Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Na akých autách jazdia primátori?

K funkcii primátora neodmysliteľne patria aj služobné cesty. Často počas nich strávia veľa času v aute.

(Zdroj: autor)

Rozhodli sme sa preto zmapovať, na akýchautách jazdia čelní predstavitelia miest v našom regióne.

Ivan HARMAN, Žilina: Mercedes Benz S 500 L
Najdrahšie auto zo všetkých primátorov v našom regióne „zdedil“ po svojom predchodcovi Jánovi Slotovi Ivan Harman. Ide o Mercedes Benz, ktorý bol do majetku mesta zaradený v decembri 2002 za nadobúdaciu cenu 4 085 598 korún. Podľa hovorcu mesta Martina Barčíka však auto neslúži výhradne pre potreby primátora. „Pokiaľ ho nevyužíva primátor, auto slúži Mestskému úradu v Žiline,“ povedal. Ivan Harman má k dispozícii aj šoféra. „Mesačná prevádzka vrátane jeho platu je 47 000 korún,“ dodal Barčík. Pre porovnanie, v roku 2006 bola priemerná mesačná prevádzka 66 000 korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Peter KOREC, Bytča: Škoda Octavia SLX
Vlastné služobné auto nemá pridelené bytčiansky primátor Peter Korec. Na služobné cesty používa vozidlo, ktoré zároveň slúži v prípade potreby aj ostatným pracovníkom mestského úradu. Prvého muža Bytče vozí česká klasika – Škoda Octavia SLX. Korec je primátorom už tretie volebné obdobie od roku 1998. Octaviu mestský úrad zakúpil v roku 1999 a stála 769 230 korún. Jej súčasná účtovná hodnota je však nula. Na úrade v Bytči majú zamestnaného aj šoféra. „Vozí mňa, aj ostatných pracovníkov úradu a vykonáva aj ďalšie pracovné činnosti,“ prezradil Peter Korec. Podľa informácií z Bytče stojí mesačná prevádzka Octavie daňových poplatníkov 5 859 korún. Z toho pohonné hmoty
3 700 korún a zákonné poistné a údržba vyjdú mesačne asi na 2 159 korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Peter DOBEŠ, Rajecké Teplice: Volkswagen Polo Clasic
Ani v najmenšom mestečku nášho regiónu, v Rajeckých Tepliciach, nemá primátor služobné auto pridelené len pre vlastné potreby. Okrem jeho služobných ciest musí rajeckoteplický Volkswagen Polo Classic za služobnými povinnosťami rozvážať aj ostatných zamestnancov. Tí, ale rovnako aj primátor, si však musia za volant sadať sami. Na Mestskom úrade v Rajeckých Tepliciach totiž nezamestnávajú vodiča. „Šoféra naozaj nemám, sám si šoférujem,“ potvrdil naše informácie Dobeš. Ani Polo z Rajeckých Teplíc nepatrí k najnovším. Kúpili ho pred viac ako siedmimi rokmi za cenu okolo 400-tisíc korún. Dnes je však už odpísané a jeho účtovná hodnota je podobne ako v Bytči nula. Porovnateľné sú aj náklady na jeho mesačnú údržbu. „Benzín, oprava, údržba, to všetko dohromady nás vyjde mesačne do 7-tisíc korún,“ povedal Peter Dobeš.

Skryť Vypnúť reklamu

Ján RYBÁRIK, Rajec: Škoda Octavia TDI
Rajecký primátor Ján Rybárik má k dispozícii služobný automobil Škoda Octavia TDI. Prezradil nám, že automobil najazdí asi 5-tisíc kilometrov a náklady na jeho prevádzku sú tvorené najmä cenou nafty. Pri súčasnej cene 33 korún za liter a priemernej spotrebe 7 – 8 litrov na sto kilometrov je to zhruba 25 000 korún. Mesačne tak v priemere minie asi 2 083 korún. Osobného šoféra Rybárik nemá. „Mal som v minulosti, ale už nemám,“ prezradil a dodal: „Na úrade totiž máme viac áut a teraz vozí prevažne ostatných zamestnancov. Jeho funkcia je však zároveň kumulovaná. Okrem toho má na starosti aj civilnú a požiarnu ochranu a tiež sklad úradu.“
Ján HARTEL, Kysucké Nové Mesto: Škoda Superb
Novozvolený primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel „zdedil“ služobné auto po svojom predchodcovi Milanovi Očkovi. Novú Škodu Superb zakúpilo mesto začiatkom predchádzajúceho volebného obdobia a jeho cena sa blížila k miliónu korún. „Toto auto používam iba ja,“ prezradil Hartel. V Kysuckom Novom Meste majú zamestnaného aj vodiča. Primátor však na kratšie trasy jazdí zásadne sám. „Šofér ma vozí len na dlhšie trasy, napríklad do Bratislavy. Inak vozí na služobné cesty v prípade potreby aj ostatných pracovníkov na iných služobných autách,“ uzavrel Ján Hartel.





Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  3. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  7. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  2. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  3. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  4. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  7. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  8. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  9. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  10. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 062
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 252
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 531
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 827
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 824
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 125
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 438
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 343
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 3 023
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 894

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Covid-19 je po vakcíne kašlíček a soplíček
  2. Milan Tkáč: 5 znakov toho, že rastiete
  3. Soňa Bulbeck: Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice…
  4. Štefan Vidlár: "Dva roky prázdnin"
  5. Miroslav Sabol: Koniec mobingu a ekonomického šikanovania. Nie sme občania 2 triedy.
  6. Martin Šteinübel: Tisíc odtieňov šedej
  7. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  8. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 898
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 10 786
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 640
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 392
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 624
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 913
  7. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 852
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 395
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Cez víkend sa odohralo 9. kolo oblastných súťaží.


Maxim Mičúch 4 h

V dnešnej časti sa dozviete aj novinky z klubu FC Nitra, ktorý padá rýchlo ku dnu. Čaká populárny klub znovuzrodenie?


5 h
Andrej Majštiník (vľavo) v pohárovom zápase proti Žiline.

Rozhovor s útočníkom TJ Jednota Bánová.


25. sep

Frézovať sa bude v nočných hodinách.


TASR 25. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Obeť mala len 27 rokov.


25. sep

Vodič motocykla neprežil náraz do dopravnej značky. Osobné auto, v ktorom boli aj dve deti, sa zrazilo s domiešavačom.


25. sep

Na radnici potvrdili, že záujem developerov evidujú, ale regulujú ho. K anonymu sa zatiaľ nevyjadrujú, podali trestné oznámenie.


26. sep

O kom je reč v zákulisí?


15 h

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Covid-19 je po vakcíne kašlíček a soplíček
  2. Milan Tkáč: 5 znakov toho, že rastiete
  3. Soňa Bulbeck: Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice…
  4. Štefan Vidlár: "Dva roky prázdnin"
  5. Miroslav Sabol: Koniec mobingu a ekonomického šikanovania. Nie sme občania 2 triedy.
  6. Martin Šteinübel: Tisíc odtieňov šedej
  7. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  8. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 898
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 10 786
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 640
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 392
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 624
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 913
  7. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 852
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 395
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu