Problémy obce riešime každý mesiac na obecnom zastupiteľstve. Naše komisie aktívne pracujú a prichádzajú s návrhmi, ako ďalej postupovať. Život našich spoluobčanov nám nie je ľahostajný. Teší nás, že ešte tento rok SEVAK, ako investor stavby, skolauduje a odovzdá kanalizáciu, ktorú sme mali rozpracovanú na 80 percent. Teraz sa robia preberacie konania. Na budúci mesiac by ju mali odovzdať do užívania. Potom bude obec odkanalizovaná na 98 percent. Ostanú nám dva úseky, spolu asi 500 metrov. Všetky komunikácie dostanú aj nový asfaltový povrch.
Čo vás čaká po kanalizácii?
- Teraz dávame dohromady projekty, na ktoré by sme chceli získať finančné prostriedky prostredníctvom štrukturálnych fondov. Najmä na obnovu školy, kde potrebujeme zrekonštruo-
vať strechu, opláštiť obvodové múry, vymeniť okná. Školy vo všeobecnosti sú veľmi zanedbané a potrebujú generálne opravy. Pracujeme na chodníku pozdĺž hlavnej cesty a snažíme sa, aby regulácia miestneho potoka dostala konečne svoju podobu. Toto sú veci, ktoré sú prioritné. Pripravujeme výstavbu viacúčelového ihriska pre mladých
a chceli by sme vybudovať aj detské ihrisko. Zatiaľ nemáme priestory, ale vieme, kde by mohlo byť.
A čo bytová výstavba?
- Trápi nás, že sa nám dodnes nepodarilo získať vhodný pozemok na stavbu nájomných bytov. Teplička nad Váhom je po príchode automobilky Kia veľmi zaujímavá obec. Začala sa výstavba rodinných domov v časti Kúty, preto sme tu začali budovať novú miestnu komunikáciu, pretože povolenie na výstavbu nových domov bolo vydané skôr, ako tam boli zabudované všetky inžinierske siete. Otvárajú sa však aj ďalšie požiadavky na rozšírenie miestnych komunikácií kvôli výstavbe rodinných domov. Preto sme museli pristúpiť aj k zmene územného plánu, ktorý je už hotový a 25. októbra by ju malo schváliť obecné zastupiteľstvo.
Starostom v Tepličke nad Váhom ste boli dvanásť rokov. Potom ste mali štyri roky „starostovskú“ dovolenku. Aký bol návrat?
- V období, keď som nebol starostom, som pozorne sledoval dianie v obci, a tak som sa po návrate z „dovolenky“ rýchlo zorientoval. V prvom rade sme museli opraviť autobusové zastávky, ktoré boli v dezolátnom stave. Druhou úlohou bola likvidácia čiernych skládok, ktoré tu vznikli počas budovania splaškovej kanalizácie. Dve veľké sme zlikvidovali, objavila sa aj tretia, o ktorej sme ani nevedeli. Odvtedy pravidelne mapujeme kataster, či niekde nevznikajú nové, nelegálne skládky.
S príchodom jari sme na cintoríne vybudovali 36 nových hrobových miest, ako nutnú rezervu. O pár rokov však budeme musieť začať rozmýšľať o rozšírení, prípadne výstavbe nového cintorína. Roboty sa rozhodne nebojíme.