Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

V živote ide o princípy

George Trabelssie (34) má povesť chlapa, ktorý čo povie, to platí. Žilinský rodák sa profesionálne realizuje v doprave, tento odbor nakoniec aj vyštudoval na Žilinskej univerzite a dnes stojí na čele viacerých úspešných spoločností.

George Trabelssie (34) má povesť chlapa, ktorý čo povie, to platí. Žilinský rodák sa profesionálne realizuje v doprave, tento odbor nakoniec aj vyštudoval na Žilinskej univerzite a dnes stojí na čele viacerých úspešných spoločností. Nedávno sa stal najmladším prezidentom Zväzu autobusovej dopravy v jeho histórii. Narodil sa v Žiline, no vyrastal v Sýrii a keď mal osemnásť rokov, vrátil sa do rodného mesta. Otec štyroch detí sa bude v blížiacich sa voľbách do VÚC uchádzať o priazeň voličov ako nezávislý kandidát. Tém do zaujímavého rozhovoru sme mali poruke hneď niekoľko.



Pravidelná letecká linka Žilina – Praha funguje tretí mesiac. Jej činnosť ste obnovili po dlhých 25 rokoch, hoci České aerolínie vnímali túto trasu ako neopodstatnenú. Lietanie zo Žiliny do Prahy je opäť realitou, aj keď je stále v plienkach, aj relatívne krátky čas ukázal, že vaša vízia má budúcnosť. Žilinské letisko bolo pred konkurzom. S ponukou vstúpiť do spoločnosti navýšením základného imania a spustením ozdravovacieho projektu prišiel primátor Žiliny Ján Slota a po dôkladnom zvažovaní všetkých pre a proti sme nakoniec prikývli. Pred dvomi rokmi sme hovorili o novom termináli a pravidelnej linke a pamätám si, že len málokto nám vtedy veril. Dnes však ľuďom slúži letisko regionálneho charakteru, ktoré by mohlo Žiline a jej okoliu závidieť hocijaké porovnateľné európske mesto. Letisko je v prevádzke krátke obdobie, no už sme prepravili viac ako dvetisíc cestujúcich, čo je pekné číslo. Priznám sa, že od malička som sníval, že raz budem pilotom. Neprijali ma však na odbor letectva na vysokej škole, pretože som nemal odpracované hodiny vo zväzarme, detský sen si teda plním aspoň takto.


Okrem letectva podnikáte aj v pozemnej doprave, ste predsedom dozornej rady v Slovenskej autobusovej doprave v Žiline. Prečo u vás vyhrala práve doprava? Ako som už spomínal, na Vysokej škole dopravy a spojov ma nezobrali na odbor letectvo, tak som študoval dopravu a pri nej som už zostal. Naša spoločnosť vstúpila do privatizácie SAD Žilina, pretože sme chceli, aby to bol jeden z najlepších podnikov na Slovensku. Medzi prvými sme zaviedli do praxe funkčný integrovaný systém a dnes je SAD Žilina jednou z najlepších na Slovensku, ktorá má najviac nových autobusov. Pre cestujúcich pripravujeme ku koncu roka vianočné prekvapenie v podobe novej triedy autobusov, ktoré posunú kvalitu dopravy úplne niekde vyššie.


Prezraďte, čo má železnica spoločné s cestnou dopravou? Angažovali ste sa totiž aj pri záchrane vlakového spojenia medzi Rajcom a Žilinou, čo kvitovali najmä ľudia, dochádzajúci za prácou do krajského mesta práve vlakom. Nie všetko je obchod, niekedy musí ísť aj o princípy. Keď prišlo k rušeniu regionálnych dráh, ktoré mali niekedy aj viac ako storočnú tradíciu a aj svoje opodstatnenie, nedalo sa len prizerať. Niekto predsa musel pomôcť starostom dedín, z ktorých ľudia aj študenti cestujú „rajeckou Ančou“ do práce či školy. Oni mali záujem o zachovanie tejto trate, ale nemali zdroje. Dva mesiace „rajeckú Anču“ financovala naša spoločnosť a počas tohto obdobia sa samospráva dohodla so železnicami. Aj tento vlak bol zapojený do integrovanej dopravy. Spojenie sme zachránili a zároveň sa podarilo znížiť aj cenu cestovného. Teší ma, že počet cestujúcich neustále pribúda. Čas ukázal, že to bolo správne rozhodnutie.


