„V priebehu výstavby je totiž naplánovaná obnova križovatiek, modernizácia svetelno-signalizačných zariadení a tam, kde to bude nevyhnutné, rozšírime aj komunikácie. To zvýši priepustnosť ciest. Pokiaľ ide o samotný priebeh výstavby, sme limitovaní stavebným povolením. Nemal by teda nastať nijaký vážny problém,“ dodal Sedlák. Práce v utorok začali hĺbením stavebnej jamy. To by malo trvať niekoľko týždňov. Možno až dva mesiace. Počas nich zo Štúrovho námestia na skládky v okolí Žiliny odvezú 155-tisíc kubíkov zeminy. Zvládnuť by to malo zhruba 4-tisíc tatroviek. Napriek tomu kompetentní hovoria, že to nebude znamenať nijaké dopravné obmedzenia v centre mesta. „Doprava, ktorá súvisí s výstavbou, bude organizovaná tak, aby výraznejším spôsobom nezasiahla do chodu dopravy v Žiline,“ dodal Sedlák.
Aupark Žilina by mal byť veľmi podobný tomu bratislavskému. Bude to vraj trojpodlažný objekt. V ňom vznikne niekoľko desiatok obchodných prevádzok, reštaurácie, kaviarne, pobočky bánk a tiež 850 verejných parkovacích miest.
Analýzou dopravy v Žiline sa podrobne zaoberal dekan Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity Ján Čelko. „Predstavitelia Auparku mi poskytli informácie o projekte. Je pravda, že vyriešili Veľkú okružnú, ale urobili to tak, že zakázali niektoré pohyby na križovatkách. Tým zvýšili ich priepustnosť. Žiaľ, dopravu tým presunuli niekde inde, najmä na Spanyolovu ulicu, ktorá je už aj v súčasnosti značne zaťažená. Hlavný problém vidím v tom, že hlavný vstup urobili na nesprávnom mieste, v smere k mestskému úradu. Veľmi tým utrpí doprava na križovatke Veľkej okružnej a Spanyolovej. Keby dopravu vyústili priamo na Veľkú okružnú, riešenie by bolo oveľa lepšie,“ uviedol Čelko.
Podľa zástupcu primátora mesta Žilina Michala Horeckého, stanovisko mesta Žilina k Auparku sa nemení. „Nie sme proti Auparku, ale určite na inom mieste. V tejto chvíli je však mesto Žilina už úplne mimo tohto procesu. Nemáme žiadnu možnosť, ako situáciu ovplyvniť,“ dodal Michal Horecký.