Druhú polovicu estakády otváral riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma uprostred niekoľko kilometrovej dopravnej zápchy. Dostavaný úsek diaľnice D3 však dopravu neurýchlil. Nie je totiž dokončený diaľničný privádzač v Strážove. „Národná diaľničná spoločnosť splnila svoj záväzok. Estakáda v každom prípade pomôže v smere von zo Žiliny,“ povedal Choma. Diaľnica sa pred Strážovom končí a nasleduje privádzač, ktorého investorom je Slovenská správa ciest. Mal byť hotový už minulý rok. Podľa riaditeľa žilinskej Správy ciest Ivana Hlavoňa bude dokončenýv lete.
Križovatky chcelo aj mesto
Tranzitnú dopravu v Žiline môžu skomplikovať dve naplánované sveteľné križovatky. Jedna pri športovom areáli v Strážove, druhá pred Estakádou na Kragujevskej ulici. Mesto a podnikateľské subjekty si tu vylobovali semafor, pretože v čase dopravnej špičky je do priemyselnej zóny ťažké odbočiť.
Proti je NDS aj policajti
Choma povedal, že „situáciu, ktorú tu vidíme aj dnes, nevyriešia.“ Privádzačom prejde denne 26-tisíc áut. Najhoršia situácia bude pravdepodobne na križovatke Kragujevskej a Priemyselnej ulice. „Som za to, aby sa z Priemyselnej ulice dalo odbočiť iba doprava,“ hovorí šéf Krajského dopravného inšpektorátu v Žiline, Ján Ondrejka. Vozidlá z tejto ulice by sa podľa neho mali otáčať na Rondli. „Obe križovatky vznikli z požiadaviek mesta a občanov,“ hovorí Hlavoň. Akékoľvek zdržanie bude podľa neho na maximálne preťaženom hlavnom ťahu pôsobiť ako retardér.
„Môj názor je, že to je zbytočné spomalenie, museli sme však vyhovieť všetkým podmienkam, ktoré sme dostali,“ hovorí Hlavoň. Až čas však, podľa neho ukáže, ako križovatky na oboch miestach budú fungovať. Umiestnenie križovatiek zrejme ešte zrejme definitívne nie je. „Bolo by možno vhodné vrátiť sa a prehodnotiť význam tejto križovatky do budúcna,“ myslí si Igor Choma. V roku 2 012 by mali spustiť tunely Ovčiarsko a Višňové a tranzit na diaľnici D1 v smere do Košíc by mal Žilinu obchádzať. Dovtedy budú pri prejazde mestom zápchy.
Autor: TRŠ