Pri mnohých podnikateľských aktivitách pôsobíte aj v nadácii Spoločne pre región, ktorá má záber vlastne v celom žilinskom regióne. Je známe, že najviac aktivít tejto nadácie smeruje k podpore detí - ako vás napĺňa podpora najmenších? Mám veľmi rád deti, veď len sám mám štyri a asi ako každý vyťažený tatko si naozaj vysoko vážim každú chvíľu, ktorú môžeme spolu prežiť. Z nadácie Spoločne pre región sme už finančne podporili päť detských ihrísk. Najväčšie sme postavili na Vlčincoch a Hájiku, ďalšie tri v spolupráci práve s MY Žilinskými novinami vyrástli postupne v Stráňavách, v Jablonovom a v Dolnom Hričove. Som rodák zo Žiliny, ale vyrastal som v Sýrii, kde ma učili, že život nie je iba o obchode. Jednoducho, musí za nami zostať aj čosi iné ako práca a ak sme sondovali, komu by sme mohli pomôcť v našom regióne, prišli sme na zarážajúce zistenie, že deti zostávajú v tejto náročnej dobe nejako bokom, a to nie je dobrá vizitka.


Dá sa povedať, že v niektorých prípadoch suplujete úlohu štátu alebo samosprávy? Možno niekedy naozaj áno, aj keď verím, že samospráva má v súčasnosti veľa problémov aj v zdravotníctve a v školstve. Skúsili sme preto osloviť aj podnikateľov a možno bude niekto prekvapený, u nich sme pochodili. Po dvoch rokoch môžem povedať, že sa nám podarilo urobiť kus práce. Zapojili sme mnohých občanov, rodičov, podnikateľov, média, ba aj viaceré osobnosti. Vybudovali sa napríklad viacúčelové detské ihriská, ktoré slúžia mnohým deťom. Angažujeme sa však aj v kultúre, najnovšie sme dokonca prišli s iniciatívou dostať smiech do nemocníc.


A ako chcete dostať smiech do nemocníc? Ide o veľmi zaujímavý projekt, ktorý chceme spustiť práve v týchto dňoch. Dohodli sme sa s hercami, že budú hrať pekné rozprávky pre najmenších pacientov na detskom oddelení žilinskej nemocnice. Smiechom chceme pomôcť liečiť. Pointa je ľahká – chceme, aby deti neboli stresované tým, že sú vytrhnuté z domáceho prostredia, aby sa aspoň na chvíľu zasmiali.


Obráťme teraz list. V blížiacich sa komunálnych voľbách sa uchádzate o post nezávislého poslanca, hoci ste doteraz neboli činný v žiadnej politickej strane ani hnutí. Prečo chcete zrazu vstúpiť do politiky? Pozor, samosprávny parlament nie je veľká politika. Rozhoduje o tom, ako sa budeme mať v najbližšom období, aké budú naše školy, koľko bude stáť lístok na autobus, prehliadka u lekára, atď. To nie je politika, to nie je privatizácia, to nie je rozhodovanie o rôznych mocenských veciach, to je dennodenný život ľudí v regióne. Angažujem sa v rôznych verejných veciach a myslím si, že by nebolo na škodu vydobyť pre občanov okresu Žilina lepšie postavenie aj v rámci celého VÚC.


Máte pocit, že náš okres doteraz zaostával za inými? Pozrite sa, koľko vecí sa urobilo v iných častiach regiónu a koľko v našom. Z môjho pohľadu hlavne preto, že doteraz absentovala jednota poslancov. Chýbal hnací motor a možno aj preto doplácame na nedostatočne využitie zdrojov z eurofondov, čo tiež mohol aj mal ovplyvniť náš regionálny parlament. Naozaj nemám pocit, že zdroje boli rozdelené adekvátne, hlavne ak je Žilina krajské mesto. Ešte raz, moja iniciatíva nie je o politike, ale o verejnom záujme.


Keď sa púšťate do rôznych projektov, vždy máte nejakú ideu. Je to tak aj teraz? Neviem, či je to idea, ale jedno viem isto. V tomto regióne som sa narodil a žijem tu už nepretržite viac ako sedemnásť rokov. Mám chuť pomôcť a chcem, aby raz vyzeral ako také Bavorsko v Nemecku. Chcem, aby sme boli župou, ktorá bude mať meno v Európe.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 943
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 636
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 705
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 434
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 979
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 349
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 999
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 791
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 652
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Informácie k organizácii skríningového testovania na ochorenie COVID-19 počas víkendu od 23. do 24. januára v Žiline.

1 h
Dvomi gólmi proti Humennému sa zaskvel Jakub Cíger

Zverenci Dušana Gregora zdolali Humenné aj tretíkrát v sezóne.

10 h
Minister Krajčí hodnotí epidemilogickú situáciu.

Reprodukčné číslo je pod hodnotou 1.

15 h

Vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou v Žiline pracuje na zmenách, ktoré uľahčia objednávanie starším pacientom.

18 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

21 h

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

13 h

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

22. jan

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?