„Na najfrekventovanejších chodníkoch pribudnú mechanické zábrany, budú to buď betónové zábrany, takzvané biskupské čiapky, zábradlie, stĺpiky s retiazkami alebo kvetináče so zeleňou. Je to také nechcené riešenie. Určite by sme radšej privítali zákon, ktorý by tomu zabránil, keďže ho zatiaľ nemáme, tak to musíme riešiť po svojom. Na Slovensku je asi jedinou účinnou formou fyzická zábrana, aby sa autá nedostali na chodníky,“ podotkol hlavný žilinský architekt Martin Pavelek. Preto sa mesto pustilo do úprav parkovacích plôch. Z pozdĺžnych parkovacích miest chce tam, kde sa to dá, urobiť priečne, čím sa na rovnaký úsek zmestí viac áut.
„Najjednoduchším riešením, ako zväčšiť počet parkovacích miest v meste, je ich preznačenie,“ myslí si primátor Ivan Harman. „Spolu s Odborom hlavného architekta a Parkovacou spoločnosťou hľadáme, kde by sa dalo z pozdĺžneho parkovania urobiť priečne. Týmto spôsobom by sa na tých úsekoch, kde sa to vyznačí, mohla zvýšiť kapacita parkovania až o 50 percent,“ dodal primátor. Jednou z ulíc, kde sa dá takáto úprava urobiť, je Ulica 1. mája. Šoféri, ktorí nebudú môcť v blízkosti tejto ulice odstaviť auto na chodníku, tu získajú niekoľko parkovacích miest. Na rozdiel od tých chodníkových však tie nové nebudú zadarmo.
Autor: MV