Motorový rušeň osobného vlaku 3824 smeroval zo Žiliny do Rajca. „Rušňovodič počas jazdy zo Soliniek do Bytčice zbadal pred železničným priecestím s Bytčickou cestou, že na koľaje vchádza nákladné vozidlo. Napriek tomu, že použil výstražné zvukové znamenie niekoľkokrát za sebou, nákladiak pokračoval v ceste na koľajnice,“ informoval hovorca Oblastnej správy Železničnej polície v Žiline František Gažo. Hoci vlak, ktorý pozostával z jediného vozňa pre cestujúcich i rušňa zároveň, nešiel rýchlo a rušňovodič zatiahol rýchlobrzdu, došlo k zrážke. Rušeň zachytil zadnú časť nákladného auta a prevrátil ho na cestu vedľa koľají.
Vodič z neho vyviazol bez zranení a ani auto vezúce hlinu neutrpelo vážne škody. Nik sa nezranil ani vo vlaku. Horšie skončil samotný rušeň. Oprava si vyžiada 2,5 milióna korún. Doprava sa na trati zastavila na dve hodiny. Kolízie na tejto trati nie sú napriek signalizačným zariadeniam na každom z priecestí zriedkavé. Avšak podľa riaditeľa odboru bezpečnosti a inšpekcie Železníc Slovenskej republiky Jozefa Molka, tak, ako na celom území Slovenska, aj na trati Žilina-Rajec ich majú v 99 percentách na svedomí nedisciplinovaní vodiči. „Ako príčina bolo zistené, že 43-ročný vodič nákladiaka z okresu Žilina nerešpektoval funkčné priecestné zabezpečovacie zariadenie a vošiel naň,“ uviedol Gažo.
Vodič však tvrdí, že signalizačné zariadenie nefungovalo. „Prednosta SPD Železničnej spoločnosti Slovensko Žilina Vladimír Štefko na mieste vylúčil poruchu na zariadení,“ píše sa v správe železničných policajtov. „Príčinu dopravnej nehody polícia stále vyšetruje,“ skonštatovala zástupkyňa žilinskej policajnej hovorkyne Ingrid Jančulová. K najvážnejšej nehode posledných rokov na trati Žilina-Rajec došlo na priecestí v centre mesta pred šiestimi rokmi. 17-ročná cyklistka z Hôrok vtedy nerešpektovala rozsvietené signalizačné zariadenie bez závor a vošla na priecestie, kde ju zrazil osobný vlak prichádzajúci z Rajca. Cyklistka pri nehode zomrela.
Autor: MV