Choma otváral v zápche

Na diaľničnom privádzači pred Žilinou majú byť dve križovatky. Kompetentným sa to nepáči, chcelo to tak vraj mesto. Pred Žilinou dali minulý štvrtok do prevádzky poslednú časť diaľničného úseku, po ktorom do mesta prichádza doprava z Považskej Bystrice.

Druhú polovicu estakády otváral riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma uprostred niekoľko kilometrovej dopravnej zápchy. Dostavaný úsek diaľnice D3 však dopravu neurýchlil. Nie je totiž dokončený diaľničný privádzač v Strážove. „Národná diaľničná spoločnosť splnila svoj záväzok. Estakáda v každom prípade pomôže v smere von zo Žiliny,“ povedal Choma. Diaľnica sa pred Strážovom končí a nasleduje privádzač, ktorého investorom je Slovenská správa ciest. Mal byť hotový už minulý rok. Podľa riaditeľa žilinskej Správy ciest Ivana Hlavoňa bude dokončenýv lete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Križovatky chcelo aj mesto
Tranzitnú dopravu v Žiline môžu skomplikovať dve naplánované sveteľné križovatky. Jedna pri športovom areáli v Strážove, druhá pred Estakádou na Kragujevskej ulici. Mesto a podnikateľské subjekty si tu vylobovali semafor, pretože v čase dopravnej špičky je do priemyselnej zóny ťažké odbočiť.

Proti je NDS aj policajti
Choma povedal, že „situáciu, ktorú tu vidíme aj dnes, nevyriešia.“ Privádzačom prejde denne 26-tisíc áut. Najhoršia situácia bude pravdepodobne na križovatke Kragujevskej a Priemyselnej ulice. „Som za to, aby sa z Priemyselnej ulice dalo odbočiť iba doprava,“ hovorí šéf Krajského dopravného inšpektorátu v Žiline, Ján Ondrejka. Vozidlá z tejto ulice by sa podľa neho mali otáčať na Rondli. „Obe križovatky vznikli z požiadaviek mesta a občanov,“ hovorí Hlavoň. Akékoľvek zdržanie bude podľa neho na maximálne preťaženom hlavnom ťahu pôsobiť ako retardér.

SkryťVypnúť reklamu

„Môj názor je, že to je zbytočné spomalenie, museli sme však vyhovieť všetkým podmienkam, ktoré sme dostali,“ hovorí Hlavoň. Až čas však, podľa neho ukáže, ako križovatky na oboch miestach budú fungovať. Umiestnenie križovatiek zrejme ešte zrejme definitívne nie je. „Bolo by možno vhodné vrátiť sa a prehodnotiť význam tejto križovatky do budúcna,“ myslí si Igor Choma. V roku 2 012 by mali spustiť tunely Ovčiarsko a Višňové a tranzit na diaľnici D1 v smere do Košíc by mal Žilinu obchádzať. Dovtedy budú pri prejazde mestom zápchy.

Autor: TRŠ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 930
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 634
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 239
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 115
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 115
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 879
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 719
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 605
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 991
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 106
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 672
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 415
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Ilustračné foto.

Vyhodnotenie tradičnej ankety ZAUJALI V KOLE.


čakanie na hraničnú kontrolu na rusko-estónskej hranici.

Estónske mesto sa považuje za kľúčový geopolitický bod.


Ambulancie fungujú po starom.


  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 605
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 991
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 106
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 672
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 415
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu