tavili výsledky svojej práce. Na tlačovej konferencii sa zúčastnil aj Dušan Čaplovič, podpredseda vlády SR, ktorý skonštatoval, že prezentované výsledky považuje za dobré a prisľúbil pomoc pri riešení problematiky vzdelávania Rómov. Projekt pozostával z troch aktivít, do ktorého sa zapojilo 380 učiteľov zo 186 škôl. Prvá aktivita bola zameraná na podporu a uľahčenie prechodu rómskych žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia zo základnej školy na stredoškolský stupeň. Druhá aktivita obsahovala školiaci program, ktorého obsahom bol rozvoj multikultúrnych vzdelávacích systémov. „Školiaci program sme vytvorili s ambíciou rešpektovať v školách etnokultúrnu, jazykovú i psychickú odlišnosť rómskeho žiaka, ako i odlišnosť jeho životných perspektív a cieľov,“ povedala Ingrid Zubková, kľúčová expertka pre druhú aktivitu. Cieľom tretej aktivity bol rozvoj vzdelávacích kurzov na prípravu rómskych žiakov na stredných školách na pracovné a podnikateľské prostredie. „Zaškolili sme vyše 500 rómskych študentov v konkrétnych aktivitách. Naším cieľom bolo motivovať rómskych žiakov pred vstupom na trh práce k odhodlaniu stať sa samozamestnávateľmi, živnostníkmi alebo malými podnikateľmi,“ uviedol Albín Tomko, kľúčový expert pre tretiu aktivitu. „V predchádzajúcom období sa robilo niečo pre Rómov, ale nie s Rómami. Teraz sa robí s Rómami a progres aj výsledky sú merateľnejšie a konkrétnejšie,“ zhrnul význam projektu Ivan Mako, kľúčový expert PIVR. Na realizácii projektu sa zúčastnili spoločnosti Euroformes, Ala Bama, Súkromné gymnázium v Žiline, bilingválne štúdium a Združenie mladých Rómov.