň v Bytči tesne pred zrušením

Bytča - V sedemdesiatych rokoch bola v Bytči vybud

ovaná prevádzkareň ČSAD pre osobnú aj nákladnú dopravu. Nákladná bola zrušená v roku 1994 a z dôvodu centralizácie presunutá do Žiliny. Osobnú podľa papierov zrušili k januáru tohto roku. Najnovší verdikt znie: 1 mája z areálu prevádzky odíde nielen 40 autobusov, ale i deväťdesiat zamestnancov. Papierovo prejdú pod SAD Žilina. Naoko sa zdá, že je všetko vyriešené. Šoféri z bytčianskej prevádzky však majú na vec iný názor:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Predstavte si, že sa niekde v Setechove pokazí autobus. Kým k nemu príde pomoc zo Žiliny, cestujúci sa zbláznia. Taktiež nás zaráža, prečo o záchranu prevádzky nebojujú starostovia obcí a primátor mesta. Komu by malo viacej záležať na tom, aby boli v okrese zabezpečené všetky služby, týkajúce sa autobusovej dopravy? Každú sobotu sme prenajímali autobusy pre svadby, v sezóne pre futbalové zápasy. Niekedy to bolo až päť autobusov za deň. V bytčianskej prevádzke si ročne vybavovalo cestovné preukazy viac ako tritisíc ľudí. Nezáleží nám na tom, kde budeme od 1. mája sedieť, ale na záchrane prevádzky. Ak bude treba, pomestíme sa aj na vrátnici pri vchode do areálu.“

SkryťVypnúť reklamu

Na otázky šoférov a ďalších zamestnancov bytčianskej prevádzky sme hľadali odpoveď u Eduarda Vaníka, riaditeľa dopravno -obchodného odboru SAD - Žilina.

„Zrušenie prevádzky nebude mať žiaden dopad na dopravnú obslužnosť územia. Sieť autobusových liniek zostane nedotknutá. Ani obava, že by si cestujúci museli vybavovať preukážky v Žiline, nie je opodstatnená. Pre tieto účely máme v Bytči vyhradenú pri autobusovom nádraží unimobunku, ktorá bude slúžiť verejnosti počas mesiacov august a september. Nepravidelný druh dopravy - zájazdy a svadby si môžu záujemcovia objednať priamo u vodičov. Pre nás je neekonomické udržiavať prevádzku, ktorá prestala byť zisková. Areál chceme prenajať, v lepšom prípade predať. Mohli by sme zaň získať dvadsať až tridsať miliónov. Pri ďalšom prevádzkovaní by vznikol dlh vo výške 12 miliónov, pretože prevádzkareň nutne potrebuje rekonštrukciu umyvárne aj výdajne pohonných hmôt. Zvyšok financií, získaných z predaja, by sa mohol investovať do kúpy nových autobusov. Pre vodičov by malo byť dôležitejšie, na akom autobuse sa vozia, ako odpočiváreň, kde trávia zlomok pracovného času. Ale aj na odpočiváreň sme mysleli. Je pre ňu určená unimobunka na autobusovom nádraží v Bytči. V ich pracovnej náplni sa nič nezmení, snáď len to, že počas prestoja v Žiline budú musieť odovzdať tržbu v žilinskej prevádzkarni SAD.“

SkryťVypnúť reklamu

Zuzana Kuglerová

Foto: autorka

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 871
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 271
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 887
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 817
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 303
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 188
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 975
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 679
  1. Adrian Hadvig: Cigareta
  2. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  3. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  4. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  6. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  8. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 452
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 568
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 129
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 584
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 829
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 508
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 565
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 275
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Adrian Hadvig: Cigareta
  2. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  3. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  4. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  6. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  8. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 452
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 568
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 129
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 584
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 829
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 508
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 565
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 275
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu