Parkovanie áut pozdĺž cesty na Jesenského ulici v Kysuckom Novom Meste je jediný možný spôsob pre majiteľov motorových tátošov, ako odstaviť svoje vozidlo. Často však prekážajú vo výhľade vodičom, ktorí vychádzajú z križovatky od sídliska. „Takmer som zrazil človeka, pretože som ho spoza stojacich áut zbadal až v poslednej chvíli,“ volal nám do redakcie rozhorčený vodič. „V križovatke sa, samozrejme, nesmie stáť, ale pokiaľ je mimo nej a nie je tam zákaz státia, parkovať sa tam môže. Ak prekáža vozidlo v križovatke, v tomto prípade má kompetencie štátna polícia,“ hovorí náčelník mestskej polície (MP) v Kysuckom Novom Meste František Kubišta. Ďalším problémom na tejto ulici je obtiažnosť prejazdu po komunikácii. Dve osobné autá sa popri zaparkovaných automobiloch obídu, ak však ide dodávka alebo nákladné auto, jeden z nich musí zostať stáť. Rozhnevaní vodiči na seba trúbia, hluk a výpary z výfukových plynov zasa obťažujú obyvateľov susediaceho paneláka. „Je to začarovaný kruh,“ myslí si šéf mestských policajtov. „V minulosti sme skúšobne zaviedli zákaz státia na tej strane cesty, ktorá je bližšie k činžiaku. Majiteľom áut, ktorí tam bývajú, sa toto riešenie nepáčilo, pretože v blízkosti sa nenachádzajú žiadne iné parkovacie plochy,“ vysvetľuje okolnosti, ktoré viedli k odstúpeniu od tohto riešenia. Ako možné riešenie sa javí rozšírenie komunikácie, tým by sa problém odstránil. „Na jednej strane cesty sú majiteľmi pozemkov súkromné osoby, s ktorými sme sa nedokázali vysporiadať,“ povedal František Kubišta. Druhá možnosť je spevniť opačnú stranu cesty s tým, že odbudne časť pásu zelenej plochy, ktorá oddeľuje činžiak od cestnej komunikácie. „Sídliská tu stoja už tridsať až štyridsať rokov a v tom čase sa neplánovalo, že nastane takýto boom motorizmu. Je to dôsledok z minulosti, kedy sa neuvažovalo, že môžu nastať takéto problémy,“ skonštatoval náčelník MP. Návrhy a podnety občanov na umiestnenie značiek o zákaze státia sa postupujú na odbor výstavby, kde sa zakreslia. Návrh potom musí schváliť dopravný inžinier, ktorý rozhodne, či je možné značku takto umiestniť. „Mesto dopravnú situáciu priebežne rieši, ale komplexne bude vyriešená až novým dopravným generelom, na ktorom sa už v súčasnosti pracuje,“ doplnil nakoniec František Kubišta.