Choma otváral v zápche

Na diaľničnom privádzači pred Žilinou majú byť dve križovatky. Kompetentným sa to nepáči, chcelo to tak vraj mesto. Pred Žilinou dali minulý štvrtok do prevádzky poslednú časť diaľničného úseku, po ktorom do mesta prichádza doprava z Považskej Bystrice.

Druhú polovicu estakády otváral riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma uprostred niekoľko kilometrovej dopravnej zápchy. Dostavaný úsek diaľnice D3 však dopravu neurýchlil. Nie je totiž dokončený diaľničný privádzač v Strážove. „Národná diaľničná spoločnosť splnila svoj záväzok. Estakáda v každom prípade pomôže v smere von zo Žiliny,“ povedal Choma. Diaľnica sa pred Strážovom končí a nasleduje privádzač, ktorého investorom je Slovenská správa ciest. Mal byť hotový už minulý rok. Podľa riaditeľa žilinskej Správy ciest Ivana Hlavoňa bude dokončenýv lete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Križovatky chcelo aj mesto
Tranzitnú dopravu v Žiline môžu skomplikovať dve naplánované sveteľné križovatky. Jedna pri športovom areáli v Strážove, druhá pred Estakádou na Kragujevskej ulici. Mesto a podnikateľské subjekty si tu vylobovali semafor, pretože v čase dopravnej špičky je do priemyselnej zóny ťažké odbočiť.

Proti je NDS aj policajti
Choma povedal, že „situáciu, ktorú tu vidíme aj dnes, nevyriešia.“ Privádzačom prejde denne 26-tisíc áut. Najhoršia situácia bude pravdepodobne na križovatke Kragujevskej a Priemyselnej ulice. „Som za to, aby sa z Priemyselnej ulice dalo odbočiť iba doprava,“ hovorí šéf Krajského dopravného inšpektorátu v Žiline, Ján Ondrejka. Vozidlá z tejto ulice by sa podľa neho mali otáčať na Rondli. „Obe križovatky vznikli z požiadaviek mesta a občanov,“ hovorí Hlavoň. Akékoľvek zdržanie bude podľa neho na maximálne preťaženom hlavnom ťahu pôsobiť ako retardér.

SkryťVypnúť reklamu

„Môj názor je, že to je zbytočné spomalenie, museli sme však vyhovieť všetkým podmienkam, ktoré sme dostali,“ hovorí Hlavoň. Až čas však, podľa neho ukáže, ako križovatky na oboch miestach budú fungovať. Umiestnenie križovatiek zrejme ešte zrejme definitívne nie je. „Bolo by možno vhodné vrátiť sa a prehodnotiť význam tejto križovatky do budúcna,“ myslí si Igor Choma. V roku 2 012 by mali spustiť tunely Ovčiarsko a Višňové a tranzit na diaľnici D1 v smere do Košíc by mal Žilinu obchádzať. Dovtedy budú pri prejazde mestom zápchy.

Autor: TRŠ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Bez nich by elektrina netiekla.
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  7. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  2. Bez nich by elektrina netiekla.
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 12 031
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 217
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 6 564
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 072
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 068
  6. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 614
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 599
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 076
  1. Tomáš Kuvik: Návrat ku koreňom – víkend v Rumunsko Slovenskom kraji
  2. Martin Fronk: Horpács – dedina, kde si spisovateľ Mikszáth ešte stále sadá na lavičku
  3. Jozef Sitko: Bol by November 89, ak by nebol Január 68?
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš.
  5. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie
  6. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody
  7. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  8. Andrea Bérešová: Klásky
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 390
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 416
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 248
  4. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 7 651
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 321
  6. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 6 062
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 5 974
  8. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 275
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  3. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  5. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  6. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  7. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  8. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu