Hoci sa pešia zóna v polovici deväťdesiatych rokov vynovila, už teraz musí na nej mesto vykonávať pravidelné opravy, ktoré vždy po zimnom období realizujú Žilinské komunikácie (ŽK). Podľa ich generálneho riaditeľa Eduarda Hulína najproblémovejšia je Národná ulica. „Dodávateľ, ktorý robil túto dlažbu, vybral zlý druh materiálu. Použité dlaždice z Talianska sú hrúbky 2-3 centimetre a sú vhodné na miesta, kde automobily vôbec nechodia. Po Národnej ulici ale prechádzajú zásobovacie vozidlá, ktoré majú od mesta povolenie. Tenké dlaždice potom praskajú a my už nemáme identický materiál na opravu. Proti tejto dlažbe sme mali výhrady a pred dvoma rokmi sme podali návrh, aby sa vymenila,“ hovorí o stave ulice. Minimálne problémy majú s dlažbou na Hlinkovom a Mariánskom námestí i priľahlých jedenástich uličkách, ktoré ŽK sami položili zo silnej zámockej dlažby. Ako ďalej Hulín uviedol, poškodený povrch opravujú po úsekoch. Možno v budúcom, volebnom roku, sa opravy zintenzívnia. Žilinčania si pešiu zónu pochvaľujú, až na prípady, keď sú kvôli opravám neraz diery v zemi.
Vedúci oddelenia dopravy a životného prostredia na Mestskom úrade Ivan Mokrý uviedol, že mesto stála rekonštrukcia pešej zóny aj s novou dlažbou niekoľko desiatok miliónov korún. „Ako mesto, ktoré je vlastníkom pešej zóny, dbáme na to, aby bola dlažba v poriadku a postupne sa opravovala. Všetko ale záleží od finančných prostriedkov. O jej celkovej výmene na Národnej ulici ešte neuvažujeme,“ dodal I. Mokrý.