Vo verejnosti rezonuje najmä otázka kompenzácie tých vlastníkom, ktorí žiadajú doplatenie 350 korún za pozemky, ktoré pod automobilku predali za 140 korún za meter štvorcový. „Vláda na to nemá jednotný názor, ale myslím si, že sa oplatí hľadať cestu. Niektorí hovoria, že nie je správne, aby ľudia doplatili na to, že boli od začiatku korektní. Pravdou je, že sme im v júli nehovorili veci tak, ako v skutočnosti dopadli. Neboli sme totiž schopní postaviť aj vyvlastňovať. Boli sme presvedčení, že sa to dá urobiť, ale ukázalo sa, že legislatíva neumožňuje garantovať termín. V júli sme sa rozhodli, že procesu vyvlastňovania nebudeme brániť. Ak by ale zákon mal byť detailne dodržaný, tak by mali vyvlastňovať obce. Viete si predstaviť, že budú starostovia vyvlastňovať svojich voličov a pritom treba dodržať termín? Od januára sme upozorňovali, že vyvlastňovanie je problém, pretože ľudia sa báli,“ povedal Pavol Rusko. Aj preto sa teda k vyvlastňovaniu nepristúpilo. Naopak, vlastníci, ktorí žiadali viac, dostali to, čo chceli. „Preto si myslím, že by sme mali hľadať cestu, ako vykompenzujeme ľudí, ktorí nevydierali. Nie som si však istý, že tento názor získa vo vláde podporu,“ dodal Rusko. Vrásky na čele kompetentným začína robiť výkup pozemkov pod infraštruktúru. Niektorí sa už totiž vyjadrili, že ak nedostanú vyplatený rozdiel do 350 korún za pozemky pod závod, pod infraštruktúru nepredajú. Minister Rusko však potvrdil, že sa pravdepodobne bude meniť znalecký posudok a na jeho základe sa zvýši aj cena: „Znalecký posudok sa zmení, pretože musí akceptovať, že v tomto regióne sa pôda začala predávať za 350 korún. Zatiaľ som sa ešte nestretol s nikým, kto by podmieňoval doplatenie ceny predajom pozemkov pod infraštruktúru, aj keď pripúšťam, že by to niekto mohol takto povedať. V každom prípade budeme hľadať spôsob, ako situáciu riešiť,“ hovorí Pavol Rusko.
Autor: mif