Žilina - Tento projekt funguje od roku 2003 pod názvom Prívetivé policajné prostredie. Jeho úlohou je prehĺbenie dôvery občanov v činnosť polície. Občania tlmočia svoje návrhy, pripomienky, sťažnosti alebo podozrenia z páchania trestnej činnosti. Boli sme sa presvedčiť, či majú o takúto spoluprácu záujem. „Občania využívajú túto možnosť vzájomnej komunikácie. Prichádzajú vtedy, keď sa im prihodí nejaká udalosť, pri ktorej sa zúčastňuje polícia. Ako príklad z minulosti môžem uviesť sťažnosti na dlhú čakaciu dobu pri vydávaní dokladov počas zavádzania biometrických pracovísk, ktoré sme následne riešili predĺžením pracovnej doby. Najviac prípadov je z oblasti občianskeho spolužitia,“ informoval nás Milan Koleda, prvý zástupca riaditeľa Krajského riaditeľstva policajného zboru (KRPZ) v Žiline. Pri našej návšteve sme sa dozvedeli, že snahou zodpovedných pracovníkov je navigovať občanov v situáciách, v ktorých sa nevyznajú a vysvetliť záležitosti, ktorým nerozumejú tak, aby odišli uspokojení. Podľa údajov, ktoré sme mali k dispozícii, boli v tomto roku na KRPZ v Žiline počas prvej stredy v mesiaci zaznamenané tri sťažnosti. Pokiaľ občania prídu v týchto dňoch, vybavia predmetnú vec na mieste vo vzájomnom rozhovore počas prijatia, ak to nie je možné, odpovie sa im písomne do tridsiatich dní. Na záver polícia vyzýva občanov, aby sa na nich i naďalej obracali s dôverou a zabezpečili tak vzájomnú spoluprácu k obojstrannej spokojnosti.