Žilina - Výstavba spojnice medzi dvoma žilinskými sídliskami Vlčince - Solinky preťala žilinský lesopark. Výstavba stála viac ako 118 miliónov. "Pri schvaľovaní stavby som na Mestskom zastupiteľstve v Žiline (MZ) argumentoval, že namiesto použitia týchto peňazí na komunikáciu, ktorá fakticky znamená likvidáciu Lesoparku Chrasť, by bolo lepšie investovať ich do opravy a údržby existujúcich komunikácií v meste," hovorí poslanec MZ v Žiline Dušan Maňák. "Pôvodne som sa domnieval, že tieto financie budú použité na úsek komunikácie zo Soliniek na Vlčince. V skutočnosti sa však realizoval len čiastočný úsek, ktorý by sa za tieto peniaze dal vydláždiť zlatými kockami." Na mimoriadnom zasadnutí MZ v máji minulého roku figurovala schválená výška emisie komunálnych obligácií mesta Žilina 100 miliónov korún. Podľa uznesenia z tohto zasadnutia MZ sa mali ušetrené finančné prostriedky použiť na budovanie miestnych komunikácií, ale keďže výška uvedených 100 miliónov presiahla, ťažko sa mohlo niečo ušetriť. To isté MZ uložilo povinnosť Miroslavovi Adámkovi, prednostovi Mestského úradu v Žiline, po skončení výberového konania na dodávateľa stavby dopravného prepojenia Vlčince - Solinky zaslať rozpočet na stavbu poslancom mestského zastupiteľstva. Oslovili sme viacerých poslancov, ale ani jeden z nich nám nepotvrdil, že uvedený rozpočet dostali. Peter Ničík: "Nedostal som žiadny takýto text." Jozef Badžgoň: "Som si istý, že zatiaľ som nič také nedostal." Dušan Maňák: "Žiadne podklady som nedostal." František Bobenič: "Považujem to za porušenie uznesenia a budem žiadať o jeho zaslanie." Štefan Zelník: "Na zastupiteľstve mám toľko povinností, a toto sú také detaily, že vám neviem s určitosťou povedať, či som tento rozpočet dostal alebo nie. Pokiaľ to mal pán Adámek odoslať, informujte sa u neho." To sme aj urobili. Položili sme mu nasledovné otázky: "Poslali ste spomínaný rozpočet poslancom? Ak áno, aký o tom existuje doklad a pokiaľ rozpočet zaslaný nebol, tak z akého dôvodu?" Miroslav Adámek sa k uvedeným otázkam nevyjadril. Asi vie prečo. Je prinajmenšom čudné, že prednosta mestského úradu, ktorý je platený z našich daní, si neplní úlohy uložené MZ.
"O tomto prepojení pôvodný územný plán nikdy neuvažoval. Samotné prepojenie Soliniek a Vlčincov ako dvoch obytných súborov, bez riešenia ďalších súvislostí, nemá opodstatnenie, keďže je tu minimum vzájomných zdrojov a cieľov dopravy," hovorí architekt Ján Burian. Ten bol v danom čase hlavným architektom mesta Žiliny. Útvar hlavného architekta bol však v roku 2001 zrušený a dodnes ho mesto nemá. Podľa územného plánu mal byť realizovaný tretí a štvrtý okruh - spojenie Solinky-Vlčince v ňom vôbec nefigurovalo. Lesopark, s ktorým sa počítalo ako s pľúcami mesta a zázemím pre obyvateľov okolitých sídlisk, mal zostať zachovaný v celistvosti. "V doplnku územného plánu z konca 90-tych rokov bolo síce riešené toto prepojenie, avšak prostredníctvom tunela, trasovaného popod Lesopark," podotýka J. Burian. "Vybudovaním štvrtého okruhu by sa vyriešilo nielen prepojenie Vlčiniec a Soliniek, ale aj priemyselných zón Žilina-sever a Žilina-juh, ako aj celkové odľahčenie mesta od automobilovej dopravy bez negatívnych zásahov do Lesoparku, rovnako aj okraja Soliniek. Ide o hlučnosť, prašnosť, exhaláty, možnosť kolízií spôsobených dopravou a ďalšie dopady," dopĺňa Burian. Nedávno naše noviny priniesli reportáž o predaji pozemkov na Malom diele. Individuálna bytová výstavba sa odštartovala už aj v smere od Soliniek. V tejto súvislosti sa v kuloároch hovorí o ďalšom predaji pozemkov pozdĺž novej komunikácie. Osud Lesoparku je pravdepodobne už v tejto chvíli spečatený.