Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Po úspechoch na pretekoch ukončenie činnosti

Pretekár Jaromír Maslančík (na snímke) sa niekoľko rokov venoval jazdeniu na motokárach, dosiahol aj viac výrazných úspechov.

Prednedávnom sa však rozhodol predčasne ukončiť túto činnosť kvôli financiám. Svoje rozhodnutie nepovažuje za úplne definitívne. Časom, ak to bude možné, by sa chcel k tomuto športu vrátiť.


Ako ste sa dostali k motokáram?
Dostal som sa k tomu pred tromi rokmi prostredníctvom motokárovej haly v Lietavskej Lúčke. Tak nejako sme to dali s otcom dokopy, najprv sme chceli motokáru len „pozliepať“, nakoniec sme kúpili celú „káru“. Začali sme pomaly na Moravskom pohári, na svojich prvých pretekoch som skončil druhý, čo bolo celkom dobré.
Motivácia teda bola, ako to išlo ďalej?
Ďalšiu sezónu sme začali naplno, chceli sme odjazdiť všetky preteky Moravského pohára, čo sa aj stalo, celkovo som skončil druhý. Mali sme rovnaký počet bodov s prvým, len on mal lepšie umiestenia. Minulý rok som okrem spomínaného Moravského pohára jazdil aj Majstrovstvá Slovenska, boli sme aj na pretekoch v Rakúsku, čiže sme mali dosť nabitý program. Najväčší úspech bol asi na Majstrovstvách Slovenska, kde som sa trikrát umiestnil na treťom mieste, medzi elitou jazdcov. Minulý rok koncom decembra sme boli na zimných pretekoch v Českej Lípe, boli to vytrvalostné preteky na ľade, trojhodinovka. Bolo tam 33 po-
sádok z celého Česka, aj tí najlepší. My sme sa umiestnili na celkovom štvrtom mieste, čo tiež nie je zlé. Tento rok som odjazdil len dvoje pretky a potom som to zrušil.
Rozhodli ste sa ukončiť kariéru?
Finančne je to veľmi náročné. Začínal som na obsahu motora 100 cm kubických, čo je po 125 cm3 druhá najsilnejšia trieda. Je asi najnáročnejšia na peniaze, lebo motor je bezspojkový a je tam veľká pravdepodobnosť, že sa zadrie. Oprava stojí okolo 5-tisíc korún. Sada pneumatík stojí okolo 4-tisíc korún, na vodu 5-tisíc a vydrží tak 300 km, potom ich treba meniť. Takisto sú rôzne druhy gúm podľa tvrdosti materiálu, sú medzi nimi značné rozdiely, dá sa aj ušetriť. Motokára je celkovo finančne náročná, nový podvozok stojí okolo stotisíc, podľa toho, aký je. To isté platí aj o motore, ten stojí okolo 50-tisíc.
Majú na to bežní slovenskí jazdci?
Jazdci na Slovensku sa dajú rozdeliť na tých, ktorí sa snažia a nie sú na tom finančne najlepšie. Snažia sa „pozliepať“ nejaké peniaze a zajazdiť čo najlepšie aj s tým, čo majú. Sem som patril aj ja. Potom sú tí, ktorí majú rozpočet na sezónu, povedzme, dva milióny, čo je tak akurát. Tí majú aj veľkú pravdepodobnosť, že sa aj niekam dostanú, napríklad Lukáš Jasenský.
Ako to vyzerá v Žiline?
V Žiline jazdí Michal Balaj Majstrovstvá Slovenska, najsilnejšiu triedu 125 cm kubických. Minulý rok bol vicemajster, tento rok sa bude snažiť byť majstrom. Jazdí aj na európskych pretekoch. Sú tu aj iní nádejní jazdci, ale chýbajú financie a bez nich to v tomto športe jednoducho nejde. Jazdec môže mať aj zlaté ruky, ale keď nemá peniaze, tak nemá šancu. Slabý jazdec, ktorý má peniaze sa môže dostať do stredu, aj vyššie. Ja som si skúsil, čo to je a rozhodol som sa ukončiť to. Po finančnej stránke som v tom nevidel budúcnosť. Ako zábava to bolo veľmi drahé. V budúcnosti by som to videl reálne, ak by som sa uplatnil a mal by som dobrý príjem, ale to je všetko vo hviezdach.
V súčasnosti si robíte vodičský preukaz. Dajú sa v autoškole využiť skúsenosti, ktoré ste získali pri jazdení na motokárach?
Určite mám skúsenosti, ktoré sa dajú v autoškole využiť. Motokáry sú náročné na ruky, nie je tam žiadny posilovač riadenia, treba mať silu v rukách a prax. Najsilnejšie motokáry majú zrýchlenie väčšie, ako Formula 1. Z nula na sto za dve sekundy. Je tam veľké preťaženie, ktoré robí svoje, niekedy sa ani nedá dobre nadýchnuť. Slabšie triedy majú brzdu len vzadu, najsilnejšie aj vpredu. Ide aj o reakcie, nevýhodou sú dva pedály, motokáry nemajú ani radiacu páku. Veľa som sa naučil aj o údržbe vozidla.




Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 327
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 055
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 758
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 1 883
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 752
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 715
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 610
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 264

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Ohňostroj tvorivosti... 2022
  2. Samuel Zubo: Počet hlasov zo zahraničia sa môže zvojnásobiť - Voľby 2023
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  4. Pavel Macko: Pán Žilinka, cítim s Vami, ale zastavte mafiánske praktiky prokuratúry!
  5. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  6. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  7. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  8. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 128
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 983
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 759
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 492
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 616
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 540
  7. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 563
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 545
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Andrea a Ivan Harmanovci.

Požiar poškodil tisíce kníh.


4 h
Predseda predstavenstva klubu Vlci Žilina Rastislav Chovanec.

Žilina má ešte na súpiske miesta pre dvoch zahraničných hráčov.


8. feb

Sú vyškolení na vyhľadávanie a záchranu osôb v ruinách v mestskom prostredí.


a 1 ďalší 8. feb
Smútok žilinských hokejistov po záverečnom hvizde.

Žilinčania vyhrávali 46 minút najtesnejším rozdielom, no víťazstvo si nepostrážili.


8. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zákon zakazuje znečisťovať cesty.


8. feb

O incidente informovala mestská polícia Liptovského Hrádku.


7. feb

Zákazník od októbra čaká na preplatok od plynárov. Pošlú ho vraj o niekoľko dní.


22 h

Spúšťačom migrény môže byť čokoláda či plesnivý syr.


8. feb

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Ohňostroj tvorivosti... 2022
  2. Samuel Zubo: Počet hlasov zo zahraničia sa môže zvojnásobiť - Voľby 2023
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  4. Pavel Macko: Pán Žilinka, cítim s Vami, ale zastavte mafiánske praktiky prokuratúry!
  5. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  6. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  7. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  8. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 128
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 983
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 759
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 492
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 616
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 540
  7. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 563
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 545
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu