Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Buď fit a zmeň svoje telo s nami!

Keby sme chytili zlatú rybku, na poprednom mieste zoznamu prianí väčšiny žien (a nielen žien) by bolo: schudnúť, byť fit a zmeniť svoje telo. V podobe predsavzatí vyslovujeme toto prianie pri najrôznejších príležitostiach: na začiatku každého roka, s nás

tupom jari, s blížiacou sa dovolenkou alebo dôležitým stretnutím. Kedy vlastne je ideálny čas na vyšliapanie novej stopy smerom k lepšej kondícii? Podľa nás práve teraz! Úspešná kontrola telesnej hmotnosti vyžaduje vedieť niečo o metabolizme, životospráve a spoznaní samého seba. Znamená vedieť, ako sa zbaviť nechcených kilogramov správnou telesnou aktivitou a správnym stravovaním a ako si bez následkov popustiť uzdu. Strava alebo cvičenie? Kombinácia týchto dvoch faktorov zaručí nielen úpravu hmotnosti, ale aj dlhodobo udržateľnú telesnú hmotnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Cvičenie a zdravá strava môžu byť začlenené takmer do všetkých činností, ktoré bežne vykonávate počas dňa. Spravte si čas Ako vtesnať cvičenie do nabitého programu? Spravte si z cvičenia samozrejmú súčasť vášho dňa a všetkého, čo robíte. Skutočne sa chcete zbaviť nadváhy? Určite viete, že cvičenie je súčasťou zdravého životného štýlu... Ale ako si naň nájsť čas? Pracujete, udržiavate spoločenské vzťahy, staráte sa o rodinu a mnoho iných vecí, ktoré "musíte" denne zvládnuť... Začleniť do tohto denného kolotoča ešte pravidelné cvičenie a vyváženú stravu sa zdá nemožné. Ako je teda možné, že niektorým z nás sa to darí? Stanovte si ciele Všetci sme zaneprázdnení, ale ak budeme len trochu chcieť, čas na cvičenie si nájdeme. Stanovte si priority. Vytýčte si realistické a vlastné ciele. Zamyslite sa nad tým, koľko času vám zaberá bežná denná rutina a vypočítajte si, koľko času potrebujete na to, čo skutočne chcete. Rozhodnutie, ktorá aktivita je dôležitá, záleží na cieľoch, ktoré ste si dali.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z najefektívnejších ciest je zistiť, ako trávite čas. Hovorí Ľuboš Žitník (na snímke), kvalifikovaný osobný tréner pre fitness a kondičnú kulturistiku: „Nájdite si nejakú telesnú aktivitu (plávanie, turistika, tenis, lyžovanie, cyklistika, fitness), ktorá vás bude skutočne baviť. Ideálnym spôsobom, ako telo tvarovať, je tréning vo fitness centre. Pýtate sa prečo? Práve cvičenie vo fitness centre je najvhodnejšou aktivitou, ktorú je možné vykonávať počas celého roka. Spevníme nielen telo, prípadne zvýšime podiel svalovej hmoty, ale aerobnými činnosťami (stacionárny alebo spiningový bicykel, bežiaci pás, bežkár, steper) si zlepšíme celkovú kondíciu, spálime podkožný tuk, zlepšíme celý kardiovaskulárny (srdcovo-cievny) systém či kapacitu pľúc. Preto by si každý z nás mal nájsť v dnešnom uponáhľanom čase aspoň dva dni v týždni po 30 – 60 minút na to, aby sa venoval sám sebe a odreagoval sa. A akonáhle si stanovíte svoj cieľ, budete schopní postupne na sebe pracovať.“

Skryť Vypnúť reklamu

Spravte si svoj plán
Stanovenie cieľov a plánovanie patria nevyhnutne k sebe, podobne ako správna strava
a cvičenie – bez jedného nefunguje druhé! Podstatou je zaradiť oboje do vášho denného plánu. Ako keď sa objednávate na kozmetiku alebo u lekára. Rezervujte si v kalendári miesto na cvičenie a stanovte si, že tieto termíny chcete určite dodržať.
„Väčšinou, ak nastane nejaká nepredvídaná skutočnosť, klien-ti sa odhlasujú z termínov vyhradených na osobný tréning. Myslia si, že pre nich tieto hodiny cvičenia nie sú až také dôležité,“ hovorí Ľuboš Žitník, kvalifikovaný osobný tréner pre fitness a kondičnú kulturistiku a zakladateľ športovej agentúry Fit Max v Žiline. „Pýtam sa klientov, prečo nedosiahli svoje ciele a oni hneď vymenujú zoznam dôvodov, prečo to nefunguje,“ dodáva. „Jednoducho si stanovte plán, pretože problémy sa vždy objavia.“

Najlepšie je správne načasovanie
Najlepší čas, kedy cvičiť, je ten, keď sa vám to skutočne podarí. V závislosti na tom, kedy je to pre vás najlepšie, snažiť sa ráno vstať skôr, nájsť si čas v priebehu pracovnej prestávky alebo na konci dňa. Ak nie je tréning pravidelný, aj výsledky sú nepatrné. Ak je pre vás lepšie cvičiť ráno, cvičte ráno, ak večer, cvičte večer. Bez ohľadu na to, na aký čas si naplánujete tréning, pripravte si potrebné veci vopred. Zahoďte starosti za hlavu, vypnite telefón, využite čas na oddych, relax a načerpanie novej životnej energie! Cvičte s kamarátom, kamarátkou, partnerkou alebo osobným trénerom. Cestou pokusov a omylov hľadajte ten najlepší čas pre svoj tréning. Počase budete prekvapení, ako pravidelné cvičenie a zdravá životospráva zapadá do vášho života a ako sa zvýšila vaša kondícia, zlepšil sa váš zdravotný stav, cítite sa plní energie a zvládate stres každodenného života ľahko a s úsmevom.

Výhovorky, samé výhovorky...
Pokiaľ nepadajú traktory, neexistujú žiadne výhovorky, prečo necvičiť. Buďte viac fyzicky aktívni. Keď vám niečo prekazí tréning, nemávnite nad tým rukou. Ak nemáte čas na 45 minútovú činnosť napr. bicyklovanie, plávanie, tréning vo fitness centre, choďte na prechádzku so psom. Buďte flexibilní a nápadití, pokiaľ nemôžete splniť svoj stanovený plán. Vidíte, že vo vašom živote nájdete čas na šport a zdravie. Každý z nás to občas vzdá, ale problémom je, že to neskôr ľutujeme. Keď kráčame po chodníku a potkneme sa, neostaneme ležať na zemi, ale vstaneme, oprášime sa a ideme ďalej. To platí aj o prerušení tréningu či zdravého stravovania sa. Zhrešili ste? Nevadí, ideme ďalej a nevzdáme to po prvom nezdare. Všetko vychádza z toho, ako si sami seba vážime. Pokiaľ sme tak zaneprázdnení, že nemáme čas na seba, jednoducho si ho spravme.

Obezita - tak už dosť !
A ako na to ? Hovorí kondičný tréner Ľuboš Žitník, ktorý má dlhoročné skúsenosti s tréningom klientov: „Ako najlepšia alternatíva sa javí precvičovanie celého tela v posilňovni. Tu by ste sa mali oboznámiť so všetkými strojmi a technikami vykonávania cvikov, ktoré sú pre vás najvhodnejšie. Nemusíte sa ničoho obávať. Výhodou oproti klasickému "poskakovaniu" na aerobiku je to, že ďalej škodlivo nepôsobíte na aj tak už preťažené kĺby a stavce. Ostatné športové odvetvia sú veľmi vhodným doplnkom, avšak nie jadrom veci. Pre celkové zníženie váhy je teoreticky najlepšia čo najväčšia záťaž po čo najdlhší čas.“

Buď Fit! s Fit Maxom
Nedarí sa vám zbaviť sa nadváhy? Alebo naopak, chceli by ste pribrať a na váhe sa stále nič nemení? Chcete zmeniť tvary svojho tela, získať pružnú a pevnú postavu? Máte pocit, že potrebujete novú výzvu, motiváciu, aby ste sa začali viac starať o seba, o svoje telo a zdravie? Ak ste sa rozhodli, že začnete so zmenou svojho tela, poďte do toho s nami! Športová agentúra Fit Max pripravila súťaž, ktorej cieľom nie je len schudnúť, či dokonca pribrať.

Cieľom súťaže je:
zlepšiť zdravie
odbúrať stres
naučiť sa aktívne relaxovať
zmeniť nesprávne stravovacie návyky
zvýšiť fyzickú aktivitu
v priebehu 90 dní dosiahnuť svoj vlastný cieľ
Viac informácií získate buď na stránkach nasledujúcich vydaní MY Žilinských novín, na telefónnych číslach 0910 909 500, 0914 186 175 alebo na www.fitmax.eu.

VIZITKA ĽUBOŠA ŽITNÍKA
Trénerská špecializácia:
Osobný tréner pre kulturistiku fitness
-Prax 6 rokov ako osobný tréner a 5 rokov ako suplementačný poradca a predajca
Športové úspechy:
2.miesto na Grand Prix kondičných kulturistov 2004
3.miesto na Aminostar CUP 2004
3.miesto Majstrovstvách SR
v kondičnej kulturistike 2006
5.miesto Grand Prix kondičných kulturistov 2006
Trénerské referencie:
-spolupráca v príprave futbalistov MŠK Žilina
-spolupráca v príprave hokejistov MsHK Žilina Extraliga muži a juniori
-spolupráca v príprave modelky a 2. vicemiss SR 2005 Kataríny Holáňovej

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 753
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 987
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 909
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 348
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 737
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 119
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 499
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 352
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Na Slovensku bude zákaz vychádzania, zatvoria aj školy

Celoplošné testovanie sa bude konať.

Premiér Igor Matovič po stredajšom rokovaní vlády.

O stravenkovej petícii rokovali na ministerstve

Iniciátora petície Za zachovanie súčasnej platnej legislatívy v oblasti stravovania zamestnancov Ľubomíra Sečkára s jeho tímom prijala generálna riaditeľka sekcie práce Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR Danica Lehocká.

Akcia platí len 24 hodín

LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zoznam odberných miest v Dolnom Kubíne, Námestove, Trstenej a Tvrdošíne

Na Slovensku prebieha celoplošné testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest na Orave.

Zamestnanec reťazca: Mali sme pozitívnu kolegyňu, musel som ísť aj tak do práce

Aké pocity zažívajú ľudia z prvej línie, sme zisťovali od zamestnanca nemenovaného obchodného reťazca.

Od soboty bude platiť na Slovensku zákaz vychádzania, sú aj výnimky

Pre žiakov druhého stupňa základných škôl sa v pondelok začína dištančné vyučovanie.

Už ste čítali?