„Z celkového počtu podnetov bolo 38 opodstatnených, z nich 30 sa týkalo poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platieb za výkony u stomatológov. Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti musel neoprávnene vybratý poplatok vrátiť. V štyroch prípadoch sa jednalo o opakovane neoprávnene vybratý poplatok, lekárom bolo zaslané písomné upozornenie, že v prípade ďalšieho opakovania pristúpime k správnemu konaniu na uloženie pokuty,“ uviedol hovorca ŽSK Peter Kubica. Z ostatných 8 opodstatnených podnetov išlo o poskytovanie zdravotnej starostlivosti a nesprávne ukončenie dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti.
Neopodstatnených podnetov evidoval Odbor zdravotníctva v minulom roku 45, kedy pacienti poukazovali na nesprávne poskytovanie zdravotnej starostlivosti, na zlú organizáciu práce na ambulancii, spôsob odovzdania zdravotnej dokumentácie alebo na vyberanie poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platby za výkon u stomatológov. „Chcem vyzvať obyvateľov nášho kraja, aby sa so svojimi podnetmi zo zdravotníctva obracali aj naďalej na náš úrad,“ povedal župan Juraj Blanár a dodal: „našim zámerom je nielen kvalitné fungovanie úradu, ale aj všetkých našich inštitúcií.“
Autor: mif, pk