„Pred dvomi dňami som kúpila plážové šľapky pre dcéru v domnienke, že číslo 41 jej bude dobré, ako obvykle. Keď si ich však dcéra doma vyskúšala, boli jej malé. Keďže mi v obchode predtým povedali, že tovar môžem v prípade potreby do dvoch dní vymeniť za iný, išla som ho do predajne vrátiť. Keďže som však nemala záujem o nič iné, dohodla som sa s jedným pánom pri pokladni, že šľapky vráti on a tie mu potom vymenia za tovar, ktorý práve kupuje a peniaze dá mne,“ hovorí Vlasta Mulicová. Na jej prekvapenie však nepochodila: „Pokladníčka to ale nechcela urobiť, pretože sa bála a poslala ma za vedúcou. Tá mi povedala že špekulujem, čo sa ma veľmi dotklo. Takto sa predsa s ľuďmi nejedná. Predsa nebudem šľapky, ktoré neboli dobré, vymieňať napríklad za uterák, ktorý nepotrebujem? Je to neuveriteľné! Keby aspoň nepovedali, že zakúpený tovar máte možnosť vymeniť za iný,“ povzdychla si naša čitateľka. So žiadosťou o radu sme sa teda obrátili na Margitu Palušovú zo Spotrebiteľskej informačnej agentúry v Žiline. „Na výmenu tovaru neexistuje zákon. Môže sa uskutočniť len v rámci dohody medzi predávajúcim a kupujúcim. Dnes veľké obchody väčšinou nerobia pri výmene problémy. Tejto pani, ale aj ostatným kupujúcim by som však odporučila, aby si prípadnú výmenu dohodli hneď pri kúpe. Môže sa to prípadne poznačiť aj na blok,“ povedala M. Palušová.
Autor: mif