„Hneď na začiatku sme vedeli, že systém dopravy bude pod drobnohľadom novinárov, ale aj verejnosti. Pripravili sme ho tak, aby bolo zabránené akémukoľvek zneužívaniu služobných motorových vozidiel. Investovali sme aj do monitorovacích systémov. Každé vozidlo, okrem vozidla predsedu ŽSK Jozefa Taráka, má namontovaný tento systém. Ja osobne ako riaditeľ tvrdím, že systém dopravy sa nezneužíva,“ hovorí Ján Dreissig. Cestovné príkazy a žiadanky na prepravu sa spracovávajú elektronicky a tieto kompetentní pracovníci schvaľujú v zmysle platných interných smerníc. „Vylúčili sme tým ľudský faktor, styk s peniazmi, prepisovanie žiadaniek, atď. Príslušnými kontrolami neboli zistené žiadne nedostatky týkajúce sa tejto oblasti. Spotreba pohonných hmôt je sledovaná podľa údajov predpísaných výrobcom v technickom preukaze. Jednotlivé odbory majú pridelené vozidlá, ale využívať ich môžu aj iné odbory. „Ja by som to považoval skôr za kladnú stránku veci. Zvyšuje sa tým efektivita dopravy, lebo nie každý odbor má pridelené vozidlo. Máme zavedený dispečing autodopravy, ktorý zabezpečuje efektívnejšie využitie vozidiel a spájanie služobných ciest,“ dodáva Ján Dreissig. Služobná cesta je charakteristická tým, že sa vypĺňa cestovný príkaz. Pohyb áut medzi tromi vysunutými pracoviskami v rámci sídla ŽSK sa nepovažuje za služobnú cestu, ale za výjazd. Vozidlá fungujú na základe žiadanky, ktorú vypisuje pracovník, ktorý požaduje služobné vozidlo. Vozidlo predsedu ŽSK Jozefa Taráka má zvláštny štatút. Podľa zákona o platových pomeroch a ďalších náležitostiach súvisiacich s vykonávaním funkcie predsedu kraja, má predseda nárok na bezplatné používanie služobného motorového vozidla. Predseda má služobné auto k dispozícii 24 hodín denne v rámci Slovenska a nie je povinný si vyhotovovať cestovný príkaz. V prípade zahraničnej služobnej cesty je vystavený cestovný príkaz, ktorý podpisuje Ján Dreissig. Napríklad, výdavky spojené s cestou župana Tarčáka do Bruselu sú hradené z fondov Európskej únie. Zdá sa, že systém kontroly, ale aj prerozdeľovania motorových vozidiel na žilinskej župe je transparentnejší ako v hociktorej súkromnej spoločnosti.