Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nový zákaz uškodí Kii

NÁKLADNÉ AUTÁ a kamióny majú mať v piatok popoludní zákaz jazdiť. Vyplýva to z návrhu zákona o cestnej premávke. Ak ho parlament schváli, ovplyvní to aj výrobu v Kii.

Štyri hodiny
Novela zákona o cestnej premávke z dielne ministerstva vnútra zakazuje nákladnej doprave jazdiť po diaľnicach, rýchlostných komunikáciách a cestách 1. triedy v piatky a v nedele od 16.00 do 20.00 hodiny. Prevádzkovatelia cestnej nákladnej dopravy považujú piatkový zákaz za likvidačný. „Zamestnanci prídu o peniaze a podnik o zisk preto, lebo autá s ich surovinami a súčiastkami zostali z rozhodnutia vlády stáť na okraji poľa,“ reagovalo Združenie cestných dopravcov Slovenskej republiky ČESMAD Slovakia. Združenie odhaduje, že na Slovensku je asi 100-tisíc vodičov nákladnej dopravy. Podľa Viktora Plézela z Prezídia policajného zboru nový zákon zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. „Obmedzenie sa z dvadsaťdva hodín zúžilo len na osem. Nechápem, prečo protestujú,“ povedal Plézel. Autá s celkovou hmotnosťou nad 7,5 tony a nákladné autá s prípojným vozidlom doteraz nemohli jazdiť v dňoch pracovného pokoja od polnoci do 22.00 hodiny. Tiež v sobotu od 1. júla do 31. augusta v čase od 7.00 do 20.00 hodiny. Ak poslanci zákon schvália, do platnosti vstúpi 1. októbra.

Skryť Vypnúť reklamu

Poškodí automobilkám
Doteraz sa zákazy jázd týkali iba víkendových dní a dovolenkových období. Nikde v Európe takýto zákaz v pracovných dňoch nie je. Zákaz bude mať vplyv aj na výrobu v kórejskej automobilke pri Žiline – Kii. Dovoz dielov do jej závodu pri Tepličke nad Váhom zabezpečuje denne 350 kamiónov, čo je v priemere cez 20 kamiónov na hodinu počas výroby. „Zákaz premávky ovplyvní dodávky dielov na nočnú zmenu, to znamená, že kamióny nebudú stačiť doviesť diely na začiatok zmeny, čo ohrozuje výrobu. Zároveň v danom čase prebieha odvoz vyrobených automobilov, ktorý by musel byť tiež pozastavený,“ povedal hovorca Kia Motors Slovakia Dušan Dvořák. Náhradné riešenia by si podľa neho vyžadovali vysoké náklady. Automobilky využívajú formy dodávky just in time alebo just in sequence, aby sa vyhli nadmernému skladovaniu. Podľa Dvořáka ich v podstate nie je možné nahradiť inými a náklady na to sa odhadnúť nedajú.

Skryť Vypnúť reklamu

Policajti: Zákon je dobrý
Podľa Plézela nemusia mať automobilky problém. Prevádzkovatelia vozidiel majú požiadať
o výnimku. Tú majú podľa neho mnohí aj v súčasnosti, koľko ich je ale, polícia neeviduje. Podľa toho, na aké územie prepravca výnimku žiada, ich udeľuje Prezídium policajného zboru, krajské a okresné dopravné inšpektoráty. Ich platnosť je jeden mesiac. V prípade Kie by si takéto povolenia muselo vybavovať 17 spoločností, ktoré jej dovážajú diely. K tomu treba prirátať spoločnosti odvážajúce autá, čo za štyri hodiny predstavuje 60 kamiónov. Podľa štatistík bolo v roku 2006 na našich cestách 1,841 milióna vozidiel, z toho nákladných a dodávkových 173-tisíc.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 647
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 778
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 862
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 259
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 893
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 488
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 014
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 847
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 199
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 9 012
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Mesto Žilina zháňa dobrovoľníkov na celoplošné testovanie

Záujemcovia by mali byť vo veku od 18 do 50 rokov.

Ilustračné foto.

Nadšení pamiatkari. Známy komín z bytčianskeho kaštieľa existuje

V rámci komplexnej obnovy kaštieľa chcú komín vrátiť späť na jeho pôvodné miesto.

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?