Naplánovali si výlet na Strečno. Aké bolo ich prekvapenie, keď ani po viacerých pokusoch v Turistickej informačnej kancelárii (TIK) v Strečne nikoho nenašli, kto by im poskytol informácie o okolí. Celú situáciu nám objasnil starosta obce Alfonz Klocáň. „TIK bola tento rok v skúšobnej prevádzke od 1. apríla do 30. septembra, od 9. do 16. hodiny. Bol to nultý ročník, kedy sme chceli predovšetkým zistiť, aký záujem bude zo strany turistov,“ povedal starosta Strečna. V súčasnosti riešia personálne obsadenie a od novembra by chceli prevádzku kancelárie opäť obnoviť. „Ukázalo sa, že ku koncu sezóny už turisti nechodia v takom množstve, preto potrebujeme na toto miesto človeka, ktorý by plnil aj iné úlohy,“ uvažuje starosta o ďalších možnostiach, ako zabezpečiť celoročné fungovanie kancelárie. Počas sezóny obslúžili najmenej desaťtisíc návštevníkov, ktorým poskytovali informácie o kompe, hrade, pamätníku partizánov. V kancelárii si mohli zakúpiť mapy, upomienkové predmety, alebo využiť internetové a faxové pripojenie. „Pracovník v kancelárii by mal plniť úlohu styčného dôstojníka s verejnosťou nielen priamo v kancelárii, ale aj na rôznych výstavách a podujatiach, mal by byť jazykovo zdatný,“ hovorí o budúcej vízii Alfonz Klocáň. Obec financuje TIK z vlastných peňazí, čo zahŕňa náklady na priestory, telefóny a plat zamestnanca. „Tento problém sa snažíme vyriešiť získaním prostriedkov z fondov a grantov na rozvoj cestovného ruchu a vlastnou činnosťou kancelárie, pretože obecný rozpočet nemá toľko voľných finančných prostriedkov,“ opisuje starosta druhú stránku veci. Do budúcnosti sa chystajú pripraviť automatickú informačnú linku a zabezpečiť ďalšie súvisiacie služby, ako rezervácie ubytovania, stravovanie a podobne. „Myslím, že turisti boli spokojní. Tým, že naša obec má veľmi dobrú polohu pre rozvoj cestovného ruchu, chceme poskytovať aj kvalitné služby a privítame každú pripomienku i dobrý nápad,“ skonštatoval na záver Alfonz Klocáň.