Medzi také podľa primátora Ivana Harmana patria zmluvy so spoločnosťou Antrade, ktorej mesto predalo Športovú halu na Bôriku a najmä zmluva so Žilinskou parkovacou spoločnosťou (ŽPS).
„Nehovoríme o jednoznačnom porušení zákona, pretože o tom môže rozhodovať iba súd. Mnohé zmluvy sú však pre mesto nevýhodné,“ uviedol Harman a dodal, že analýza, ktorú si dala radnica vypracovať ukázala, že mesto Žilina nebude mať 20 ro-
kov z parkovania žiadny príjem. „Podľa ustanovení tejto zmluvy totiž dochádza k prerozdeľovaniu vybraného parkovného v pomere 50 per-
cent pre parkovaciu spoločnosť a 50 percent pre Nadáciu spoločne pre región,“ uviedol primátor. V oboch je priamo zainteresovaný podnikateľ George Trabelssie, ktorý figuruje aj v spoločnosti SIRS. Podľa zverejnenej zmluvy Nadácia Spoločne pre región získané prostriedky použije na splácanie parkovacieho domu. ŽPS druhú polovicu prostriedkov využije na svoju prevádzku. V rozpočte tak z peňazí platiacich motoristov nezostane ani koruna.
Harman totiž tvrdí, že mesto Žilina 20 rokov neuvidí z parkovania ani korunu. V roku 2006 bol príjem z parkovania 21 miliónov korún. „Parkovacia spoločnosť ich síce previedla na účet mesta, v zmysle zmluvy však mesto 50 percent vrátilo parkovacej spoločnosti a druhá polovica išla na účet nadácie Spoločne pre región,“ povedal primátor. Podľa neho má mesto navyše zviazané ruky v tom, že nemôže znižovať ceny a meniť tarify. „V prípade vypovedania zmluvy sú stanovené sankcie vo výške 18-mesačného výberu parkovného a prebratie záväzkov za výstavbu parkovacieho domu, čo je 250 miliónov,“ dodal. Ivanovi Harmanovi oponoval George Trabelssie, predseda dozornej rady ŽPS. Podľa neho parkovací systém v Žiline vznikol na to, aby sa zdvojnásobil počet parkovacích miest, pretože doteraz ich bolo veľmi málo. „Bolo treba nájsť taký systém, aby vznikli parkovacie domy, ale aby sa mesto nezadlžovalo. Preto sa vymyslel tento systém, na základe ktorého sa z výberu parkovného splácal parkovací dom,“ uviedol Trabelssie.
Dodal, že podľa jeho názoru je zmluva výhodná pre občanov mesta, pretože vytvára nové parkovacie miesta. Podľa Trabelssieho sa v nej jasne uvádza, že cena parkovného nesmie byť vyššia ako 40 korún na hodinu po dobu 20 rokov. Dodal tiež, že peniaze z parkovného sú každý mesiac pripísané na účet mesta. „V zmluve sa mesto zaviazalo, že časť z nich odvedie ako dotáciu vo verejnom záujme na vytvorenie nových parkovacích miest. Zmluva tiež udáva, že mesto môže meniť akýkoľvek jej bod a mestské zastupiteľstvo má výsostné právo meniť cenu parkovného. Obsahuje však klauzulu o ochrane investície, ktorá hovorí, že ak výber parkovného nebude kryť návratnosť investície a mesto jednostranne zníži jeho cenu, rozdiel bude musieť doplatiť zo svojho rozpočtu,“ uviedol.
Trabelssie dodal, že spoločnosť SIRS, ktorá je akcionárom ŽPS, nemá z parkovacieho systému žiadny príjem.