V interpelácii poslancov však zazneli aj zaujímavé informácie o kancelárií, ktorú si ŽSK prenajíma v Bruseli. Podľa poslanca Ladislava Bevilaqua vraj za ňu samosprávny kraj platí viac ako 700-tisíc korún ročne. Pritom ale nie je obsadená človekom. Existenciu kancelárie v sídle európskeho parlamentu potvrdil aj župan Juraj Blanár. „Nájom však mesačne platíme iba okolo 20-tisíc korún, vrátane telefónnej linky a pripojenia na internet. Zatiaľ ju využívame pri cestách, aby sme sa mohli stretávať s ľuďmi z Európskej komisie,“ povedal Blanár. Zároveň dodal, že ešte nie je jasné, či kanceláriu obsadia aj personálne. „Slúži svojmu účelu, ale domnievame sa, že ak pristúpime k obsadeniu nejakého reprezentanta ŽSK v tomto dome, musíme si byť istí, že to má naozaj význam,“ dodal. Zmluvu na prenájom urobilo ešte predchádzajúce vedenie. Blanár si chce byť istý, že skutočne bude prínosom pre kraj. „V súčasnosti to analyzujeme. Človek v Bruseli by nás totiž stál ročne asi dva milióny, čo nie je málo. Môj osobný názor je, že pokiaľ analýza ukáže, že človek v Bruseli bude prínosom, mal by tam byť. Ak sa ale ukáže, že je to neefektívne, nebudeme ho tam posielať,“ zdôraznil. Juraj Blanár predpokladá, že túto záležitosť uzavrú ešte do konca tohto roka.
Podľa poslanca a primátora Rajeckých Teplíc Petra Dobeša je katastrofálna kvalita ciest, ktoré odovzdáva Severoslovenská vodárenská spoločnosť po vybudovaní kanalizácie. Podľa Juraja Blanára odovzdané cesty skutočne nezodpovedajú ani stavu pred výstavbou. „Vytvára to na nás obrovský tlak, aby sme ich potom my dali do stavu, ktorý vyžaduje norma. V opačnom prípade by sme tak boli zodpovední za to, čo sa tam udeje. Musím vyjadriť nespokojnosť s prácami, ktoré investor v súčasnosti vykonáva,“ povedal Blanár. Preto sa rozhodol situáciu riešiť. „Vstúpime do rokovaní, aby bola urobená náprava. SVS je totiž podnikateľský subjekt, ktorý za svoju činnosť dostáva tržby a nevidím dôvod, prečo by samospráva mala doplácať na nekvalitnú prácu. Je to veľký problém a budeme k tomu pristupovať opatrne pri ďalších súhlasoch, ktoré od nás budú žiadať v súvislosti s výstavbou kanalizácie,“ poznamenal Juraj Blanár. Kanalizácia sa momentálne buduje na úseku od Žiliny po Rajec a na kvalitu ciest sa sťažujú aj ľudia z Terchovskej doliny. Za pravdu Dobešovi a Blanárovi dal aj manažér Daniel Sztruhár, ktorý na projekte pracuje. „S asfaltovaním ciest je problém v celom projekte. Kvalita vozoviek na niektorých úsekoch je skutočne zlá. Zhotoviteľ stavby napriek našim neustálym požiadavkám nie vždy dodržuje technologický postup a niekedy aj inžinierske siete prekážajú vo vykonávaní zemných prác a najmä zhutňovania tak, aby výsledný povrch po zaasfaltovaní nesadal. Výsledky sú potom také, aké sú. Treba však dodať aj to, že väčšina komunikácií ešte nie je dokončená. V zmysle rozkopávkových povolení by sa mali všetky stavebné objekty uzavrieť do konca októbra a cesty by mali byť pripravené na zimnú údržbu. V tomto zmysle sa v týchto dňoch rozbehli asfaltérske práce na viacerých úsekoch a verím tomu, že do konca októbra všetky problematické úseky budú vyriešené a cesty budú zjazdné. Počíta sa s tým, že konečné asfaltové vrstvy sa na ukončených objektoch budú klásť na jar 2007. Po tomto období by nám už nemalo ostať zrealizovať viac ako 10km stokovej siete z celkových 143km,“ povedal Sztruhár.