Dnes na návšteve v SZSŠ v Žiline

Chceme poskytovať kvalitné vzdelanie Súkromná združená stredná škola (SZSŠ) podnikania so sídlom v Dolnom Kubíne píše svoju históriu v Žiline ešte len krátko.

Vladimír Hrivnák,asistent riaditeky SZSŠ v Žiline.Vladimír Hrivnák,asistent riaditeky SZSŠ v Žiline. (Zdroj: autorka)

Chceme poskytovať kvalitné vzdelanie
Súkromná združená stredná škola (SZSŠ) podnikania so sídlom v Dolnom Kubíne píše svoju históriu v Žiline ešte len krátko.
Svoje pracovisko tu otvorila v roku 2002 a prvých žiakov privítala v školskom roku 2003/2004.
Žilinskú pobočku SZSŠ nám bližšie predstavil asistent riaditeľky Vladimír Hrivnák.

Aké je zameranie vašej strednej školy?
Naša škola v Žiline sa špecializuje len na jeden odbor, ktorým je škola podnikania. Je to odbor, o ktorý je v súčasnosti veľký záujem, pretože môže absolventa pripraviť na prax podnikateľa, živnostníka, ale hlavne na ďalšie štúdium na vysokej škole. Škola podnikania je mladý odbor a podľa našich predstáv má byť alternatívou pre obchodné akadémie. Rozdiel s týmto typom škôl spočíva v tom, že škola podnikania je gymnaziálnou s rozšíreným vyučovaním odborných, predovšetkým ekonomických predmetov. Hlavnou náplňou výuky je všeobecné vzdelávanie s bohatým výberom voliteľných predmetov od druhého ročníka. Tým vieme naplniť akýkoľvek smer, ktorý by si študent vybral. Naši žiaci si môžu vybrať predmety úzko špecializované, ale môžu zostať i pri klasickej výuke všeobecných vedomostí a pripraviť sa tak na vysokoškolské štúdium. Pre porovnanie, ak sa na gymnáziu učí päť hodín matematiky, tak je to aj u nás. Význam je veľmi jednoduchý. Ak má študent zvládnuť rovnaké učivo za päť hodín alebo za dve hodiny, je v tom zásadný rozdiel.
Robia sa u vás prijímacie pohovory?
Na našej škole sa nerobia klasické prijímacie pohovory, ako ich poznáte z iných škôl. U nás sa robí všeobecno-vzdelávací test, ktorý sa skladá zo sto otázok. Tieto otázky sú prierezom ôsmeho a deviateho ročníka základnej školy. Nie je zameraný na poučky a definície, výpočet príkladov. Ide o formu otázok, na základe ktorých vieme zistiť, či vie žiak narábať s informáciami a či ich vie používať. My nekladieme dôraz ani na monitor, lebo ten nám neposkytuje podklady, do akej miery vie žiak svoje vedomosti používať. Žiaci, ktorí sa k nám dostanú, sú veľmi dobrí a známky, ktorými boli hodnotení na základnej škole, nemajú až takú váhu, pretože mnohokrát má žiak širšie vedomosti, ako je hodnotený a naopak. Naša škola je náročná, štúdium je prísnejšie, ale nestretli sme sa s tým, že žiaci nechcú chodiť do školy, lebo majú veľa učenia. Snažíme sa dosiahnuť, aby bola výkonná celá trieda. Keď sa rodič a dieťa rozhodnú pre štúdium u nás, vedia presne, aké sú u nás nároky.
Ako prebieha organizácia výuky na škole?
Štúdium je organizované veľmi individuálnou formou, počet žiakov v triede nepresahuje dvadsať. Ide o štvorročné maturitné štúdium. V budúcom školskom roku chceme otvoriť dve triedy a do budúcnosti uvažujeme aj s treťou triedou. Na našej škole, ako jedinej v žilinskom kraji, sa nosia rovnošaty. Máme s tým veľmi dobré skúsenosti. Rovnošaty okrem zmazania sociálnych rozdielov pre našich študentov znamenajú, že sa naučia vystupovať v oblečení, ktorým sa odlišujú od svojho okolia nielen voči iným žiakom, ale všeobecne. Spätnou väzbou sú reakcie okolia, ktoré našich žiakov ľahko identifikuje, prijíma ich na určitej úrovni a má od nich isté očakávania v pozitívnom zmysle slova. Na začiatku školského roku každý študent dostane rovnošatu a základnú sadu školských pomôcok, ktoré by žiakovi mali stačiť na jeden školský rok. Samozrejme, v prípade potreby je možné náhradné diely a pomôcky doobjednať. Základná sada obsahuje zošity i papiere, takže študent nepotrebuje už nič iné, iba chodiť do školy.
V čom je odlišné štúdium na vašej škole?
Projektové vyučovanie je súčasťou konvenčnej výuky. Bolo zavedené, aby sa študenti naučili pracovať s informáciami. Žiak si na začiatku každého štvrťroku alebo polroku vyberie tému svojej projektovej práce, ku ktorej zozbiera informácie, analyzuje ich a vyhodnotí pomocou vedomostí nazbieraných počas vyučovania. Celú prácu na projekte konzultuje so svojím vedúcim. Potom každý študent prezentuje svoje výsledné dielo pred spolužiakmi. Raz za polrok sa stretnú vybraní zástupcovia z každej pobočky našej školy a prezentujú výsledok svojej práce aj pred nimi. Okrem toho na našej škole máme zavedenú elektronickú žiacku knižku. Rodičia sa ľahko dozvedia nielen o známkach, ale aj o výkonnosti svojich detí a o tom, ako pracujú počas celého školského roka.
