Streda, 31. máj, 2023 | Meniny má Petronela, Petrana

Dnes na návšteve v SZSŠ v Žiline

Chceme poskytovať kvalitné vzdelanie Súkromná združená stredná škola (SZSŠ) podnikania so sídlom v Dolnom Kubíne píše svoju históriu v Žiline ešte len krátko.

Vladimír Hrivnák,asistent riaditeky SZSŠ v Žiline.Vladimír Hrivnák,asistent riaditeky SZSŠ v Žiline. (Zdroj: autorka)

Chceme poskytovať kvalitné vzdelanie
Súkromná združená stredná škola (SZSŠ) podnikania so sídlom v Dolnom Kubíne píše svoju históriu v Žiline ešte len krátko.
Svoje pracovisko tu otvorila v roku 2002 a prvých žiakov privítala v školskom roku 2003/2004.
Žilinskú pobočku SZSŠ nám bližšie predstavil asistent riaditeľky Vladimír Hrivnák.

Aké je zameranie vašej strednej školy?
Naša škola v Žiline sa špecializuje len na jeden odbor, ktorým je škola podnikania. Je to odbor, o ktorý je v súčasnosti veľký záujem, pretože môže absolventa pripraviť na prax podnikateľa, živnostníka, ale hlavne na ďalšie štúdium na vysokej škole. Škola podnikania je mladý odbor a podľa našich predstáv má byť alternatívou pre obchodné akadémie. Rozdiel s týmto typom škôl spočíva v tom, že škola podnikania je gymnaziálnou s rozšíreným vyučovaním odborných, predovšetkým ekonomických predmetov. Hlavnou náplňou výuky je všeobecné vzdelávanie s bohatým výberom voliteľných predmetov od druhého ročníka. Tým vieme naplniť akýkoľvek smer, ktorý by si študent vybral. Naši žiaci si môžu vybrať predmety úzko špecializované, ale môžu zostať i pri klasickej výuke všeobecných vedomostí a pripraviť sa tak na vysokoškolské štúdium. Pre porovnanie, ak sa na gymnáziu učí päť hodín matematiky, tak je to aj u nás. Význam je veľmi jednoduchý. Ak má študent zvládnuť rovnaké učivo za päť hodín alebo za dve hodiny, je v tom zásadný rozdiel.
Robia sa u vás prijímacie pohovory?
Na našej škole sa nerobia klasické prijímacie pohovory, ako ich poznáte z iných škôl. U nás sa robí všeobecno-vzdelávací test, ktorý sa skladá zo sto otázok. Tieto otázky sú prierezom ôsmeho a deviateho ročníka základnej školy. Nie je zameraný na poučky a definície, výpočet príkladov. Ide o formu otázok, na základe ktorých vieme zistiť, či vie žiak narábať s informáciami a či ich vie používať. My nekladieme dôraz ani na monitor, lebo ten nám neposkytuje podklady, do akej miery vie žiak svoje vedomosti používať. Žiaci, ktorí sa k nám dostanú, sú veľmi dobrí a známky, ktorými boli hodnotení na základnej škole, nemajú až takú váhu, pretože mnohokrát má žiak širšie vedomosti, ako je hodnotený a naopak. Naša škola je náročná, štúdium je prísnejšie, ale nestretli sme sa s tým, že žiaci nechcú chodiť do školy, lebo majú veľa učenia. Snažíme sa dosiahnuť, aby bola výkonná celá trieda. Keď sa rodič a dieťa rozhodnú pre štúdium u nás, vedia presne, aké sú u nás nároky.
Ako prebieha organizácia výuky na škole?
Štúdium je organizované veľmi individuálnou formou, počet žiakov v triede nepresahuje dvadsať. Ide o štvorročné maturitné štúdium. V budúcom školskom roku chceme otvoriť dve triedy a do budúcnosti uvažujeme aj s treťou triedou. Na našej škole, ako jedinej v žilinskom kraji, sa nosia rovnošaty. Máme s tým veľmi dobré skúsenosti. Rovnošaty okrem zmazania sociálnych rozdielov pre našich študentov znamenajú, že sa naučia vystupovať v oblečení, ktorým sa odlišujú od svojho okolia nielen voči iným žiakom, ale všeobecne. Spätnou väzbou sú reakcie okolia, ktoré našich žiakov ľahko identifikuje, prijíma ich na určitej úrovni a má od nich isté očakávania v pozitívnom zmysle slova. Na začiatku školského roku každý študent dostane rovnošatu a základnú sadu školských pomôcok, ktoré by žiakovi mali stačiť na jeden školský rok. Samozrejme, v prípade potreby je možné náhradné diely a pomôcky doobjednať. Základná sada obsahuje zošity i papiere, takže študent nepotrebuje už nič iné, iba chodiť do školy.
V čom je odlišné štúdium na vašej škole?
