Dostať sa z centra alebo do centra mesta v popoludňajších hodinách trvá niekedy aj pol hodinu a v piatok aj oveľa viac. Ďalším veľkým problémom je nedostatok parkovacích miest. Autám ustupuje čoraz viac zelene a z mesta sa stáva betónová džungľa, s čím potom súvisia mnohé ďalšie problémy, ako napríklad s odtekaním dažďovej vody. Podľa občianskeho združenia Mulica, ktoré bojuje za vrátenie ulíc ľuďom, je priemerná obsadenosť automobilu 1,2 osoby. Čiže v autách vidíme väčšinou sedieť len jednu osobu a to vodiča. Takáto doprava sa nazýva individuálna automobilová doprava. Vodiči čakajú v kolónach a nadávajú na dopravnú situáciu v meste, no málokto sa zamyslí nad tým že sa s tým niečo dá spraviť. Ako prvá alternatíva stvorená pre osobnú prepravu po Žiline je cyklistika. Táto preprava je oveľa lacnejšia, pretože náklady v porovnaní s automobilom sú minimálne.
Je oveľa rýchlejšia, pretože vďaka malým nárokom na priestor vás ušetrí dlhého čakania v kolónach a navyše nemusíte hľadať, či platiť parkovacie miesto. Chce to len prekonať ľudskú pohodlnosť a tých pár kilometrov sa prepraviť pomocou vlastnej sily. Okrem toho je to zdravá preprava, ako pre človeka, tak aj pre mesto, pretože jazda na bicykli neprodukuje žiadne skleníkové plyny a človek spraví aj niečo pre svoje zdravie, čo sa potom prejaví aj na psychike. Na bicykli ste v žilinských uliciach oveľa mobilnejší ako na svojom motorovom tátošovi. Vodiči, ktorí strácajú čas v kolónach, by aspoň raz mohli skúsiť oprášiť svoju Esku, Ukrajinu, Libertu či Favorit a v jedno ráno sa vybrať na svoje pracovisko len po dvoch kolesách. Chce to vážne len prekonať pohodlnosť tejto doby. Ako spievajú bicykloví pankáči z The Kľemones: „Bicyklové sedlo síce nieje prvá trieda, no ten pocit v duši nám nič iné nedá“.
Ďalšou alternatívou je cestovať mestskou hromadnou dopravou. Treba mať na vedomí dôležitý fakt, že počet ľudí, ktorý sa zmestí do tridsiatich automobilov sa zmestí aj do jedného autobusu či trolejbusu. Aj táto preprava je lacnejšia ako individuálna automobilová doprava. Cena lístka len ťažko prekročí cenu benzínu, ktorý spálite v koló-nach po ceste z práce a do práce. Naviac v autobuse či trolejbuse sa nemusíte venovať šoférovaniu, ale čas môžete využiť na niečo užitočnejšie. Percentuálne časové využitie MHD je oveľa vyššie ako pri automobile, pretože auto, ktorým sa doveziete do práce a domov okrem samotnej cesty bezúčelne stojí a nik ho nevyužíva. Naopak taký trolejbus sa využíva skoro nonstop a taktiež šetrí Váš čas pri hľadaní parkovacieho miesta. Využívaním alternatívnej dopravy sa uľaví premávke, ľuďom a aj nášmu mestu. Inšpirácia a motivácia: The Kľemones a občianske združenie Mulica.