„Vzhľadom na zvýšené náklady za naftu sme sa rozhodli, že využijeme novú trolejbusovú linku, ktorá spĺňa tri účely - nahradzuje školské autobusy, ktoré spájali Hájik s Vlčincami, v lokalite Závodia vznikol rad nových podnikov, preto sme sa rozhodli, že obslúžime aj túto časť územia, tretím dôvodom sú pripomienky občanov, že nie je prepojenie medzi Solinkami a nákupnými centrami pri Vlčincoch, aj toto sme zabezpečili,“ hovorí Albín Stanek, ekonomicko – obchodný námestník DPMŽ. Jednotka je doplnkový spoj, nie normálny, jazdí len osem spojov denne. Ďalšou novinkou je svetelná tabuľa, ktorá informuje o reálnom príchode vozidiel MHD. Zatiaľ sa dá vidieť len na zastávkach pri železničnej stanici. „Asi pred desiatimi rokmi sme vybavili všetky vozidlá palubnými počítačmi, potom novými digitálnymi vysielačkami, ktoré zabezpečujú aj dátový prenos a toto všetko nám umožnilo, že dnes máme k dispozícii on-line systém dopravného spojenia.“ V dispečingu presne vedia, kde sa ktoré vozidlo nachádza, či ide presne podľa grafikonu, alebo nie. Spomínané tabule na zastávkach pri stanici sú do konca augusta v skúšobnej prevádzke. V septembri by sa mali objaviť ďalšie dve takéto. „Postupne nimi chceme vybaviť celý okruh centra mesta. Začali sme na stanici, ešte tento rok budeme pokračovať na Hurbanovej, postupne pôjdeme k Polícii, na Štúrovo a Štefánikovo námestie,“ dodáva Albín Stanek. V DPMŽ platí zásada, že trolejbus alebo autobus nesmie ísť skôr, trochu meškať môže. To je zapríčinené podmienkami v mestskej doprave, zápchami na križovatkách, atď. Keď dispečer v stredisku zistí odchýlku, hneď sa spojí s vodičom a operatívne riešia situáciu. Súčasný systém je kombináciou vysielačiek, internetu a GPRS mobilného operátora.