Projektové vyučovanie je súčasťou konvenčnej výuky. Bolo zavedené, aby sa študenti naučili pracovať s informáciami. Žiak si na začiatku každého štvrťroku alebo polroku vyberie tému svojej projektovej práce, ku ktorej zozbiera informácie, analyzuje ich a vyhodnotí pomocou vedomostí nazbieraných počas vyučovania. Celú prácu na projekte konzultuje so svojím vedúcim. Potom každý študent prezentuje svoje výsledné dielo pred spolužiakmi. Raz za polrok sa stretnú vybraní zástupcovia z každej pobočky našej školy a prezentujú výsledok svojej práce aj pred nimi. Okrem toho na našej škole máme zavedenú elektronickú žiacku knižku. Rodičia sa ľahko dozvedia nielen o známkach, ale aj o výkonnosti svojich detí a o tom, ako pracujú počas celého školského roka.
Zapájate sa do projektov, organizujete iné aktivity?
Všetci žiaci sa zapájajú do rôznych projektov, súťaží a olympiád. Zapojili sme sa do projektov Otvorená škola, Zelená škola. Na každom predmete sa vyučujúci so svojimi žiakmi zapájajú do projektov, ktoré práve v tej oblasti prebiehajú. Organizujeme plavecké a lyžiarske výcviky, ktoré sa takisto nesú v duchu individuálneho prístupu. Jeden inštruktor sa stará o šesť až osem študentov. Škole bol schválený projekt z Európskeho sociálneho fondu vo výške 7,15 milióna korún. Získané peňažné prostriedky sa použili na nákup nového školského zariadenia. Vo všetkých triedach sme vymenili lavice a stoličky. Žiaci sedia počas vyučovania na pohodlnejších čalúnených stoličkách a klasické lavice sa nahradili pevnejšími stolmi so širšou pracovnou doskou. V tomto smere sa snažíme vytvárať príjemné prostredie pre prácu žiakov i učiteľov, aby dosahovali čo najlepšie výsledky. Podporujeme spoluprácu škola – rodičia, čo sa nám veľmi osvedčilo. Rodičia nám aktívne pomáhajú.
Možnosti mimoškolských aktivít, cudzích jazykov?
Upustili sme od mimoškolských aktivít a krúžkových činností v klasickej podobe a prešli sme na vzdelávacie kurzy. Ide o upravenú krúžkovú činnosť s iným rozsahom. Často sa stávalo, že žiak sa chcel najskôr venovať jednému záujmu, počase chcel prejsť na iný. Preto sme prišli s myšlienkou kurzov, ktoré trvajú mesiac alebo dva, študenti sa ich zúčastňujú mimo vyučovania a po ich absolvovaní získavajú diplom. Kurzy sú podľa zamerania vytvárané tak, aby korešpondovali so súčasne preberaným školským učivom. Takže vedú rozvoju a rozširovaniu vedomostí získaných na vyučovaní. Štúdium cudzích jazykov je zamerané hlavne na angličtinu, ktorá je pre štúdium ekonomických vied a prácu v tejto oblasti veľmi dôležitá. Potom je to nemčina, študenti si môžu zvoliť francúzštinu alebo ruštinu, ale sme schopní zabezpečiť akýkoľvek jazyk, pokiaľ bude dostatočný záujem zo strany žiakov. Povinne majú študenti dva jazyky.
Na aké štúdium môžu absolventi nadviazať?
Pre našich študentov odboru škola podnikania existuje možnosť pokračovať vo vysokoškolskom štúdiu v odbore toho istého zamerania. Teda obrovskou výhodou je, že štúdium priamo nadväzuje na tento odbor a absolventi nemusia robiť prijímacie pohovory. Ďalšou možnosťou je získanie certifikátu KROS. Kto úspešne zmaturuje v jednom z dvoch softvérových systémoch tejto spoločnosti, môže získať certifikát, ktorý garantuje, že študent rozumie týmto programom. Výhodou je, že absolvent, ktorý sa uchádza o zamestnanie a nechce pokračovať v ďalšom štúdiu, má okrem stredoškolského vzdelania ďalšiu zručnosť, ktorá zvyšuje jeho kvalifikáciu na trhu práce. A to je aj jeden z dvoch cieľov našej školy v politike kvality. Prvým je pripraviť žiaka na vysokoškolské štúdium a druhým rozšíriť možnosti pre uplatnenie sa na trhu práce.
Vaša škola a jej vízie do budúcnosti?
Vývoj by mal byť priaznivý a pozitívny. Záujem o našu školu rastie. Poukazuje na to aj fakt, že stúpa počet prihlásených uchádzačov. Minulý rok sa hlásilo desaťnásobne viac uchádzačov ako v prvom školskom roku. Samozrejme, predpokladáme, že sa hladina záujemcov ustáli na určitom počte, ale pre nás je to veľmi pozitívna informácia, pretože môžeme zabezpečiť vysokú kvalitu vzdelanosti našich absolventov. Spolupracujeme na projektoch s inými školami a na projektoch Európskeho sociálneho partnerstva. Začali sme spoluprácu s partnerskými školami v zahraničí, v Nemecku a Čechách, s ktorými budeme organizovať výmenné študijné programy, v rámci ktorých sa študenti budú zúčastňovať vyučovacieho procesu v inej škole. Do budúcnosti chceme zostať strednou školou, ktorá ponúka štandardné kvalitné vzdelanie.

