Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Odpojili ich! Nikto si nechce priznať chybu.

Spor o elektrinu pokračuje. Pred dvomi týždňami sme vás informovali o tom, že spoločnosť Severoslovenská energetika (SSE) odpojila od dodávky elektriny chalupu Márie Gregušovej vo Veľkom Rovnom.

Stalo sa tak za nejasných okolností. Podľa Gregušovcov ich SSE neupovedomilo o tom, že predĺžili fakturačné obdobie z polroka na rok a teda nevedeli, že majú zaplatiť preddavok na celý rok dopredu. Keďže to neurobili, SSE ich od elektriny odstavila. Hovorkyňa SSE Radoslava Gbelská naopak tvrdila, že oznámenie dostali Gregušovci v jednej obálke v obyčajnej listovej zásielke spolu s vyúčtovacou faktúrou, ktorú uhradili, a teda ho určite dostali. Podľa Márie Gregušovej je to ale lož a nijaké oznámenie nedostali.


„Gbelská hovorí, že keď sme dostali šek na doplatenie nedoplatku za polrok, v obálke muselo byť aj vyrozumenie, že zmenili fakturačné obdobie a musíme platiť dopredu na celý rok. To je ale lož. V tej obálke nič také neprišlo. Dokonca ani nikdy predtým nám nič také v jednej obálke nechodilo. Vždy až s odstupom niekoľkých dní. Prišla nám faktúra s nedoplatkom 221 korún a tú sme zaplatili. Keby tam prišlo vyrozumenie, zaplatila by som na celý rok a bol by pokoj. Prečo by som si robila starosti?“ hovorí M. Gregušová. Podľa nej hovorkyňa klame a zvaľuje vinu na zákazníkov. „Nepripustia si, že urobili nejakú chybu. Neviem to pochopiť,“ doplnila Gregušová.
Tomu, že Mária Gregušová hovorí pravdu, nasvedčuje aj fakt, že podobnú skúsenosť majú viacerí chatári vo Veľkom Rovnom. Makro Fűlöp z Bratislavy prišiel v lete na chalupu a bol odpojený od elektriny. „Bol to pre nás šok. Manželka išla do kancelárie SSE v Žiline a tam jej najskôr povedali, že nezaplatila preddavok. Keď im povedala, že to nie je pravda, že ho zaplatila, povedali jej, že nezaplatila na celý rok dopredu. Nám ale žiadne také vyrozumenie neprišlo. Keď sme boli na dovolenke, síce sme dostali niečo poštou, ale keď sme si to neprevzali, po niekoľkých dňoch sa to vrátilo naspäť. Keď ale manželka chcela, aby jej ukázali, čo bolo v obálke, tak nechceli. Len jej povedali, že tam bolo takéto oznámenie,“ hovorí Marko Fűlöp. Zaujímavé je, že kým Gregušovcom vyrozumenie posielali v obyčajnej listovej zásielke, Fűlöpovci si ho podľa nich neprevzali v doporučenom liste. Aby ich znova pripojili, museli zaplatiť poplatok 600 korún. „Boli sme poriadne rozčúlení,“ dodal Marko Fűlöp. Až potom sa dozvedeli, že na ich ulici vypli od elektriny viacerých.
Ďalší Bratislavčan Ján Grűn mal šťastie. „Menili nám hodiny a prišiel šek, aby sme doplatili dlžnú čiastku. Pri ňom ale nebolo žiadne vyrozumenie, o čo ide. Už predtým sme mali všetko uhradené, tak som volal na ich zákaznícku linku, aký nedoplatok to mám zaplatiť. Až tam mi povedali, že to nie je žiadny nedoplatok, ale ide o preddavok, pretože menia spôsob fakturácie. Ak to vraj urýchlene nezaplatím, tak ma odpoja. Ja som to teda ešte v ten deň zaplatil, a tak ma neodpojili,“ opísal svoju skúsenosť Ján Grűn.
Spoločnosť SSE sme preto žiadali o informácie o počte odpojených zákazníkov vo Veľkom Rovnom. Podľa Martiny Šutovskej počet odberných miest v rovnakej lokalite ako pán Greguš s rovnakým spôsobom úhrady preddavkových platieb a rovnakou ročnou periodicitou preddavkových platieb fakturovaných v predmetnom období bol 176. „Z tohto počtu bolo 32 odberných miest v mesiaci júl 2006 odpojených od dodávky elektriny, pričom za nezaplatenie vyúčtujúcej faktúry 15 a za nezaplatenie preddavkovej platby za mesiac máj 2006 bolo odpojených 17 odberných miest. Z uvedeného počtu bolo 6 odberných miest takých, na ktorých bolo realizované odpojenie často, lebo sa jedná o neplatičov preddavkov,“ povedala Šutovská.
SSE si chybu nepripúšťa. „Na základe vášho podnetu boli zrealizované rôzne krížové kontroly a skontrolovaní relevantní odberatelia, ktorých informácie boli spracované a zasielané v jednej dávke s informáciami pre Gregušovcov. Táto dávka obsahovala aj odberateľov, ktorí zaplatili všetky svoje platby včas. Po opätovnom prešetrení vášho podnetu naša spoločnosť konštatuje, že každý zákazník, ktorý do dnešného dňa prešiel na ročný odpočet, bol o tejto skutočnosti, ako aj stanovenej výške a rozložení preddavkovej platby, informovaný,“ uviedla Šutovská.
Gregušovci, ale ani ostatní vypnutí odberatelia, si teda opäť nepomohli. SSE vraj chybu neurobili a všetko by teda malo byť v poriadku. Pocit krivdy Márie Gregušovej a aj ďalších odpojených zákazníkov sa však určite nerozplynul.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  6. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  7. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  8. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  9. Nie je to len chlapská záležitosť
  10. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  3. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  4. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  5. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  6. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  9. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 689
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 594
  3. Aká je chémia vôní 13 332
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 646
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 545
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 081
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 665
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 266
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 888
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 7 885
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Peter Fiabáne: Po dvoch rokoch sa podarilo naplniť tretinu Plánu ZA

Za neúspech považujestav verejného priestoru a nevysporiadanie vzťahov s Georgom Trabelssiem.

Peter Fiabáne

Máme veľmi dobré mužstvo s obrovským potenciálom. Len sme to neukázali v zápasoch

S kapitánom Višňového a dvojnásobným majstrom v drese MŠK Žilina Martinom Minarčíkom sme zhodnotili jesennú časť tradičného účastníka piatej ligy.

Podľa kapitána Martina Minarčíka (vľavo) nastal zlom v zápase s Liptovským Mikulášom.

E- športový turnaj HernaZona.sk UNIZA Masters začína už tento piatok

Každý, komu je blízky herný svet, môže súťažiť online.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pri kolízii s vlakom sa zranil vodič auta

Cestujúcich odviezol autobus na stanicu.

Zdravotná sestra z Čadce prekonala COVID-19: Myslela som si, že zomriem

Pri pociťovaní príznakov sa začala liečiť sama. Bola to chyba.

Mladá vodička tvrdí, že policajt jej nadával

Správanie hliadky mestskej polície po dopravnej nehode vyvoláva pochybnosti.

V Okoličnom zhorel človek

Tragédia sa stala v stredu popoludní.

Už ste čítali?