Práve na toto sa sťažoval v redakcii MY Žilinských novín čitateľ z Dolnej Tižiny. Podľa neho sa niektoré známky na základnej škole v spomínanej obci zaokrúhľovali neobjektívne. Konkrétne malo ísť o koncoročné známky z chémie v deviatom ročníku. Žiak s takým istým priemerom známok za druhý polrok dostal lepšiu koncoročnú známku, ako iný žiak s takým istým priemerom alebo horším. O vysvetlenie sme požiadali riaditeľa Základnej školy v Dolnej Tižine Igora Homolu (na snímke). „Každý z nás chodil do školy, takže máme predstavu, ako to funguje. Žiak je hodnotený za aktivity a vedomosti, ktoré preukáže počas celého školského roka. Vyplýva to aj z metodických pokynov na hodnotenie a klasifikáciu žiakov základných škôl.“ Podľa ďalších slov riaditeľa ZŠ v Dolnej Tižine, prechádzajú žiaci počas celého školského roka aj množstvom skúšok, či už písomných, ústnych alebo praktických. „Môže sa teda stať, že žiak má rovnaké známky ako iný, ale napriek tomu nemusí byť klasifikovaný rovnako. Ak má rodič pocit, že jeho dieťa nebolo na klasifikačnej porade ohodnotené objektívne, môže sa po oboznámení s výsledkom na vysvedčení odvolať do troch dní na riaditeľstve príslušnej školy,“ dodáva Igor Homola. Zásady hodnotenia žiakov by mali byť všade rovnaké a platiť na všetkých školách. Priemer známok nie je dôležitý, viac si ho robia žiaci samotní ako učitelia. Toto nám potvrdili zástupcovia niekoľkých ďalších základných škôl zo Žiliny. Samotné hodnotenie však vždy záleží na konkrétnom učiteľovi a žiakovi.