Na návrh riaditeľa Igora Gubalu totiž poslanci na ostatnom zastupiteľstva schválili nové druhy zliav. Na zľavnené cestovné dostanú možnosť cestovať aj držitelia zlatej a diamantovej Jánskeho plakety. Ďalej platnosť čipových kariet pre dôchodcov a ťažko zdravotne postihnutých sa predĺži z 30 na 180 dní, a jazdy, ktoré nevyužijú, im budú platiť aj v nasledujúcom mesiaci. „Dôchodcovia majú reálnu možnosť jazdiť na prestupný lístok. Platil však len 30 minút. Teraz už bude jeho platnosť celú hodinu,“ uviedol Gubala.
Zastupiteľstvo tiež prijalo uznesenie, že do konca roka predloží návrh na vysporiadanie pohľadávky DPMŽ voči mestu. Ide o 60 a 11 miliónov. „Dopravný podnik tieto dotácie naúčtoval do príjmov, ale v skutočnosti vytváral stratu. Tým pádom mal lepší hospodársky výsledok, vytváral zisk a ten nebol reálne pokrytý,“ uviedol Gubala.
Opozičný poslanec Patrik Groma správu pred zastupiteľstvom kritizoval. Podľa jeho slov je v nej veľa nepresností. „Urobil som vlastné prepočty a myslím si, že mestu hrozí pokuta za nezaplatenú daň. Správa navyše vykazuje známky účelovosti, akoby mesto pripravovalo privatizáciu,“ dodal. Ivan Harman pripravovanú privatizáciu vylúčil. „Keby mesto pripravovalo privatizáciu, určite by nežiadal o odpísanie pohľadávky vo výške 60 miliónov. Hodnota základného imania DPMŽ je totiž 200-tisíc,“ doplnil ho Igor Gubala. Podľa prednostu mestského úradu Viliama Mikuláša je cieľom mesta, naopak, majetok zachrániť. Riaditeľ doplnil, že strata je len účtovná a nie daňová. DPMŽ totiž nie je povinný platiť daň.
Igor Gubala tiež načrtol, ako si predstavuje zlepšenie práce dopravného podniku. Ten bol vraj totiž za čias bývalého vedenia vnútorne neefektívny. „Spočívalo to v prezamestnanosti. Paradoxne v súčasnosti dokonca pri prepúšťaní nemám problém s odborovou organizáciou. Prepúšťanie totiž realizujeme tam, kde aj samotní zamestnanci cítili, že ich bolo priveľa,“ dodal. Napríklad, v autobusovej dielni nový riaditeľ zredukoval stav pracovníkov o sedem. Podľa jeho slov sa naopak potýkajú s nedostatkom vodičov. „Prijímame prakticky okamžite a už dnes vodičovi dávame náborový príspevok vo výške 15-tisíc korún pri záväzku na dva roky,“ prezradil na záver Igor Gubala.