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko
  4. Trápi vás únava alebo bolesti hlavy? Máme pre vás riešenie!
  5. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  7. V Bratislave sa koná Globsec
  8. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  1. Trápi vás únava alebo bolesti hlavy? Máme pre vás riešenie!
  2. Kolektívne vyjednávania v skupine Chemosvit
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu?
  4. Palubná jednotka Shell EETS otvára európske hranice
  5. Pacientom so sklerózou multiplex dokážu skvalitniť život
  6. Slováci radi investujú s bankami
  7. Content agency mení svoje meno na Contedy
  8. Ako správne napúšťať bazén
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 9 960
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 944
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 8 114
  4. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 276
  5. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 4 896
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 650
  7. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 462
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“ 2 035

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Háveď
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja
  3. Irena Šimuneková: Veľký vrch
  4. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Dospelí pacienti s SMA sa dočkali liečby
  5. Julius Kravjar: Porovnanie umelej a ľudskej inteligencie z „pera“ ChatGPT
  6. Jozef Sýkora: My na to máme! Tak za to poďme bojovať.
  7. Martina Paulenová: Považský hrad - ako vychovať malého turistu
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ?
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 797
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 93 276
  3. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 35 262
  4. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 490
  5. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 23 458
  6. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 8 587
  7. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 491
  8. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 6 437
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Turistovi resustitácia nepomohla.


10 h

Incident sa zaobišiel bez zranení.


14 h
Záchranná akcia s tragickým koncom.

Turisti by nemali preceňovať svoje sily.


16 h
Ostrov Mljet.

Chorvátsko má 1244 ostrovov, z toho len necelých päťdesiat obývaných.


16 h

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Háveď
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja
  3. Irena Šimuneková: Veľký vrch
  4. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Dospelí pacienti s SMA sa dočkali liečby
  5. Julius Kravjar: Porovnanie umelej a ľudskej inteligencie z „pera“ ChatGPT
  6. Jozef Sýkora: My na to máme! Tak za to poďme bojovať.
  7. Martina Paulenová: Považský hrad - ako vychovať malého turistu
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ?
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 797
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 93 276
  3. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 35 262
  4. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 490
  5. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 23 458
  6. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 8 587
  7. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 491
  8. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 6 437
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu