Podľa jeho názoru totiž vláda v dohľadnej dobe odobrí pôvodný model financovania diaľničného úseku Žilina – Martin – Ružomberok zo súkromno-verejných zdrojov. Aj keď sa teda v súčasnosti na tuneli Višňové – Dubná Skala naplno nepracuje a hľadajú sa zdroje, dobrá správa hovorí, že prostriedky sa v najbližšej dobe určite nájdu a tunel bude podľa optimistického variantu pripravený na používanie v pôvodnom termíne, rovnako ako celá diaľnica z Bratislavy do Košíc v roku 2013.
Tunel vo Višňovom bude mať po dokončení 7,5 kilometra a bude najdlhším tunelom na Slovensku. „Momentálne máme vyhĺbenú únikovú štôlňu a tunelová rúra sa začne raziť hneď vedľa. V tejto chvíli je však problematické financovanie. V našich podmienkach jeden kilometer tunela stojí zhruba jednu miliardu korún a bežný priemer razenia je asi jeden meter za deň. V tomto tuneli sme však použili aj rakúsky raziaci stroj, s ktorým sme dokázali urobiť aj 400 metrov za mesiac,“ povedal Jánošík. Podľa jeho slov bolo Višňové ešte pred pár mesiacmi najdlhším tunelom na Slovensku a stále je najdlhším realizovaným tunelom. „Na papieri však už máme dlhší tunel v Bratislave. Jej obchvat totiž počíta z 9-kilometrovým tunelom Karpaty, ktorý prepojí Bratislavu do veľkého okruhu. To je ale ešte veľmi ďaleko, a tak Višňové bude dlho najdlhším tunelom na území Slovenska,“ povedal.
Prieskumnú štôlňu, ktorá sa teraz už stala únikovou, budovali hlavne v rokoch 1998 – 2002 a definitívne dokončená by mala byť do konca tohto roku. Hlavná tunelová rúra by sa mala začať stavať až po tom, ako na ňu zoženú peniaze. Celá stavba totiž bude stáť asi desať miliárd korún. „V rámci Slovenska je úsek Žilina – Strečno – Martin najťažším úsekom, ktorý sa buduje na našej diaľničnej sieti, vzhľadom na to, že ideme veľmi členitým terénom,“ dodal Jánošík. Takmer celé podložie totiž tvorí žula. Úsek medzi Žilinou a Martinom, popod Strečno, patrí k najrizikovejším a nejnehodovejším cestným úsekom na Slovensku. V roku 2013 by však mal tunel Višňové – Dubná Skala tento problém úplne odstrániť. Navyše podľa slov skúsených vodičov skráti cestu zo Žiliny do Martina o viac ako desať kilometrov. Vodiči budú totiž musieť prekonať už len 7,5 kilometra dlhý tunel a o pár minút prekonajú úsek, ktorý v súčasnosti trvá 30 minút.
V súčasnosti panujú v Žiline obavy, že pôvodný model diaľničného prepojenia Bratislavy a Košíc severnou trasou cez Žilinu, by mohol nahradiť južný variant cez Banskú Bystricu. Ak všetko pôjde podľa pôvodných zámerov a podľa toho, čo tvrdí Marcel Jánošík, niekedy okolo roku 2013 by sme na Slovensku mohli mať dokončenú diaľnicu severnou trasou a jej súčasťou bude aj najdlhší, až 7,5 kilometra dlhý tunel popod Strečno. Do rozpočtu na rok 2007 vláda zahrnula na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest vyše 10 miliárd korún.
TUNEL VIŠŇOVÉ – DUBNÁ SKALA
Dĺžka: 7,5 kilometra
Rýchlosť razenia: 1 meter/deň
Termín dokončenia: rok 2013
Cena: 10 miliárd Sk
Charakteristika: Najdlhší tunel na Slovensku