Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Autokrosový pretekár v zime neoddychuje

Zima je ročné obdobie, ktoré je pre automobilových pretekárov rovnako dôležité ako všetky ostatné.

Pretekov je menej,
ale treba pripraviť auto na novú sezónu, čo zaberie naozaj veľa času. Automobilový pretekár Milan Blanár (na snímke) začal súťažiť približne pred dvadsiatimi rokmi, vždy ho to veľmi lákalo.
„Musel som trochu zapracovať, aby som si mohol kúpiť auto. Požiadal som brata, terajšieho župana Juraja Blanára, aby mi robil spolujazdca. Vtedy sme sa aktívne venovali rely, dohromady asi trinásť rokov. Potom sa situácia zmenila, bolo treba pripraviť iné auto, lebo dovtedy sme jazdili na Škodovkách. Presedlal som teda na lacnejší druh športu, menej náročný na čas, na autokros,“ hovorí Milan Blanár. Aj tu však takmer všetko záleží od financií. Kedysi mali možnosť trénovať v Brezanoch, ale dnes to už nie je možné, pretože ide o súkromné pozemky.
V súčasnosti chodia na súťaže bez tréningu. „Auto naložíme z garáže do autobusu, ideme na preteky, kde sa naostro súťaží. Mojej starej Mazde končí medzinárodná homologizácia, takže už s ňou tento rok nemôžem ísť na majstrovstvá Európy. Majstrovstvá Slovenska a zóny strednej Európy s ním ešte jazdiť môžem, uvidíme však, ako to zvládneme.“ Milan Blanár dosiahol za svoju dlhú pretekársku kariéru množstvo úspechov. V rely bol majstrom Slovenska. V autokrose mal sezónu, kedy skoro celý čas viedol poradie pretekov v zóne strednej Európy. Prišla však porucha auta v Maďarsku, na ďalšie preteky už nevyšli peniaze, a tak skončil celkovo tretí, čo tiež bral ako veľký úspech. Minulý rok obsadil na majstrovstvách Slovenska štvrté miesto, aj napriek problémom s autom. Druhou stranou tohto športu je práve starostlivosť o pretekárske stroje. Počas zimy sa musí všetko rozobrať do poslednej súčiastky a dať do poriadku. „Pred tromi rokmi som s kamarátmi kúpil priestory, kde pripravujeme novú dielňu. Už by pomaly mala začať fungovať, je ďaleko lepšia a lepšie vybavená, ako stará. Mám priateľov, ktorí mi pomáhajú. Narobia sa, ako v dielni, tak aj na samotných pretekoch. Pritom všetko robia zadarmo, vo svojom voľnom čase, častokrát aj v noci. Vysoko si ich vážim. Spomenúť môžem Pavla Malíka, Jána Rodzenáka, Jána Kasáka, Michala Sagana a samozrejme môjho syna Milana. Veľa závisí od prípravy auta v zime. Behom dvoch týždňov začíname pracovať. Od februára do konca októbra je v dielni „cvrkot“ skoro každý deň.“ Vyzerá to tak, že syn Milan pôjde v otcových stopách. Do prác okolo auta ho netreba nútiť, práve naopak, sám prejavuje záujem. Skúša už jazdiť aj na pretekárskom aute. „Zatiaľ sa zdá, že má pre auto celkom dobrý cit. Uvidíme na samotných pretekoch. Niekedy to budem musieť risknúť, požičať pre neho celú výbavu. Na preteky mu dám moje auto a uvidíme, ako sa ukáže. Ak to pôjde, tak budeme jazdiť obaja. Príprava dvoch áut sa dá zvládnuť, ale tiež závisí od finančných prostriedkov.“ Milan Blanár si už bez automobilových pretekov svoj život ani nevie predstaviť. Veľa cestuje, v bežnej cestnej premávke však jazdí tak, ako ostatní vodiči. Ak sa potrebuje niekam rýchlejšie dostať, využíva na to cesty mimo obcí. „Za tých dvadsať rokov som si už tak zvykol, že by mi to veľmi chýbalo. Pre mňa je to svojím spôsobom relax, či už adrenalín na pretekoch alebo robota okolo auta. Som štátny zamestnanec, čiže v práci sa unavím viac psychicky ako fyzicky, drina v dielni je preto pre mňa vítanou zmenou.“ Podľa jeho slov úspech na pretekoch závisí na jednej strane od auta, na druhej strane od toho, ako človek rozmýšľa. Nikdy mu nerobili problém klzké povrchy, vtedy nezáleží ani tak na výkone auta, je to skôr „o rukách a nohách“.  Svoje dlhoročné skúsenosti bude Milan Blanár využívať v autokrosových pretekoch na Slovensku a v blízkom zahraničí aj v tomto roku.


 



 

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 531
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 986
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 444
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 492
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 038
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 858
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 395
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195

Blogy SME

  1. Dana Janebová: Môj Vesmír
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  3. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  4. Jozo Peric: Japonsko má po 11 rokoch šancu vymaniť sa z pasce nulových až záporných úrokových sadzieb
  5. Olívia Lacenová: Kam smerujú akcie herného štúdia Roblox?
  6. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  7. Alica Štrbavá: Pani Emília Vášáryová, gratulujem!
  8. Naďa Serafínová: Ako si hudobná skupina Maduar zarobila na konšpiračnom covidovom šialenstve
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 445
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 082
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 640
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 677
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 141
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 757
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 641
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Za podobný čin právoplatne odsúdený.


SITA 5 h

PR článok


8 h

Oddiel Športcentrum Žilina reprezentovalo 14 pretekárov.


17. máj

Všetky informácie o jej súčasnom pobyte oznámte polícii.


17. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Firma poukazuje na nárast cien kľúčových stavebných materiálov až o niekoľko sto percent.


(JÁ) 17. máj

Cesta je obojsmerne uzavretá.


a 1 ďalší 10 h

Vedenie školy nedodržiavalo viaceré všeobecne záväzné právne a interné predpisy.


17. máj

Po škole sa šíril štipľavý zápach.


TASR 17. máj

Blogy SME

  1. Dana Janebová: Môj Vesmír
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  3. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  4. Jozo Peric: Japonsko má po 11 rokoch šancu vymaniť sa z pasce nulových až záporných úrokových sadzieb
  5. Olívia Lacenová: Kam smerujú akcie herného štúdia Roblox?
  6. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  7. Alica Štrbavá: Pani Emília Vášáryová, gratulujem!
  8. Naďa Serafínová: Ako si hudobná skupina Maduar zarobila na konšpiračnom covidovom šialenstve
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 445
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 082
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 640
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 677
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 141
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 757
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 641
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu