Aké však bolo jeho prekvapenie, keď mu neskôr Stredoslovenská energetika (SSE) poslala faktúru na úhradu za opätovné pripojenie. Neveril vlastným očiam a rozhodol sa, že sa obráti na nás. My sme mu pomohli.
Takmer ho odpojili
Žijem už sám a bol som istú dobu mimo domu. Preto mi nebola doručená upomienka, že nemám zaplatenú platbu. Neskôr som navyše dostal vyplatený preplatok, a tak ma ani nenapadlo, že mám niečo doplácať. Veď by mi nedávali preplatok, keby som mal ja niečo doplácať. No nie?“ myslel si Pavlík. Koncom decembra minulého roku však prišiel za ním pracovník, ktorý ho mal odpojiť od elektrickej energie. Vraj má nedoplatok 600 korún a prikázali mu, aby prerušil dodávku elektrickej energie pre jeho dom. „Ja som, samozrejme, o ničom nevedel. Povedal som mu však, aby počkal, že idem tých 600 korún zaplatiť. On súhlasil. Zaplatil som, dal som mu ústrižok a on odišiel. Myslel som si, že tým je všetko vyriešené,“ hovorí. Nebolo! O niekoľko dní prišiel ďalší pracovník, ktorý Alojzovi Pavlíkovi tvrdil, že ho ide pripojiť na elektrinu. „Povedal som mu, že odpojený nie som a on odišiel,“ dodal. Lenže následne dostal šek na úhradu 1 420 Sk za opätovné pripojenie. Keďže nikdy odpojený nebol, informoval sa na SSE v Žiline. Nepochodil. Písal sťažnosť na reklamácie a odpovedali mu, že zaplatiť musí. Oslovil preto MY Žilinské noviny. „Povedal som im, že sú ako výpaľníci. Prídu a povedia, že mám podľa ich predpisov zaplatiť,“ povedal Alojz Pavlík.
Faktúru mu stornovali
Podľa hovorkyne SSE Anny Bielikovej Aloj Pavlík neuhradil v roku 2007 dve faktúry v celkovej výške 600 korún, a preto mu 6. novembra formou doporučenej zásielky poslali upomienku. Keďže si ju neprevzal, spoločnosť pristúpila 20. decembra k prerušeniu elektriny. „V rámci riešenia opakovaného podania odberateľa zo dňa 22. mája boli zistené nové zásadné skutočnosti. Bolo potvrdené, že k prerušeniu dodávky fyzicky nedo-šlo. Pracovník postupoval ústretovo a po dohode a predložení dokladu o úhrade dlžnej sumy, ho neodpojil. Pre predmetný služobný príkaz bola automaticky vystavená faktúra za opätovné pripojenie odberného zariadenia,“ ozrejmila Bieliková. SSE sa rozhodla od požiadavky platby ustúpiť. „Napriek tomu, že v súvislosti s uvedenou činnosťou nám vznikli oprávnené náklady, prehodnotili sme pôvodné vyjadrenie a rozhodli sme sa , že odberateľovi poplatok za opätovné pripojenie odberného zariadenia nebudeme účtovať. Faktúra za opätovné pripojenie bola odberateľovi stornovaná. O výsledku šetrenia opakovaného podania bude odberateľ v najbližšej dobe písomne informovaný,“ dodala na záver hovorkyňa Anna Bieliková.