Prvou bola stanica Košicko-bohumínskej železnice, ktorá stojí na dobre známom mieste, kde dnes ústi Národná ulica. Postavená bola v roku 1872. "Búrlivý vývoj železníc v druhej polovici 19. storočia podnietil vznik nového železničného slohu. Výpravná budova sa veľmi odlišovala od iných stavieb v meste, ale na druhej strane niesla rovnaké znaky, ako iné železničné stanice na tej istej trati v inom kraji, či dokonca inde v Európe," hovorí Miroslava Mičurová zo sekcie dopravy v Považskom múzeu v Žiline. "Bohužiaľ, vzhľad stanice Košicko-bohumínskej železnice sa od jej vzniku podstatne zmenil, keďže bola dosť necitlivo prebudovaná v prvej polovici 40-tych rokov 20. storočia."
Druhá stanica bola postavená neskôr, v roku 1883, pre Spoločnosť Považskej železnice a dodnes stojí na Novej Žiline v blízkosti železničného depa. Obe stanice spájala 903,2 metrov dlhá koľaj. "Táto stanica železnice si dodnes uchovala svoju nádhernú rakúsku architektúru," podotýka M. Mičurová. "Pre väčšie železničné uzly sa stali charakteristickými veľké obytné kolónie v blízkosti staníc. Takáto kolónia vznikla pri stanici Nová Žilina. Železničná kolónia na stanici Košicko-bohumínskej železnici už v súčasnosti neexistuje." Súčasný stav tejto železničnej stanice je zobrazený na dolnom obrázku s nápisom dnes.