Zapájate sa do projektov, organizujete iné aktivity?
Všetci žiaci sa zapájajú do rôznych projektov, súťaží a olympiád. Zapojili sme sa do projektov Otvorená škola, Zelená škola. Na každom predmete sa vyučujúci so svojimi žiakmi zapájajú do projektov, ktoré práve v tej oblasti prebiehajú. Organizujeme plavecké a lyžiarske výcviky, ktoré sa takisto nesú v duchu individuálneho prístupu. Jeden inštruktor sa stará o šesť až osem študentov. Škole bol schválený projekt z Európskeho sociálneho fondu vo výške 7,15 milióna korún. Získané peňažné prostriedky sa použili na nákup nového školského zariadenia. Vo všetkých triedach sme vymenili lavice a stoličky. Žiaci sedia počas vyučovania na pohodlnejších čalúnených stoličkách a klasické lavice sa nahradili pevnejšími stolmi so širšou pracovnou doskou. V tomto smere sa snažíme vytvárať príjemné prostredie pre prácu žiakov i učiteľov, aby dosahovali čo najlepšie výsledky. Podporujeme spoluprácu škola – rodičia, čo sa nám veľmi osvedčilo. Rodičia nám aktívne pomáhajú.
Možnosti mimoškolských aktivít, cudzích jazykov?
Upustili sme od mimoškolských aktivít a krúžkových činností v klasickej podobe a prešli sme na vzdelávacie kurzy. Ide o upravenú krúžkovú činnosť s iným rozsahom. Často sa stávalo, že žiak sa chcel najskôr venovať jednému záujmu, počase chcel prejsť na iný. Preto sme prišli s myšlienkou kurzov, ktoré trvajú mesiac alebo dva, študenti sa ich zúčastňujú mimo vyučovania a po ich absolvovaní získavajú diplom. Kurzy sú podľa zamerania vytvárané tak, aby korešpondovali so súčasne preberaným školským učivom. Takže vedú rozvoju a rozširovaniu vedomostí získaných na vyučovaní. Štúdium cudzích jazykov je zamerané hlavne na angličtinu, ktorá je pre štúdium ekonomických vied a prácu v tejto oblasti veľmi dôležitá. Potom je to nemčina, študenti si môžu zvoliť francúzštinu alebo ruštinu, ale sme schopní zabezpečiť akýkoľvek jazyk, pokiaľ bude dostatočný záujem zo strany žiakov. Povinne majú študenti dva jazyky.
Na aké štúdium môžu absolventi nadviazať?
Pre našich študentov odboru škola podnikania existuje možnosť pokračovať vo vysokoškolskom štúdiu v odbore toho istého zamerania. Teda obrovskou výhodou je, že štúdium priamo nadväzuje na tento odbor a absolventi nemusia robiť prijímacie pohovory. Ďalšou možnosťou je získanie certifikátu KROS. Kto úspešne zmaturuje v jednom z dvoch softvérových systémoch tejto spoločnosti, môže získať certifikát, ktorý garantuje, že študent rozumie týmto programom. Výhodou je, že absolvent, ktorý sa uchádza o zamestnanie a nechce pokračovať v ďalšom štúdiu, má okrem stredoškolského vzdelania ďalšiu zručnosť, ktorá zvyšuje jeho kvalifikáciu na trhu práce. A to je aj jeden z dvoch cieľov našej školy v politike kvality. Prvým je pripraviť žiaka na vysokoškolské štúdium a druhým rozšíriť možnosti pre uplatnenie sa na trhu práce.
Vaša škola a jej vízie do budúcnosti?
Vývoj by mal byť priaznivý a pozitívny. Záujem o našu školu rastie. Poukazuje na to aj fakt, že stúpa počet prihlásených uchádzačov. Minulý rok sa hlásilo desaťnásobne viac uchádzačov ako v prvom školskom roku. Samozrejme, predpokladáme, že sa hladina záujemcov ustáli na určitom počte, ale pre nás je to veľmi pozitívna informácia, pretože môžeme zabezpečiť vysokú kvalitu vzdelanosti našich absolventov. Spolupracujeme na projektoch s inými školami a na projektoch Európskeho sociálneho partnerstva. Začali sme spoluprácu s partnerskými školami v zahraničí, v Nemecku a Čechách, s ktorými budeme organizovať výmenné študijné programy, v rámci ktorých sa študenti budú zúčastňovať vyučovacieho procesu v inej škole. Do budúcnosti chceme zostať strednou školou, ktorá ponúka štandardné kvalitné vzdelanie.

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 024
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 457
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 983
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 540
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 467
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 972
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 436
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu