Firme Žilina Invest sa stále nepodarilo vykúpiť všetky potrebné pozemky, hoci to mala urobiť do augusta 2004. Nevykúpených je asi dvadsať hektárov. Investičný šéf Žilina Investu Peter Beck povedal, že sa nemôže vyjadrovať, urobí tak až po ukončení rokovaní s Kia, Mobis, Slovenským pozemkovým fondom a súkromnými vlastníkmi nehnuteľností. Aj keby sa podarilo pozemky vykúpiť, Kia má problém ich získať do svojho vlastníctva, s čím ráta investičná zmluva, pretože vláda pred dvoma mesiacmi zastavila akýkoľvek predaj a presun štátnych majetkov až do volieb. Podľa Dušana Dvořáka, hovorcu Kia na Slovensku, vláda mala problém vyriešiť do 1. apríla, ale nestalo sa. „Veríme, že sa všetko vyrieši do začatia skúšobnej výroby,“ hovorí Dvořák. Prvé auto, ktoré vyjde z továrne, bude terénno-športové Kia Sportage alebo úplne nový model, označený zatiaľ ako Cee’d. Určený je pre európsky trh a bude sa vyrábať výhradne v Žiline. Kia ním chce konkurovať Volkswagenu Golf, Peugeotu 307, Oplu Astra. Skúšobná prevádzka v žilinskej továrni bude do konca tohto roka. V decembri začnú hromadnú sériovú výrobu modelov Sportage (Kia ho predáva na slovenskom trhu od 780-tisíc korún) a Cee’d.
Šéf, čo zmizol, sa vlani stretol aj s Dzurindom
Manažment juhokórejskej automobilky HyundaiKia Automotive Group má veľké problémy, pretože je podozrivý z korupcie. V Sou-
le sa hľadajú čierne pokladnice, z ktorých mali byť podplácaní juhokórejskí politici. Po viacerých raziách zatkli pravdepodobného sprostredkovateľa Kim Jae-roka, prezidenta dcérskej spoločnosti Hyundaia Glovis. Šéf koncernu Chung Mong-koo zmizol na služobnú cestu do USA. Chung Mong-koo bol vlani v septembri aj v Bratislave a stretol sa s premiérom Mikulášom Dzurindom. Hovorca Kia Slovakia Dušan Dvořák povedal, že nemá právo komentovať situáciu v Kórei.
Autor: rf, r