Má 67 rokov a s renováciou historických motocyklov začal v roku 1968. V tomto pohnutom roku si domov doviezol Pragu 350 s kardanovým náhonom a Jawu 350 OHV. Tá prvá bola na renováciu, na neho v tých rokoch, priveľmi zložitá a bola tiež dosť v biednom stave, a tak ju bez váhania poslal ďalej medzi veteránistov.
Prečo? To už sa v jeho malej dielničke pýtame priamo jeho. „No veľmi rýchlo som prišiel na to, že by to bolo pre mňa príliš veľké sústo a ťažko by som na ňu už v tých časoch niečo zohnal. Preto som sa sústredil na Jawu a tá bola za dva roky kompletne zrenovovaná aj nalakovaná. Prišiel som na to, že niet takmer žiadneho rozdielu, či renovujete jawku alebo zahraničný motocykel. Lak stojí tak isto, rovnako stojí chrómovanie a keď som si chcel vyrobiť jednoduchú súčiastku na sústruhu, bola to taká istá robota.“ Práve strojárske vzdelanie a dlhoročná prax so sústruhom mu dopomohli vyriešiť množstvo dielčích problémov pri ich renovácii. Vyrobiť ozubené koliesko ľubovolného rozmeru a stúpania nebol pre neho problém, a tak úspešná renovácia prvého motocykla mu dala chuť začať zháňať ďalšie motocykle. Do garáže doviezol Zundapp 750 „tzv“ Saharu so sajdkou. Tá bola taká obrovská, že mu pomaly nevošla do garáže. Tiež jej do kompletnosti chýbalo veľa, a tak keď zohnal motokola Adler a Wanderer s motormi Sachs, neváhal Saharu predať a venovať sa týmto dvom malým hračkám. „Či je motocykel malý alebo veľký, robota je na ňom taká istá,“ hovorí Milan a dodáva: „Menej sa len človek narobí, keď musí so súčiastkami a samotným motocyklom manipulovať. Tieto dva malé triskáče som dal dohromady pomerne rýchlo a doteraz ich mám v garáži. Časom som objavil Zundapp 600KS, rok výroby 1939. Bol to stroj krásavec. Hral som sa s ním tri roky, no aj ten sa podarilo zrekonštruovať a jazdím na ňom po veteránistických súťažiach a výstavách doteraz. Zatiaľ ma ešte nesklamal.“ Všetky spomenuté motocykle stoja pekne v rade vyleštené a v stopercentnom stave v jeho garáži pripravené hneď po naštartovaní kľukou vyraziť na cestu. Nás prekvapilo, že po toľkých rokoch hrania sa s motocyklami, posledné roky sa venuje, čuduj sa svete, rekonštrukcii Trabantu 601. Dnes už je toto ľudové vozidlo perfektne zrekonštruované, no a keď si bol na polícii pre dopravné značky, policajtov jeho auto tak zaujalo, že všetci dali prednosť jeho obzeraniu a nie ostatným novodobým automobilom pristaveným na prehliadku.
Bistro Zetko
Pod Arborétom 238
Vieska nad Žitavou