Hmotné škody pritom predstavujú 518 miliárd dolárov. Podľa Štefana Machciníka (na snímke) z Výskumného ústavu dopravného v Žiline, ide o celospoločenský problém, ktorým je potrebné sa zaoberať. Machciník by sa mal podieľať na tvorbe programu bezpečnosti na cestách. Podľa jeho slov sa totiž na regionálnej úrovni doteraz v tomto smere udialo veľmi málo. Momentálne sa vykonávajú prevažne aktivity na národnej úrovni prostredníctvom zodpovedných ministerstiev a Rady vlády pre bezpečnosť cestnej premávky. Alarmujúci je podľa neho najmä podiel mladých ľudí na dopravnej nehodovosti. „Paradoxné je, že podiel mladých ľudí do 24 rokov, ktorí zavinia dopravnú nehodu z dôvodu nedodržania rýchlosti, je až 25-percnetný. Rovnako je to aj s tými, ktorí spôsobia dopravnú nehodu pod vplyvom alkoholu. Pritom sa jedná prevažne o vodičov začiatočníkov, ktorých podiel na celkovej motorizovanej verejnosti je oveľa nižší,“ uviedol Machciník.
Práve preto bude prvý týždeň cestnej bezpečnosti zameraný najmä na mladých vodičov. „Špeciálne na dodržiavanie rýchlosti, používanie bezpečnostných pásov a alkoholu za volantom. Pre mladých ľudí v celosvetovom meradle je totiž cestná nehodovosť druhou najčastejšou príčinou ich úmrtí,“ dodal Machciník. Podľa jeho názoru je potrebné o týchto skutočnostiach mladých ľudí informovať.
Štefan Machciník sa už v minulosti podieľal na tvorbe internetovej stránky pre MDPT SR, zameranej na bezpečnosť cestnej premávky. Výskumný ústav dopravný v súčasnosti pripravuje pilotný zber údajov o úrovni bezpečnosti cestnej premávky v rámci Žilinského kraja, ktorý by sa mal neskôr rozšíriť na celé Slovensko.