ajmä malým, okrajovým obciam.
"Problémy u nás mali najmä žiaci. Dostali sa do školy, ale zo školy už mali problém. Tí, ktorí mali v škole viac hodín, museli ísť dva kilometre pešo, alebo čakať do pol siedmej. Domov sa nemali ako dostať ani ľudia, ktorí mali druhú zmenu. O pol siedmej totiž išiel posledný autobus. Ľudia si preto brali dovolenky, alebo sa dohodli a vozili sa v autách," hovorí starosta obce Malá Čierna Anton Spitzkopf. "Cieľom štrajku bolo poukázať na to, či je SAD potrebná a poukázať na našu nepriaznivú finančnú situáciu," objasnil starostom obcí generálny riaditeľ SAD Žilina Peter Pobeha. Cestovné poriadky schvaľuje Žilinský samosprávny kraj (ŽSK). V pondelok sa však autobusy podľa nich neriadili. "Vyslali sme pracovníkov na kontrolu, aby zistili, či doprava funguje podľa cestovných poriadkov. Ak nie, budeme postupovať v zmysle zákona. SAD-ky sme už upozornili, aby dodržiavali zákon. V prípade, že bol porušený, budeme presadzovať sankcie," reagoval Daniel Škerda, vedúci odboru dopravy a komunikácií ŽSK. Na zvýšený nával cestujúcich zareagovali aj železnice. "Na trati Žilina - Rajec sme v pondelok posilnili 6 vlakov o jeden vozeň. V tento deň sme zaznamenali tržby vyššie v priemere asi o 30 percent. Nával ľudí sme však zvládli. Všetko prebehlo pokojne, nezaznamenali sme žiadne sťažnosti a do vlaku sa dostal každý cestujúci," informoval vedúci oddelenia prevádzky, Obchodno-prepravná správa osobnej prepravy Žilina, Jaroslav Polák.