Aj pri nedostatku financií treba urýchliť výstavbu hlavnej európskej diaľnice s tunelovým prepojením na R3 a okamžite začať s výstavbou tunela Martin-Žilina,“ taká je časť deklarácie k prioritám výstavby. Na spoločnom stretnutí v utorok 5. septembra ju na pôde Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Žilina pod písali aj zástupcovia Krajskej hospodárskej komory Moravskosliezskeho kraja (KHK MSK), Združenia pre rozvoj Moravskosliezskeho kraja a Slovensko-kórejského hospodárskeho výboru. Na slovenskej strane je na tom najhoršie úsek Čadca – Svrčinov, ktorý nie je pripravený ani projektovo, ani sa tu zatiaľ nevykupujú pozemky. Treba si uvedomiť, že už o niekoľko týždňov sa rozbehne výroba v automobilke KIA pri Žiline a o trochu neskôr začne vyrábať aj Hyundai v moravských Nošoviciach a cestné komunikácie sa stanú alfou a omegou ekonomického rozvoja oboch regiónov. „Kohézny fond Európskej únie je pripravený financovať diaľnice na severe Slovenska, musí to však byť aj prioritou našej vlády,“ zdôraznil riaditeľ SOPK v Žiline Ján Mišura. „Alebo sa nám to podarí, alebo obe naše krajiny utrpia medzinárodnú hanbu,“ doplnil jeho slová Pavel Bartoš, predseda KHK MSK.