„Nová štvorprúdovka by mala byť spustená do konca novembra. Výstavba cesty, ktorá bude tretím vonkajším obchvatom mesta, si vyžiadala dopravné obmedzenia. Vodičov prosíme o trpezlivosť,“ informoval nás námestník Ján Mikula z IVSC. Po uzavretí časti Rajeckej cesty presmerovali dopravu cez železničné priecestie na Bytčickú cestu. Hlavný nápor zažíva najmä križovatka Rajeckej a Hlinskej cesty pri budove Váhostavu. Podľa Jozefa Padyšáka, riaditeľa Okresného dopravného inšpektorátu v Žiline boli dočasné dopravné obmedzenia nevyhnutné. „Prvé dva dni po uzavretí cesty riadili križovatku dopravní policajti. Situácia však bola neúnosná a museli sme tam umiestniť tieto značky. Keby sme nechali križovatku v pôvodnom stave, bol by na nej stále dopravný kolaps,“ hovorí Padyšák. Platí tu zákaz odbočiť doľava z Hlinskej, rovnaký zákaz je z Bytčickej cesty na Kamennú ulicu, ktorá je teraz jednosmerná. Do priemyselnej časti mesta sa dostanete cez Rondel. Vodiči ale nerešpektujú dopravné predpisy a zákazy často porušujú. Dlhé kolóny a množstvo dopravných priestupkov sú tu teraz na dennom poriadku. Nespokojní vodiči nadávajú na policajtov. Tí na úseku vykonávajú viac kontrol. „Vzhľadom na zlú disciplínu vodičov sa tam snažíme byť čo najčastejšie. Kontroly ale nerobíme kvôli plneniu štátnej pokladnice, pre nás je prvoradá bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky,“ uviedol Padyšák a dodal, že výnimku nemajú ani autobusy MHD. Zákazy môžu porušiť iba vozidlá zo stavby. Ruch neustane ani po dokončení Rajeckej cesty. Ako povedal Mikula, v septembri začnú na Hlinskej stavať kruhový objazd, čo si vyžiada ďalšie obmedzenia. Železničné priecestie na bytčickej ceste zrušia a železnicu budú od cesty oddeľovať betónové zvodidlá. Náklady na výstavbu tohto úseku cesty sa vyšplhali na 930 miliónov korún.