Žilina - Tohtoročná dlhá zima narobila cestárom nemalé problémy. Zimná údržba ciest v kraji si totiž vyžiadala nemalé finančné prostriedky určené na celoročnú údržbu cestných komunikácií. „Zimná údržba ciest prvej, druhej a tretej triedy nás stála 95 miliónov korún. Financie na ňu išli z jedného spoločného balíka, ktorý je určený na dopravu. Nepredpokladám však, že by sa zhoršila kvalita ciest a údržba komunikácií v ďalšom období, pretože sme minuli veľa cez zimu. Predseda Žilinského samosprávneho kraja Jozef Tarčák podpísal s obchodným riaditeľom Doprastavu Jurajom Hlaváčom a riaditeľom závodu Žilina Róbertom Turanským zmluvu o obnove ciest druhej a tretej triedy v rozsahu 500 miliónov korún. Budú teda obnovené živičné koberce, čo podstatne zlepší kvalitu našich ciest,“ hovorí vedúci odboru dopravy a komunikácií ŽSK Daniel Škerda. Podľa jeho slov firma začne s novými živičnými kobercami od mája a skončiť by mala v októbri. Všetko však bude záležať od počasia. Musí byť totiž dodržaná technologická disciplína. „Ide o úpravu takmer 180 kilometrov ciest. Pristúpili sme k tomu preto, že z 1 445 kilometrov ciest druhej a tretej triedy je asi 35 percent v havarijnom stave,“ dodal Daniel Škerda. Naši čitatelia sa na nás obrátili aj so zaujímavým postrehom. Vraj videli v okolí Žiliny odhŕňať sneh vozidlami s dolnokubínskymi evidenčnými číslami. Podľa niektorých to nasvedčuje o klientelizme zo strany ŽSK. (Pozn. red. - Daniel Škerda ako aj Jozef Tarčák pochádzajú z Oravy.) „Neviem, či to tak skutočne bolo. V rámci kraja máme päť organizácií, ktorými sú Žilina, Martin, Dolný Kubín, Liptovský Mikuláš a Čadca. Všetky sú vo vlastníctve správy ŽSK a je úplne normálne, že v prípade, ak je treba vypomôcť v ťažkej situácii ako bola túto zimu napríklad v Čadci, tak nasadzujeme prostriedky aj z iných správ v rámci ŽSK. Dokonca celoštátne je pripravený taký model, že v prípade kalamity a ťažkých situácií, môžu byť prostriedky presúvané aj do iných krajov. V minulosti to bežne fungovalo. Napríklad pri ťažkej kalamite v Košiciach, kedy tam boli prostriedky presunuté z južných okresov. Takto budeme postupovať aj v budúcnosti, keď to bude nutné,“ uzavrel Daniel Škerda.