Gubala pripravil pre cestujúcich nové zľavy

Cestujúci Mestskou hromadnou dopravou v Žiline (MHD), využívajúci zľavnené lístky, budú cestovať lacnejšie.

Všetky zmeny v DPMŽ by sa mali odraziť v spokojnosti cestujúcich.Všetky zmeny v DPMŽ by sa mali odraziť v spokojnosti cestujúcich. (Zdroj: orwo)

Na návrh riaditeľa Igora Gubalu totiž poslanci na ostatnom zastupiteľstva schválili nové druhy zliav. Na zľavnené cestovné dostanú možnosť cestovať aj držitelia zlatej a diamantovej Jánskeho plakety. Ďalej platnosť čipových kariet pre dôchodcov a ťažko zdravotne postihnutých sa predĺži z 30 na 180 dní, a jazdy, ktoré nevyužijú, im budú platiť aj v nasledujúcom mesiaci. „Dôchodcovia majú reálnu možnosť jazdiť na prestupný lístok. Platil však len 30 minút. Teraz už bude jeho platnosť celú hodinu,“ uviedol Gubala.
Zastupiteľstvo tiež prijalo uznesenie, že do konca roka predloží návrh na vysporiadanie pohľadávky DPMŽ voči mestu. Ide o 60 a 11 miliónov. „Dopravný podnik tieto dotácie naúčtoval do príjmov, ale v skutočnosti vytváral stratu. Tým pádom mal lepší hospodársky výsledok, vytváral zisk a ten nebol reálne pokrytý,“ uviedol Gubala.
Opozičný poslanec Patrik Groma správu pred zastupiteľstvom kritizoval. Podľa jeho slov je v nej veľa nepresností. „Urobil som vlastné prepočty a myslím si, že mestu hrozí pokuta za nezaplatenú daň. Správa navyše vykazuje známky účelovosti, akoby mesto pripravovalo privatizáciu,“ dodal. Ivan Harman pripravovanú privatizáciu vylúčil. „Keby mesto pripravovalo privatizáciu, určite by nežiadal o odpísanie pohľadávky vo výške 60 miliónov. Hodnota základného imania DPMŽ je totiž 200-tisíc,“ doplnil ho Igor Gubala. Podľa prednostu mestského úradu Viliama Mikuláša je cieľom mesta, naopak, majetok zachrániť. Riaditeľ doplnil, že strata je len účtovná a nie daňová. DPMŽ totiž nie je povinný platiť daň.
Igor Gubala tiež načrtol, ako si predstavuje zlepšenie práce dopravného podniku. Ten bol vraj totiž za čias bývalého vedenia vnútorne neefektívny. „Spočívalo to v prezamestnanosti. Paradoxne v súčasnosti dokonca pri prepúšťaní nemám problém s odborovou organizáciou. Prepúšťanie totiž realizujeme tam, kde aj samotní zamestnanci cítili, že ich bolo priveľa,“ dodal. Napríklad, v autobusovej dielni nový riaditeľ zredukoval stav pracovníkov o sedem. Podľa jeho slov sa naopak potýkajú s nedostatkom vodičov. „Prijímame prakticky okamžite a už dnes vodičovi dávame náborový príspevok vo výške 15-tisíc korún pri záväzku na dva roky,“ prezradil na záver Igor Gubala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 992
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 325
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 505
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 460
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 665
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 688
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 490
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 361
  1. Martin Kresák: 2. AI ako praxeologický aktér: Keď stroje začnú konať
  2. Adam Austera: Tesla hľadá alternatívne cesty k expanzii. Robotické taxíky v Austine majú ukázať investorom potenciál spoločnosti
  3. Timotej Opálek: Nine Inch Nails - Viedeň / Wiener Stadthalle
  4. Irena Šimuneková: Topoľčianky - kaštieľ a park
  5. Marko Dulak: Dúhové sprievody a diktátorské komplexy
  6. Dušan Koniar: Čaro nechceného, od Fica obzvlášť
  7. Timotej Opálek: Foster The People - Praha / SaSaZu
  8. Martin Kresák: 1. Termodynamika a neurčitosť: Limity AI ako základ pre analýzu jednania
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 39 624
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 9 127
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 786
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 5 501
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 996
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 911
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 697
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 630
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Kresák: 2. AI ako praxeologický aktér: Keď stroje začnú konať
  2. Adam Austera: Tesla hľadá alternatívne cesty k expanzii. Robotické taxíky v Austine majú ukázať investorom potenciál spoločnosti
  3. Timotej Opálek: Nine Inch Nails - Viedeň / Wiener Stadthalle
  4. Irena Šimuneková: Topoľčianky - kaštieľ a park
  5. Marko Dulak: Dúhové sprievody a diktátorské komplexy
  6. Dušan Koniar: Čaro nechceného, od Fica obzvlášť
  7. Timotej Opálek: Foster The People - Praha / SaSaZu
  8. Martin Kresák: 1. Termodynamika a neurčitosť: Limity AI ako základ pre analýzu jednania
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 39 624
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 9 127
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 786
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 5 501
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 996
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 911
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 697
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 630
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu