Porúbka - V stredu a vo štvrtok dopoludnia sme sa boli presvedčiť, aké boli prijaté opatrenia. Na neprejazdnosť komunikácie v uvedenom úseku upozorňovala značka so zákazom vjazdu, umiestnená na výjazde zo Žiliny smerom na Rajec. Na tomto mieste sme však nenašli označenie, ktoré by nás upozornilo, že bude nasledovať obchádzka a o pár kilometrov už nebudete môcť pokračovať po hlavnom ťahu do Prievidze. Ani po ceste do Porúbky nič nepoukazovalo na to, že je úsek skutočne neprejazdný. Až pred samotnou obcou boli umiestnené zátarasy, ktoré cestu úplne odrezali. Množstvo vodičov, ktorí o uzávierke nevedeli, sa otáčalo späť na Žilinu. Jeden z rozhorčených šoférov povedal: „Nepoznám to tu, náhradná cesta nie je vyznačená. Jednoducho neviem, kadiaľ to mám obísť.“ Určite nebol jediný. Hovorca polície v Žiline Igor Mahút túto situáciu okomentoval: „Chyba je v tom, že množstvo vodičov nerešpektuje dopravné značenie.“ Správne označenie cesty sme však zaznamenali až od piatku minulého týždňa. František Kocúr z Výskumného ústavu dopravného v Žiline nás informoval o množstve prechádzajúcich automobilov na trase Žilina – Rajec. Údaje pochádzajú z dopravného prieskumu vykonaného v roku 2005 Slovenskou správou ciest. Pre porovnanie uvádzame aj výsledky z merania v roku 2000. Merací bod v Žiline pod Váhostavom udáva 18 459 osobných aj nákladných automobilov za 24 hodín v roku 2000, v roku 2005 doprava narástla na 25 534 áut za 24 hodín. Meracie miesto v Lietavskej Lúčke má 12 647 áut v roku 2000 a 13 442 v roku 2005. Merací bod v Rajeckých Tepliciach hovorí o takmer sto percentnom náraste premávky, zo 4991 automobilov v roku 2000 na 8 798 v roku 2005. „Samozrejme, že dopravná špička v priebehu dňa sa mení. Najvyššia je v predpoludňajších hodinách, najnižšia v noci,“ uviedol Kocúr.