Zvýšila totiž jej základné imanie a poverila ministra financií Jána Počiatka uvoľniť na to sumu 80 miliónov korún.
Materiál na rokovanie vlády predložil minister dopravy Ľubomír Vážny. Podľa predkladacej správy tak urobil vzhľadom na potrebu riešenia nepriaznivej ekonomickej situácie Letiskovej spoločnosti Žilina. „Spoločnosť za obdobie svojho ročného pôsobenia dosiahla výraznú účtovnú stratu, ktorú ovplyvnila aj skutočnosť, že neboli pri jej vzniku vytvorené dostatočné finančné zdroje na začatie jej prevádzky. V súčasnosti sa Letisková spoločnosť Žilina nachádza v predĺžení, preto jediným možným riešením odvrátenia vyhlásenia konkurzu na majetok spoločnosti je zvýšenie jej základného imania.“ Vláda ministra zaviazala základné imanie spoločnosti navýšiť do 30 dní.
Letisková spoločnosť Žilina bola v obchodnom registri zapísaná 1. januára 2005. Predmetom jej činnosti je prevádzkovanie letiska a všetkých činností spojených s údržbou prevádzkových plôch a služieb. Základné imanie spoločnosti pri založení bolo vo výške 1 260 000 Sk. Pri založení akciovky bol jediným akcionárom štát. Koncom roku 2005 však došlo k zmene akcionárskej štruktúry. Balík 33 percent akcií vlastní mesto Žilina, 33 percent Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) a zvyšných 34 percent patrí štátu. Na letisku v Dolnom Hričove od 15. júla 2005 funguje pravidelná linka Žilina – Praha.
V predstavenstve spoločnosti figurujú podľa aktuálneho webového výpisu popri predsedovi Milanovi Vašaničovi zo Žiliny aj Vladimír Podoliak a bývalý vedúci odboru dopravy ŽSK Daniel Škerda. V dozornej rade sú tiež mená, ako Mikuláš Kačaljak, Branislav Orava, či Pavol Faktor. Od 20. novembra tohto roku sa však zmenili členovia dozornej rady, ale aj predstavenstva. Predsedom dozornej rady je Ján Slota a členovia sú George Trabelssie, Marián Múdry a Marián Mihalus. V predstavenstve sedia Miloslav Meszároš, Ivan Hečko a šéfuje im Ján Stehlík.
V priebehu roka 2006 spoločnosť dosiahla výraznú účtovnú stratu vo výške 9,4 milióna korún. Účtovná strata spoločnosti naviac k 30. no-
vembru 2006 dosiahla celkovú sumu 15 miliónov a celkové záväzky spoločnosti predstavujú sumu 74 mi-
liónov Sk.
Podľa návrhu, o ktorom rokovala vláda, sa zvýšenie základného imania vykoná vydaním nových akcií, a to 80 kusov s hodnotou jednej akcie vo výške 1 milión. V prípade, že sa zostávajúci akcionári budú chcieť podieľať na zvyšovaní základného imania, táto ich snaha bude zo strany ministerstva podporená.
O navýšení základného imania nemal ešte minulý týždeň žiadne oficiálne informácie hovorca ŽSK Peter Kubica. „Je to rozhodnutie jedného z akcionárov. Keď sa štát rozhodol navýšiť základné imanie, tak to urobil,“ povedal. Podľa informácií z ministerstva dopravy sa vláda rozhodla navýšiť základné imanie vzhľadom na nedostatok prostriedkov na prevádzku letiska. Prostriedky použijú na prevádzku, plus investičné aktivity.
Koncentráciou 90% akcií v rukách štátu stratilo svoju doteraz rovnocennú pozíciu Mesto Žilina a ŽSK. Získať ho môžu, ak budú do spoločnosti investovať aspoň minimálne toľko, čo štát. V dozornej rade Letiskovej spoločnosti je za štát nominovaný George Trabelssie, ktorý v tohtoročných komunálnych voľbách kandidoval za SNS do žilinského mestského parlamentu. Pravdepodobne si tak Ján Slota svoj vplyv v spoločnosti udrží naďalej i napriek tomu, že už nebude primátorom mesta Žiliny, za ktoré bol nominovaný do dozornej rady.