V tlači aj uverejnili ponuku na ich prenájom. Pre záujemcov stanovili podmienky, z ktorých jedna bola, že ak vybraný žiadateľ nesplní po podpise zmluvy o budúcich zmluvách do dvoch mesiacov podmienky, táto zmluva stráca platnosť a železnice budú rokovať o uzatvorení zmlúv so žiadateľom, ktorý sa umiestnil vo výberovom konaní ako ďalší v poradí. Zdá sa, že v prípade Železničnej polikliniky v Žiline sa z verejnej súťaže stala fraška a na svetlo vyplával škandál. Verejnú súťaž totiž vyhrala spoločnosť Železničná poliklinika s. r. o., pred spoločnosťou Železničná poliklinika Žilina s. r. o.. S víťaznou "eseročkou" tak ŽSR uzatvorili zmluvu o budúcej zmluve, ale keďže nebola schopná v lehote splniť podmienky, vypovedali ju. Na rad mala prísť spoločnosť, ktorá skončila druhá v poradí, teda Železničná poliklinika Žilina s. r. o.. Nestalo sa. Ale generálny riaditeľ ŽSR podal návrh na prenájom polikliniky spoločnosti Medcentrum s. r. o. Žilina. Podľa našich informácií je to subjekt, ktorý v prvom výberovom konaní síce figuroval, ale s úplne inými spoločníkmi a aj iným konateľom. Zaujímavé je, že do Medcentra s. r. o. až 29. septembra 2005, teda približne v čase, keď ŽSR zrušili zmluvu s víťazom výberového konania, vstúpila 90%-ným podielom Bratislavčanka Silvia Reváková, ktorá od roku 1997 figuruje aj v predstavenstve spoločnosti High Tech Investičný Fond, a. s.. Táto spoločnosť sa podľa výpisu z obchodného registra zaoberá hlavne nákupom akcií. Druhým, iba desaťpercentným spoločníkom je lekár Vladimír Ježík z Považskej Bystrice, ktorý v spoločnosti figuroval aj pred vstupom Revákovej. ŽSR tým vlastne samo porušilo podmienky, ktoré určilo pre výberové konanie a uprednostnilo záujemcu mimo poradia, pričom druhého v poradí, spoločnosť Železničná poliklinika Žilina, s. r. o. vôbec neoslovili. Ide alebo nejde o ukážkový príklad klientelizmu? Zaujímalo nás, ako túto situáciu prijal konateľ spoločnosti, ktorá skončila na druhom mieste a súčasný manažér polikliniky Milan Debnár. "Boli sme veľmi prekvapení, prečo sme prvú súťaž nevyhrali. Po trinástich rokoch v manažmente polikliniky totiž túto prácu najlepšie poznáme. Nielen železnice, ale aj verejnosť ju hodnotili vždy pozitívne. Nerozumieme tomu, prečo sme v druhom kole súťaže neboli oslovení ako druhí v poradí, ale "eseročka" úplne cudzia zdravotníctvu, pričom účastnícke podiely jej predstaviteľov vznikali tesne pred výberom za nájomcu," povedal Milan Debnár. Telefonicky sme sa spojili aj s Jurajom Jánošíkom, ktorý je konateľom spoločnosti Medcentrum. Po telefóne sa však s nami nechcel o výberovom konaní rozprávať a na osobné stretnutie mal čas až o niekoľko dní. Železnice Slovenskej republiky sme o stanovisko požiadali prostredníctvom hovorkyne Kornélie Blaškovej. Opýtali sme sa, prečo generálny riaditeľ ŽSR nedal možnosť rokovať so spoločnosťou, ktorá skončila na druhom mieste vo výberovom konaní. Rovnako sme chceli poznať odpoveď, prečo predložil do správnej rady návrh na inú spoločnosť? Samozrejme, odpoveď sme dostali, ale nie na naše otázky. Aj z tohto dôvodu sme sa rozhodli uverejniť stanovisko ŽSR v pôvodnom znení.
"Poskytovanie zdravotnej starostlivosti nie je core-business ŽSR. Filozófia vedenia ŽSR je venovať sa len aktivitám súvisiacim s hlavným predmetom činnosti, a tým je predaj a správa železničnej dopravnej cesty. Zároveň sme toho názoru, že poskytovanie tejto činnosti (správa "vlastných" zdravotných zariadení) má byť súčasťou takého systému, kde platia rovnaké pravidlá na zdravotníckom trhu. Fungovanie na rezortnom princípe, resp. rezortné financovanie by mohlo viesť k deformácii tohto trhu v budúcnosti. Jednoducho povedané, železnica sa má venovať železnici a nie zdravotníctvu. ŽSR očakávajú od prenájmu dva základné efekty:
1. Úspora nákladov a možnosť investovať ušetrené prostriedky do hlavnej činnosti ŽSR, teda predaja a správy železničnej dopravnej cesty a rozvoja infraštruktúry.
2. Príjem z prenájmu budov. V roku 2004 Železničné zdravotníctvo vykázalo stratu asi 60 miliónov korún. Hlavné kritériá na víťaza boli projekt a ponúknutá cena. Zmyslom prenájmu je naplnenie základných cieľov a očakávaní. Podľa toho boli nastavené kritériá výberu a v konečnom dôsledku tomu zodpovedajú aj víťazi. Odbornú spôsobilosť posudzujú orgány, ktoré vydávajú licencie na poskytovanie zdravotníckej starostlivosti. Až po úspešnom získaní týchto odborných licencií zmluvy nadobúdajú platnosť. Odmietame akékoľvek spochybňovanie procesu prenájmu železničného zdravotníctva. Kritériá prenájmu boli jasné a víťazi spĺňajú jasne zadefinované podmienky ŽSR."