V októbrovom konkurze na nového riaditeľa žilinskej nemocnice som uspela. V nemocnici pracujem už 18 rokov a na rôznych pozíciách, takže nedá sa povedať, že som prišla do neznámeho prostredia. Naopak, nemocnicu poznám dôverne aj s jej problémami.
S čím ste nastupovali do funkcie riaditeľa? Predovšetkým mi ide o ďalšiu efektívnu ekonomizáciu tohto zariadenia, vrátane transformácie na akciovú spoločnosť. Tento cieľ chcem naplniť.
Ako by ste ohodnotili prvé dva týždne vo funkcii a v čom sú odlišné oproti vašim predstavám? Môžem povedať, že boli dosť hektické. Od januára 2004 nemocnica nemala menovaného riaditeľa, takže veľa problémov bolo riešených len čiastkovo. Pozitívne je, že viem, čo nás čaká a na čo sa musíme pripraviť. Mojou predstavou však od začiatku nástupu do funkcie bolo, že chcem urobiť hrubú čiaru za minulosťou. Nebudem sa zaoberať tým, kto čo urobil alebo neurobil, naopak dôležitá je prítomnosť. Máme pred sebou veľa práce.
Mohli by ste konkretizovať? Pri transformácii na akciovú spoločnosť podľa prijatého zákona musíme mať napríklad ocenený majetok. Neviem, koľko času bude potrebné vynaložiť na riešenie najproblematickejších úkonov. Zatiaľ nemôžem povedať presný termín ukončenia transformácie nemocnice. Samozrejme, budeme sa snažiť, aby to bolo čo najskôr.
Tieto zmeny u ľudí často vyvolávajú negatívne obavy... Uvedomujem si to, ale nerada by som to dramatizovala. Momentálne má nemocnica viac ako 1500 zamestnancov, pričom ja si dobre pamätám časy, keď ich bolo viac ako 2000. Čiže za posledné dva roky nemocnica prešla výrazným zoštíhlením. Nepredpokladám rapídne prepúšťanie či úbytok lôžok, každé oddelenie chcem riešiť jednotlivo podľa ekonomických výsledkov.
Ako by ste zhrnuli svoju víziu, s ktorou ste nastupovali na post riaditeľky? Mojím zámerom je priblížiť nemocnicu ľuďom, vrátiť jej meno, ktoré kedysi mala. Nezatváram pred tým oči a viem, že mnohé závisí od komunikácie. Záleží mi na tom, aby sa zlepšil vzťah medzi pacientom a zdravotníckym personálom. Na negatívny názor verejnosti stačí niekoľko zlých skúseností s niekoľkými konkrétnymi zamestnancami - no získať späť pre nemocnicu dobré meno a dôveru je oveľa ťažšie. Mojou ambíciou je, aby sme sa stali nemocnicou regionálneho významu.